مشخصات وانت جدید ایران خودرو

شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ | 2 نظر

مشخصات وانت جدید ایران خودرو

وانت جدید ایران خودرو quotation mark پی.یو .وان quotation mark در سال آینده روانه بازار می شود.
به گزارش روابط عمومی ایران خودرو ؛ میرجواد سلیمانی قائم مقام محصول و کیفیت ایران خودرو با بیان این مطلب، گفت: این وانت بر روی پلاتفرم 405 و با هدف نوآوری و تامین نیاز بازار طراحی و تولید شده است.

وی برخورداری از موتور او. اچ. وی.جی. 2،استاندارد یورو 4 و نصب مخازن گاز در کف را از جمله ویژگی های این وانت اعلام کرد و افزود: این ویژگی موجب می شود فضای بزرگ‌تری برای بار اختصاص یابد.

سلیمانی اظهار داشت: دو مخزن 35 لیتری گاز در این خودرو نصب شده که از طریق دریچه ای از کف اتاق بار در دسترس راننده است.
قائم مقام محصول و کیفیت ایران خودرو رفع کاستی های وانت باردو را از جمله اولویت های ایران خودرو در عرضه وانت جدید بیان کرد و گفت:‌ این محصول، در بخش کابین بار بزرگ‌تر بوده و دارای امکانات داخلی مانند ایربگ، کولر و سیستم های جدید مانند ای. بی. اس. است. وی ادامه داد: برای تامین استاندارد یورو 4 نیز تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری بر روی ای. ام. اس. و کاتالیست خودرو ایجاد شده است. سلیمانی ؛ طراحی وانت در ایران را کاملا جدید و اختلاف فنی و تکنیکی از لحاظ طراحی محصول بین وانت پی. یو. وان. با وانت باردو را عمده دانست و گفت: این محصول در دو نوع بنزینی و پایه گاز سوز با گنجایش بار 700 و 600 کیلوگرم تولید می شود.

چرخ های این وانت نیز براساس گنجایش بار طراحی شده و با چرخ سواری متفاوت است.
قائم مقام محصول و کیفیت ایران خودرو اظهار داشت : بیشترین تغییرات این محصول نسبت به خودروی پایه در حوزه قطعات پرسی بدنه است که به صورت کامل با تلاش سازندگان داخلی انجام شده است.

وی افزود: اتاق بار این وانت با پیچ به شاسی وصل شده که با توجه به نیاز مشتری قابل تغییر است.
سلیمانی افزود: قالب‌های بدنه در شرکت‌های قالب‌های صنعتی و قالب‌های پیشرفته ایران خودرو و جیگ‌ها در شرکت تام ایران خودرو طراحی شده و در دست ساخت است که بر اساس برنامه زمان‌بندی تا آبان 70 درصد این پروژه به اتمام خواهد رسید.
همچنین برخی از قطعات مانند کف اتاق بار و رکاب نیز در مرحله ریخته‌گری قرار دارد

سلیمانی از تجهیز خط مونتاژ سایت ایران خودرو تبریز برای تولید وانت پی.یو.وان خبر داد و گفت: قطعات اصلی بدنه پس از مونتاژ در خط بدنه شش و رنگ آمیزی در سالن رنگ شماره یک، برای مونتاژ نهایی به ایران خودرو تبریز ارسال خواهد شد. وی افزود: به منظور کاهش هزینه‌های تولید، ازمجموعه‌های قطعات بدنه تولید شده در سایر خطوط مانند بدنه سازی دو و چهار و همچنین شرکت همگام نیز استفاده خواهد شد.
یک نمونه وانت پی یو وان ساخته شده و آزمون های مهندسی بر روی عملکرد سیستم های مختلف آن درحال انجام است.


2 دیدگاه

  1. علی | خرداد 10, 1394 | لینک نظر

    هرچقدرم که بخواد خوب باشه یه قیمت میزارن روش که بد میشه

  2. محمد رضا | آذر 3, 1393 | لینک نظر

    منظورتان همان ساخت چین است خجالت