560 میلیون دلار؛ دارایی بلوکه شده رنو در ایران

شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ | 5 نظر

560 میلیون دلار؛ دارایی بلوکه شده رنو در ایران

آرزوهای«رنو» در ایران

گروه خودرو: پیش از انتشار اخبار مربوط به معرفی خودروهای آینده ایران خودرو با اعلام زمان عرضه و قیمت آنها، تصور بر این بود که این شرکت در ابتدا محصولات شرکای پیشین خود یعنی پژو و رنو را معرفی خواهد کرد حال آنکه انتشار زمان و قیمت خودروهای سوزوکی جای تعجب داشت.با این حال اخبار رسمی از عقد قراردادهای محکم رنو و پژو با این شرکت خبر می‌دهد؛ به‌طوری‌که روز گذشته رویترز از رقابت این دو شرکت فرانسوی در ایران خبر داد، اما نکته قابل‌توجهی که در گزارش رویترز به چشم می‌آید، اظهارات یکی از مقامات رنو در مورد استراتژی آینده این شرکت در ایران است؛ به‌طوری‌که وی گفته استراتژی رنو، تبدیل شدن به بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی در ایران است.

به نق از دنیای اقتصاد – این مقام شرکت رنو همچنین در مورد حضور دوباره هموطن خود (پژو) در کشورمان عنوان کرده که پژو اظهارنظرهای زیادی (در مورد بازار ایران) داشته است… (اما) جوجه‌ها را نباید قبل از اینکه از تخم بیرون بیایند شمرد. در هر صورت آنچه مشخص است به دلیل اقدامات پیشین پژو و ترک ناگهانی ایران، مسوولان صنعتی کشور تمایلی به فعالیت گسترده این شرکت همچون گذشته در ایران ندارند و ظاهرا رنو خواهان بهره برداری از این اتفاق است. در این زمینه رویترز عنوان کرده که شرکت خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه، پرفروش‌ترین برند اروپایی در ایران پیش از تحریم‌ها، اکنون برای بازپس گرفتن سهم خود از این بازار با یک رقیب هموطن مواجه است و آن شرکتی نیست جز رنو.  رویترز همچنین به نقل از یک منبع آگاه تاکید کرده که پس از انعقاد توافق جامع هسته‌ای بین تهران و گروه 1+5، اکنون رنو قصد دارد از 560 میلیون دلار پول خود که به دلیل تحریم‌ها در داخل ایران گیر افتاده، استفاده کند.

هر چند در این گزارش اشاره‌ای به برنامه‌ریزی رنو در این شرایط خاص برای بازار ایران نکرده، اما آنچه مشخص است حضور این شرکت فرانسوی و همچنین شریکش یعنی نیسان موجب تقویت هر چه بیشتر حضور آنها در بازارهای نوظهور خواهد شد. در این گزارش همچنین به این نکته اشاره شده که بازپس گرفتن سهم از دست رفته از بازار ایران برای پژو که در حال رقابت برای افزایش حضور خود در خارج از اروپا پس از قرار گرفتنش در آستانه ورشکستگی است، حیاتی تر است. این شرکت اخیرا اعلام کرده که تا سال 2020 قصد دارد سالانه حدود 400 هزار دستگاه خودرو در بازار ایران بفروشد. به گفته سخنگوی پژو، این شرکت همچنان در حال مذاکره «با شرکای مختلف از جمله ایران خودرو» در مورد انعقاد یک قرارداد تولیدی است. این در حالی است که رنو از اظهارنظر در این خصوص خودداری کرده است.


5 دیدگاه

  1. پرهام ج | شهریور 15, 1394 | لینک نظر

    شما حساب کن چند تا سهم(ارگانی وغیره ذالک) داره میاد این وسط که قیمت حد اقل ۲-3 برابر اونچه که باید بشه .میشه(شایدم یشتر)
    هی ام داره اضافه میشه .احتمالا چند سال دیگه دنا (این ابرخودرو اعجوبه ملی ) از مازراتی گرون تر میشه تازه وقتی هم که میاد عزیزان دلال (این غشر مظلوم) :۹ هم زحمت میکشن باز یه حالی به قیمتها میدن و ……………………………………………………………………. ؟ هیچی دیگه ایشالا چرخش برات بچرخه (البته اگه در نره) :))))
    من !
    دنا ؟؟
    مازراتی 🙁
    پراید ۱۷۵ :))
    پراید 211 :))
    سمند توربو :))))))))))))))

  2. sunmartin | شهریور 14, 1394 | لینک نظر

    هر خودرویی بیاد به حال من و امثالهم فرقی نداره بی خودی آرزو نکنید این بیاد و اون بیاد بابا چرا متوجه نیستید حتی اگه ارزانترین خودروی اروپای شرقی که رنو سیمبل (لوگان جدید)بیاد قیمت میزنن 75 ملیون اگه پژو 208 بیاد قیمت میزنن 80 ملیون اگه فولگس تیگوان یا شیراکو یا جی تی بیاد اصلا قیمت میزنن خدا تومان..مهم نوع و شرکت خودرو نیست (البته فقط چینی نباشه) مهم توان مردم هست که از پس زیاده خواهی های این آقایان بربیان البته با این پول زور قسمتی از هزینه های کشور تامین میشه مثل حقوق کارمندان و هزینه ارگانهای مختلف و ایاب و ذهاب و شیتیل و غیره و ذالک حالا رنو از 560 ملیون دلار بلوکه سدش بیاد 4 تا نمایندگی به نگین خودرو یا ویران خوررو اضافه کنه 5 تا محصول دیگه بده بیرون با قیمت نجومی کی میتونه بخره بعد از چند سال هم کل قطعاتش مث همین ال نوه ت (لوگان اسبق)ایرانیزه و جینیزاسیون کنن به اسم تولید ملی آقا ما نخواهیم شما قطعه تولید کنی و گند بزنی به تمام خودروها باید چه کار کنیم لطفا بگید..مگه ترکیه نیست اینقدر قطعاتی که میزنه استانداردش بالاست که به خود آلمان و فرانسه صادرات داره اما شما فقط سمبل کاری بلدین کاش هیچوقت خودرو در این مملکت تولید نمیشد این همه بحث و آلودگی و تصاوف و رانت و ا4زایش قیمت و تولید باستانی هم نداشتیم

  3. سروش | شهریور 14, 1394 | لینک نظر

    خدا کنه رنو بیاد چون کیفیتش با پژو زمین تا اسمون فرق داره و خیانتکارم تشریف ندارند و محصولات رده خارج هم به ما نمیدن

    • در پاسخ به: سروش

      abas | شهریور 14, 1394 | لینک نظر

      خدا کنه همه خودروسازها بیان تا مردم خودشون تصمیم بگیرن چی خوبه و چی میخوان