سنگ یانگ تیوولی در اولین نگاه

یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ | 38 نظر

سنگ یانگ تیوولی در اولین نگاه

 کراس اووری برای زندگی شهری

مهدی مهدیخانی- چرخان –  کیا و هیوندای تنها شرکت‌های کره‌ای فعال در بازار ایران نیستند و هم وطنی به نام سانگ‌یانگ این دو خودروساز را همراهی می‌کند. به هرحال این شرکت به اندازه دو کره‌ای دیگر موفق نبوده و نتوانسته آنطور که شاید و باید قدرت‌نمایی کند.

نیوکوراندو قرار بود با قیمتی رقابتی عرضه شود تا بتواند فروش رامک‌خودرو افزایش دهد اما در نهایت این  چنین نشد. اگرچه به نسبت خودروهای قبلی سانگ‌یانگ، این ماشین فروش بهتری را تجربه کرد. اما شرکت وارد کننده کنار ننشسته و اینبار با دستی پر و خودرویی در رده زیر ۱۰۰ میلیونی قصد دارد حسابی بازار خودروهای چینی را کساد کند و درصورتی که بتواند بازاریابی خوبی برای محصولش انجام دهد، قطعا شاهد فروش بالای آن خواهیم بود. نام این خودرو چیزی نیست جز “تیوولی”.

 

تیوولی را باید جز سگمنت B بدانیم که چیزی میان کراس‌اور‌ها و هاچ‌بک‌هاست و رقیب آن را می‌توانیم رنو کپچر بدانیم که البته با قیمتی ۱۰۰ میلیونی می‌تواند بازنده این رقابت باشد؛ چراکه رامک خودرو قیمتی ۸۴ میلیونی را برای تیوولی در نظر گرفته است که قطعا نظر قشر متوسط را جلب خواهد کرد. در ادامه به بررسی این ماشین می‌پردازیم تا ببینیم این ماشین ارزش پرداخت این مبلغ را دارد یا نه.

تیوولی-1

طراحی

طی چند سال اخیر سانگ‌‌یانگ از طرح‌های عجیب و غریب دور شده و ماشین‌هایی به چهره‌ای منطقی‌تر و منظم‌تر عرضه می‌کند. تیوولی نیز شاید یکی از استانداردترین طراحی‌ را در بین ماشین‌های سانگ‌یانگ داشته باشد. البته از نسل سوم کوراندو در طراحی تیوولی استفاده شده است. خطوط جلو به بهترین شکل قرار گرفته‌اند. سپر خشن جلو تا نزدیکی چراغ‌ها ادامه یافته و در نهایت به جلوپنجره نسبتا کوچک متصل می‌شود که ترکیب آن با چراغ‌ها، چهره‌ای مناسب را برای تیوولی رقم زده‌اند. در بالاترین قسمت چراغ‌ها، نوار LED روشنایی روز جا خوش کرده‌اند و در کنار خط عریض کاپوت، چهره ماشین را خشن کرده‌اند.

تیوولی-2

در نمای کنار اولین چیزی که نظر را جلب می‌کند، ستون عریض C در انتهای خودروست. اما به جایش دو ستون دیگر A و B به رنگ سیاه در آمده‌اند تا حضورشان کمتر به چشم آید. سایز رینگ‌ها از ۱۶ تا ۱۸ اینج قابل انتخاب است که البته مشخص نیست که در ایران کدام اندازه وارد خواهد شد.

تیوولی-3

ایمنی در طراحی تیوولی برای ساینگ‌یانگ مهم بوده و ۴۰ درصد از بدنه را استیل مستحکم تشکیل می‌دهد که در ده نقطه مهم از این ماده استفاده شده است.

در کل طراحی خارجی این ماشین زنده و متفاوت‌تر از سایرین است و شاهد طرحی مدرن هستیم. اگرچه شاید برخی نتوانند با چهره کمی عجیب تیوولی کنار بیایند.

به نسبت مدل‌های قبلی سانگ یانگ، طراحی داخلی تیوولی را باید یک انقلاب در این بخش برای این خودروساز بدانیم. صفحه نمایش ۷ اینچی با امکانات زیاد و تریم‌های مختلفی که برای داخل قابل انتخاب است، چیزهای عادی نیستند که در یک خودروی ارزان قیمت شاهدشان باشیم.

تیوولی-4

البته در برخی نقاط از مواد بی‌کیفیت استفاده شده که به نسبت استانداردهای این کلاس از خودرو‌ها، کمی دلسرد کننده‌ است. اما باز سانگ‌یانگ پیشرفت محسوسی در این قسمت‌ کرده و می‌توانیم کابین تیوولی را هم‌تراز با نیسان جوک و یا رنو کپچر بدانیم.

برای راحتی بیش‌تر امکانات زیادی برای تنظیم صندلی در اختیار راننده قرار گرفته اگرچه با این تنظیمات باز در داخل خودرو حس کوتاه بودن خودرو و اینکه سوار یک هاچ‌بک هستید و نه یک کراس‌اور به چشم می‌آید.

قدرت

یک موتور ۱.۶ لیتری دیزلی یا بنزینی می‌تواند انتخاب خریداران برای زیر کاپوت باشد که البته در ایران موتور بنزینی عرضه خواهد شد. این کارخانه تولید قدرت می‌تواند ۱۲۸ اسب بخار را در دور ۶۰۰۰ و ۱۶۰ نیوتون‌متر را در دور ۴۶۰۰ به چرخ‌ها تقدیم کند. قدرتی که رقبا با موتورهای کوچک‌تر توربو قادر به دستیابی به آن هستند. هنگام روشن کردن موتور، صدا جایی در کابین ندارد و تنها در دور موتورهای بالا می‌توان غرش موتور را شنید.

تعویض دنده در گیربکس ۶ سرعته دستی کمی با تاخیر صورت می‌گیرد که البته زیاد آزاردهنده نیست و درنهایت گیربکس کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.

البته گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نیز توسط سانگ‌یانگ بر روی این خودرو ارایه می‌شود که تعویض دنده در آن به نرمی صورت می‌گیرد و خوشبختانه این مدل در ایران عرضه می‌شود. صفر تا صد با گیربکس دستی ۱۲ ثانیه و با اتوماتیک ۱۲.۳ ثانیه طول می‌کشد.

سیستم تعلیق مدل دیفرانسیل جلو، در عقب از نوع قدیمی تورسن و در جلو مک‌فرسون است که در مدل چهارچرخ متحرک، سیستم تعلیق عقب به مولتی‌لینک تغییر پیدا می کند. با وجود اینکه فنرها به خوبی ضربات وارده را کنترل می‌کنند اما مشکلی که وجود دارد، این است که زمانی که با آن رانندگی می‌شود، حس راحتی به راننده منتقل نمی‌شود و حرکت‌ها به کابین منتقل شده و کمی آزاردهنده هستند. البته شاید با انتخاب چرخ‌های ۱۸ اینچی کمی این مشکل قابل رفع باشد.

تیوولی-5

با وجود این سیستم تعلیق،‌ ماشین به خوبی در پیچ‌ها قابل کنترل است و در پیچ‌ها کشش لازم برای حرکت خودرو در خدمت راننده قرار دارد.

فرمان برقی تیوولی از سیستم هوشمند فرمان سانگ‌یانگ استفاده می‌کند که بدین‌ گونه می‌توان بین سه حالت عادی،‌ راحت و اسپرت یکی را انتخاب کرد. البته تفاوت‌های این سه بسیار اندک است و چندان فرقی حاصل نمی‌شود.

امکانات

تیوولی جدا از آنکه ماشین کوچکی است، اما در بحث فضای حمل بار و فضای کابین کاملا خوب عمل کرده و به نسبت دیگر رقبا، صندلی‌های عقب کاملا قابل استفاده هستند و این خود یک مزیت خوب برای خانواده‌های پرجمعیت به شمار می‌رود.

صندوق عقب می‌تواند ۴۲۳ لیتر بار را برای سرنشینان نگهداری کند که در مقایسه با رقبایی همچون نیسان جوک (۳۵۴ لیتر) و پژو ۲۰۰۸ (۳۵۰ لیتر) رقم بیش‌تری را نشان می‌دهد. اگرچه کپچر با فضای ۴۵۵ لیتری، مقدار بیش‌تری جا برای حمل وسایل دارد.

تیوولی-6

ارتفاع بالاتر کراس‌اورها به نسبت سدان‌ها به وارد شدن به خودرو کمک زیادی می‌کند و چهار در بزرگ نیز ورود و خروج را راحت‌تر می‌سازد.

صفحه نمایش ۷ اینچی رنگی امکاناتی همچون مسیریابی ماهواره‌ای و انتقال تماس‌های تلفن به سیستم صوتی را دراختیار راننده قرار می‌دهد و حتی می‌توان فیلم و صدا را به سیستم ارسال کرد تا توسط ۶ بلندگوی تعبیه شده در ماشین پخش شوند.

فضاهای متعددی برای قرار دادن وسایل بر روی در‌ها و کنسول میانی قرار گرفته و تنها چیزی که تیوولی را از رقبا عقب‌تر می‌اندازد، کیفیت قطعات به‌کار گرفته شده است که البته می‌توان آن را با قیمت اندک خودرو توجیه کرد.

تیوولی-7

سیستم استارت هوشمند بدون کلید، کروز کنترل، سیستم هشدار باد تایر، سیستم کنترل پایداری، گرم‌کن صندلی، سان‌روف برقی و شش کیسه هوای ایمنی از جمله امکاناتی هستند که در مدل عرضه شده در ایران ارایه می‌شود.

نتیجه گیری

تیوولی-8

در بازه ۸۰ میلیونی تنها رقیبان تیوولی را می‌توانیم کراس‌اورهای چینی همچون جک S5 و شاسی بلند جیلی بدانیم که البته آن‌ها در کلاس خودرویی متفاوتی قرار دارند و به درستی نمی‌توانیم بین‌شان مقایسه‌ای انجام بدهیم. رقیب هم‌کلاس با این خودرو در بازار ایران رنو کپچر است که البته حدود ۲۰ میلیون تومان تفاوت قیمتی بین این دو وجود دارد. به هرحال تیوولی خودرویی اسپرت با چهره‌ و امکاناتی مناسب و صد البته قیمتی 90 میلیون تومانی (با احتساب مالیات بر ارزش افزوده)، می‌تواند گزینه‌ای جذاب برای کسانی باشد که دل خوشی از خودروهای چینی ندارند!

 

منبع تست : AUTO CAR

 

رنو کپچر در برابر پژو 2008

رنو کپچر در برابر پژو 2008


38 دیدگاه

  1. امین | شهریور 7, 1395 | لینک نظر

    به نظر من ماشینهای کره ای آن چنان هم از خودروهای چینی باکیفیت تر نیستند تازه تقریبا 2.5 برابر هم قیمت دارند. به نظرم این خودروهای جدید چینی به راحتی میتونند با قیمت مناسبشون دنیا رو بگیرند مثل تمام صنایع دیگه که به لحاظ اقتصادی توش موفق هستند.
    من به مجله ها کاری ندارم. من ماشینها رو سوار میشم و نظر میدم. تا خودروی آلمانی هست فقط در صورتی سوار بقیه میشیم که قیمتشون به طور فاحشی کمتر باشه و بعد از آلمانی هم ژاپنی و آمریکایی و سپس فرانسوی و در آخر کره ای و چینی. خودروی کره ای و فرانسوی دیگه بعد از 5-6 سال به شدت خودش رو ول میکنه و این در مورد خودروی چینی احتمالا 3 تا 4 سال هست و با وجود قیمت 2.5 برابری کره ایها نسبت به چینی ها به نظرم یا باید خودروی آلمانی و ژاپنی خرید یا چینی…

  2. بهزاد | شهریور 7, 1395 | لینک نظر

    خب باز خوبه شما حداقل مرطبت بحث میکنید نه مثل پونی کار که بحث درباره ژاپنه درباره فرانسه بحث میکنه!!!
    منم گفتم ماشینهای کره ای خوبن ولی در حد خودشون یعنی تا زمانیکه برندهای مطرح ژاپنی که کمم نیستن هستن برندهای کره ای درجه 2 حساب میشن حالا چه خوشتون بیاد چه نیاد واقعیته! همون مجلات رو شما بیشتر دقت کن میبینی که کره ای ها در برابر ژاپنی هایی مثل تویوتا و هوندا و مزدا حرفی برای گفتن ندارن!
    برند لوکس تویوتا لکسوس سالهاست جز پر فروشهاست برند لوکس کیا و هیوندایی تازه سر از تخم در اورده و صرفا تازه متولد شده پس فعلا باید ته صف باشه تا ببینیم بازار روی خوش بهش نشون میده یا نه و قابل قیاس با لکسوس نیست پس هنوز برندهای کره ای درجه 2 اسیان و ناراحتیم نداره مگه اینکه طرف کره ای باشه یا از این راه کسب درامد داشته باشه!

    • در پاسخ به: بهزاد

      pony car | شهریور 8, 1395 | لینک نظر

      همونقدر که زاپنی ها از کره ای ها جلوترند به همان اندازه هم کره ای ها از فرانسوی ها جلوترند و این چیزی هست که تمام اهل فن و مردم کوچه و بازار در مقام انتخاب از هر پست و مقامی و سطح دانشی قبول دارند و خلاص منم هیچ وقت نگفتم کره ای ها از ژاپنی ها بهترند فقط گفتم پا یا پای ژاپنی ها در صدر پر فروش های جهانی حضور دارند جایی که اسمی ازخودروهای لوکس فرانسوی در ان دیده نمی شود کره ای ها می درخشند ان هم در سطح جهانی
      1المان
      2امریکا
      3ژاپن
      4انگلیس
      5 ایتالیا
      6 کره جنوبی
      7 فرانسه

  3. sunmartin | شهریور 7, 1395 | لینک نظر

    اقای بهزاد کمی دقت کن در حال حاضر و به گزارش کانسیومر سرویس در سالهای 2014 تا 2016 دیگه کره ای که با فاکتور قیمت بلکه دقت کنید با فاکتور “کیفیت” مشتریان خود را راضی کردن پس به این نکته توجه بفرمایید
    نکته دوم گازانتی هست بله کیا اینقدر از طول عمر محصولات خودش اطمینان داره که 7 سال خودروهای شرکت گارانتی کرده به لحاظ منطقی مشتری هم به سمت خودرویی با گارانتی 7 ساله و وارانتی 5 ساله بیشتر تمایل پیدا میکنه فاکتور بعدی طراحی اروپایی و عنصر زیبایی در حجم سازی و چیدمان عناصر و جزئیات هست که کیا موتورز با یک تیم آماده آلمانی به سرپرستی جناب شرایر برنده فرمان طلایی طراحی جهان و برترین طراح قرن بهش توجه زیادی معطوف داره بنده و پونی کار منکر بهتر بودن عملکرد فنی خودروهای مشخصا مزدا تویوتا لکسوس و هوندا نشدیم اما در کلاس لوکس این تنها لکسوس بود که در جمع ژاپنی ها حضور داشت اما کیا هیوندا بواسطه دو خودروب لوکس اخیر خود بنام های جنسیس G90 و کیا کادنزای 2016 با کد K900 پای در میدان رقابت نهادند

  4. بهزاد | شهریور 7, 1395 | لینک نظر

    فشار اقتصادی ملتو داغون کرده!!! کی درباره فرانسه حرف زد بنده خدا ژاپن رو چجوری فرانسه خوندی!!!!!! یا خدا اینجا کجاست??
    مردم حق دارن ماشینای چینی رو با کره ای مقایسه کنن وقتی طرفدارای کره ای انقدر از مرحله پرتن! خوب میشین…

  5. pony car | شهریور 6, 1395 | لینک نظر

    سانمارتین من موندم وقتی خود فرانسوی ها پول به خودروهای گران قیمت فرانسوی نمی دن و میرن سراغ رقبای خارجی اینا اینجا چی میگند برا خودشون مثلا اینایی که می رند رنو سفران می خرند و صاحب اول اخرش خودشونند و با کلی ضرر باید بفروشند دقیقا مثل اینایی هستند که پول به ماشین چینی میدن و همواره در هر جمعی که اکثریت ماشین خوب دارند سخت در حال توجیه اشتباه خودشون هستند ولی کسی که پول به اپتیما و یا اسپرتیج میده که با سفران تو یک رده قیمت تقریبا هستند حتی یک بار هم کسی پیدا نمیشه که بیاد بگه چرا اینو خریدی و همه جا صحبت میشه که فلانی اپتیما سوار یا اسپورتیج سوار تو بازه 100 تا 200 ملیون تومن از هر هزارتا ماشین کره ای یه ماشین فرانسوی تو خیابون نمی بینیم اونوقت این اقایون درست میگن همه مردم ایران از دکتر گرفته تا مهندس و مکانیک و غیره اشتباه می کنند فلوینس یا سفران نمی خرند شما درست میگی به هر حال امثال احمد یا عارف و…هر چقدر هم تلاش کنند باز هم مردم تو ایران پول به فرانسوی ها نمی دند پس انقدر زور نزنید

    • در پاسخ به: pony car

      رضا | شهریور 7, 1395 | لینک نظر

      اقا شما برو یه لیوان اب سرد بخور فرانسه بد خودم تنبیهش میکنم!

  6. بهزاد | شهریور 6, 1395 | لینک نظر

    ماشینهای کره ای خوبن ولی در حد خودشون وفتی ماشینهای با کیفیت ژاپنی هست ماشینهای کره ای برند درجه دوم اسیایی حساب میشن نکنه میخواین بگین کره ای ها از ژاپنی ها بهترن اگه اره بگین تکلیفون روشن شه!!!

    تا اونجا که همه میدونن کلا کره ای ها تو جدول فروش اروپا ته جدولن امریکام که سهامدار کیاست و تو هر کلاس خودرویی کره ای ها جزو ارزونترینان با گارانتی های طولانی مدت و کلا شرایط فروش وسوسه کننده برای قشر ضعیف و کارمندی امریکایی ها نکنه میخواین بگین ماشینهای کره ای تو امریکا لوکس حساب میشن!!!??? تویوتا با اون ابهتش همچین ادعایی نکرده که شماها میکنین!

    بعد یه سوال پیشرفت کره بمن و شما چه که بخوایم خوشحال شیم یا حسادت کنیم!!! ماذا فاذا !? شما مگه مواجب میگیری ازشون که ما نمیگیریم!? این حرفا رو از کجا در میارین!!! خیلی خندیدم مرسی از در فشانی دلال مابانتون!
    ذهنیت مزحکی دارین جناب از اتاق خوابتون بیاین بیرون ‘ بیرون از کشور باشه جز رویاهاتون!

  7. sunmartin | شهریور 6, 1395 | لینک نظر

    پونی کار ببینید چطور از اینهمه پیشرفت و اطمینان اروپا و آمریکا به خودروهای کره ای کاربران ایرانی عصبی هستند که چه کامنت هایی قرار میدن کیا هیوندای از دید شما بی کیفیت هستند اما از دید مصرف کننده آمریکایی که همیشه طالب برترین هاست و کیفیت اولین فاکتور خرید برای این دسته از مصرف کنندگان هست به برند کیا هیوندای اطمینان دارند اما شما در یکی از شهرهای ایران نشستی و جلوتر از بینی خودتو نمیبینی و حتی تا ترکیه و دبی و مالزی سفر نکردی داری از خودت تز ول میدی این وسط با این کامنت ها و نظرات کودکانه و از سر حب و بغض ذره ای از ارزش های این دو اعوجوبه های کره ای کم نمیشود
    افرادیکه مدام مته به خشخاش میزارن و از کره ای ها بد میگن احتمالا نظرات نشریات و موسسه های اروپایی و آمریکایی در رمینه تست و بررسی خودرو از جمله سازمان تست تصادف بزرگراه های آمریکا iihss قبول ندارند که طی دو تا سه سال پی در پی به خودروهای کیا هیوندای لقب خوب 5+ در امنیت داد و یا کانسومر سرویس یا ریپورز جی دی پاور همه این سازمان ها احتمالا چرند میگن و چند کاربری که جلوتر از کیس کامپیوتر و یا گوشی خودشون ندیدن چشم بسته غیب میگن واقعا متاسفم برای چنین صحبت های سخیفی

  8. رضا | شهریور 6, 1395 | لینک نظر

    درسته ماشینهای کره ای بیشتر ظاهر و اپشن دارن تا فنی درست حسابی ولی هرچی باشه دیگه از ماشین چینی بهترن من اگه حدود 100 بخوام هزینه کنم اول کپچر که پرفروشترین تو کلاس خودش تو اروپاست دوم تیولی البته اگه دست دوم هارو فاکتور بگیریم چون این همه پول بابت ماشین چینی دادن اشتباهه!

  9. بهزاد | شهریور 6, 1395 | لینک نظر

    اقا منم موافقم تو بدترین حالت ارزانترین و بی کیفیت ترین برند اسیایی مثل کیا و هیوندایی رو با بهترین برندهای چینی قیاس کنین برنده مشخصه
    چینیا ارزش این مبلغ هارو ندارن باید قیمتهاشون پایینتر بیاد

    • در پاسخ به: بهزاد

      مجتبی | شهریور 6, 1395 | لینک نظر

      هه هه.
      ارزونترین و بی کیفیت ترین برند آسیایی مثه کیا و هیوندا ، رو خوب اومدی!
      الان جومونگا جلز ولز میکننو شروع میکنن صغری کبری چیدن!

      • در پاسخ به: مجتبی

        بهزاد | شهریور 6, 1395 | لینک نظر

        آخه خیلی واضحه وقتی ژاپن با اون همه برند درجه یک هست کره کیلو چنده!!!
        فک کن یکی بجای تویوتا و مزدا و نیسان بره کره ای بخره?
        البته هنوزم میگم کره ای ها از چینی ها بهترن ولی همین و بس!

  10. sunmartin | مهر 8, 1394 | لینک نظر

    کیفیت پست ترین و درجه دوم های اروپایی و حتی کره ای برتمام ثنعت خودروی چین ارجح هست شما بعنوان نمونه خودروی اسپانیایی سئات که زیاد نامی نیست و یا اشکودای کم فروغ و یا در بدترین حالت ارزانترین و بی کیفیت ترین خودروی اروپا رنو را با فرضا برندهای نامی چین قیاس کنید نتیجه مشخصه
    من از کسی که از چینی ها تعریف میکرد پرسیدم با 85 ملیون سراغ چینی میری؟گفت تا کره ای و ژاپنی هست عقل سلیم حکم میکنه طرف چینی نرم من نمیگم خودروی چینی باید محو بشه بلکه باید قیمت های دسته چینی ها به نصف تقلیل پیدا کنه تا بعنوان خودرویی از سر ناچاری بهش فکر کرد همین توولی با اینکه بک کره ای درجه دو هست اما برای کاندید خودروی اروپا منتخب شده و طراحی نسبتا بهتری از سایر مدل های سنگ یانگ به طراحی طراح بی ذوق و مغرض انگلیسیش داره که خدا را شکر سنگ یانگ کنار گذاشتش

    • در پاسخ به: sunmartin

      pony car | شهریور 5, 1395 | لینک نظر

      سانمارتین عزیز به نکته خوبی اشاره کردی طراح مغرض که سانگ یانگ باید زودتر اونو کنار می گذاشت تا پایاپای کیا و هیوندای پیشرفت می کرد ولی اینده درخشانی در انتظار سانگ یانگ است و اگر به حق تیوولی رو بخواهیم با رقبای خودش مثل کپچر و 2008 مقایسه کنیم من تیوولی رو برنده می دونم 2008 که هیچ برتری نسبت به تیوولی نداره و کپچر تنها در کیفیت سواری انهم در سرعت های بالا از تیوولی بهتر و در سایر موارد مثل ابعاد طراحی بیرونی و داخلی کیفیت مواد داخلی و غیره مانند امکان انتخاب سانروف در تیوولی و داشتن روکش چرمی واقعا زیبا و صندلی های ارگونومی .تیوولی را در جایگاه بالاتری قرار میده من به لطف یکی از دوستانم ماشین امروز تست کردم و خوشم اومد ازش و ضعف موتوری هم ندیدم مخصوصا پرستیژ ماشین عالی بود طراحی پخته ای داشت

  11. علی | مهر 8, 1394 | لینک نظر

    نه من این حرف را قبول ندارم،دوستان زیادی رو میشناسم که با کارکرد کم در حد ۵۰ یا ۳۰ هزار گیربکس خودروی سانگ یانگشون به مشکل خورده و بیچاره شدن،اگه حرفم را باور نمیکنید در گوگل سرچ کنید «مشکل گیر بکس اکتیون». در ضمن نمیشه هر اشغالی رو صرف اینکه کره ایه بکیم حتما از چینی بهتره!!!رنو ساندرو و بنز اس ۵۰۰ هر دو اروپایی هستن اما این کجا و ان کجا!!!

  12. فردین | مهر 8, 1394 | لینک نظر

    از دوستان کسی میدونه نیوکوراندو چند ستاره ایمنی داره؟ اگه امکان داره لطفا راهنمایی بفرمایید.

  13. فردین | مهر 8, 1394 | لینک نظر

    خودرو کره ای ، فرانسه ای، ایتالیایی، رومانی، و …… حتی آشغالشون هم از چینی خیلی بهتره اگه کسی شک داره از اونهایی که خریدن و رفتن تعمیرگاه سئوال بفرمایید.

  14. مهرداد | مهر 7, 1394 | لینک نظر

    قیمت ماشین۱۳ هزار پوند در مدل گیر باکس دستی هستش در مدل اتوماتیک ex ۱۵۶۰۰ پوند و در مدل اتوماتیک elx 17 هزار پوند قیمت داره تازه بدون مالیات توی انگلیس

  15. آرنا | مهر 4, 1394 | لینک نظر

    از نيو كوراند فقط 10 سانت كوتاهتره ضمناً سه نفر آدم قد بلند تو صندلي پشت ميتونن راحت بشينن. با توجه به كيفيت كره اي بودن ماشين و اينكه جزء بهترين خودروهاي اروپا و دنيا در سال 2016 هست ، تو اين رنج قيمت رقيب نداره.

  16. هادى | مهر 2, 1394 | لینک نظر

    قيمت ماشين در خود كره چنده؟ پوند يعنى تو اروپا

  17. مازیار | شهریور 26, 1394 | لینک نظر

    سلام
    قیمت خودرو 13000 پونده..
    48 میلیون رو از کجا آوردید؟!
    لطفا اطلاعات غلط ندید.

    • در پاسخ به: مازیار

      محمود | شهریور 26, 1394 | لینک نظر

      آقامازیار درست میگن اطلاعات غلط ندیدقیمت ماشین 13000پونداست که به به پول ما68900000تومان میشه

    • در پاسخ به: مازیار

      فردین | مهر 8, 1394 | لینک نظر

      دوستان درست است که قیمت خودرو با درآمدهای جامعه ایران فاصله زیادی داره ولی این دلیل نمیشه ما خیلی رویایی فکر کنیم خیلی بعید به نظر میرسد این خودروها با اون قیمتهایی که بعضی دوستان بیان میکنند قابل عرضه بشه بالاخره تو جامعه همه چیز مثل زنجیر به هم پیوسته است اون وقتی میشه انتظار کاهش قیمت فاحش را داشت که سایر کالاها و زیرساختهای تولید اتفاقی بیفته که منجر به کاهش قیمت بشه و گرنه در این شرایط بعید است فقط یک کالا یعنی خودرو کاهش داشته باشه ولی سایر اقلام و اجناس نه تنها کاهش بلکه در برخی موارد افزایش قیمت هم داشته باشن.

  18. اث میلان | شهریور 25, 1394 | لینک نظر

    دوستان تیوولی ماشین خوبی است ولی میدونین قیمت واقعی اش حدود 48 تومان است،پس تیوولی هم جزو تحریم است تا زمانیکه قیمتش منطقی بشه، به نظر من برای ماشینی با این اپشن ها، 60 تومان قیمت واقعا مناسبی است نه 91 تومان، کمپین تحریم به شدت در حال پیشروی است،همتون را دوست دارم هم وطن های من،یا حق

  19. ghasem | شهریور 24, 1394 | لینک نظر

    این خودرو یک هاچ بک هستش. اگه از نزدیک ببینید اندازه اش در حد یک هاچ بکه

    • در پاسخ به: ghasem

      محسن | شهریور 24, 1394 | لینک نظر

      شما به این بگی هاچ بک پس به رنو کوئد که ایرانخودرو میخواد بزنه، چی باید بگی؟

  20. احمدرضا | شهریور 24, 1394 | لینک نظر

    به نظر با توجه به قیمت 90 میلیونی خودروی خوبی هست ولی شکلش چندان زیبا نیست و نسبت به چینی های بازار شکل زیبایی نداره. خدمات بعد از فروش رامک خودرو هم که به بد بودن معروفه به اضافه اینکه توی خیلی از استانها نمایندگی نداره. ولی به هر حال توی شهرهایی که نمایندگی داره به نظر خریدش معقوله و میشه از موتور نه چندان قوی اون در ازای قیمت مناسب و بقیه امکانات خوبش چشمپوشی کرد.

  21. محمود | شهریور 24, 1394 | لینک نظر

    من تونمایشگاه مشهد خودرو رادید م داخلش رودیدم با اون رانندگی کردم نسبت به پولی که میدهیم امکانات وکیفیت خیلی خوبی داردرنوکپچرروهم دیدم داخل این ازکپچر خیلی بهتر وباکیفیت تربودداشبوردکپچرکلاازپلاستیک بودوخیلی بی کیفیت وارزان قیمت برخلاف ظاهرخودروولی این خودروواقعا ازکلاس خودش یک کم بالاتر است سانگ یانگ روی این خودرو سرمایه گذاری زیادی کرده وامید زیادی به این خودرو داردموتورخودروهم برای جثه این خودرو کاملا مناسب است

    • در پاسخ به: محمود

      محسن | شهریور 24, 1394 | لینک نظر

      مگه توی نمایشگاه اجازه رانندگی میدن؟
      بعضی جاها که اصلاً در ماشینُ قفل میکنن تا کسی نتونه پشت فرمون بشینه. نمونه ش نمایشگاه خودروی دو سال پیش کرج که نمیذاشتن کسی دست به رنو فلوئنس بزنه! به نماینده شون گفتم پس چرا اینو آوردین؟ عکسش که توی اینترنت هست دیگه!

      • در پاسخ به: محسن

        محمود | شهریور 24, 1394 | لینک نظر

        بله تونمایشگاه مشهدمیشد ماشین روتست کرد قبل ازتست این ماشین میخواستم رنوکپچر بخرم ولی بادیدن این ماشین ومقایسه باکپچرمن این ماشین روانتخاب کردم وثبت نام کردم 120روزه قرارتحویل بدهند حتی اگر دیرتر هم بدهند این ماشین ارزشش رو داره چون واقعا ماشین عالی بود

        • در پاسخ به: محمود

          محمدرضا | شهریور 25, 1394 | لینک نظر

          عزیز جان برو کوراندو بخر این بهتره .

          • در پاسخ به: محمدرضا

            فردین | مهر 8, 1394 | لینک نظر

            نیوکوراندو کلاسش کلاً با این خودرو متفاوته با توجه به قیمت و امکانات و آپشنهایی که کوراندو داره در سطح دو کره ای دیگه مثل توسان و کیا اسپورتیج هست هرچند از نظر ظاهری شاید دوتای اخیر تو جامعه مقبولیت بیشتری دارن ولی کسائی که خریدن و مقایسه کردند از نظر استحکام و فنی و فضای داخلی نیوکوراندو از رقبای کره ای خودش برتر است.

  22. میثم | شهریور 23, 1394 | لینک نظر

    دوستان مالیات بر ارزش افزوده این ماشین میشه 6 میلیون 400 هزار تومن. یعنی شما باید نه درصد قیمت خود خودرو رو محاسبه کنید ( هزینه شماره گذاری، تبصره 13، شخص ثالث رو از قیمت پایه کسر کنید) که مجموعا میشه 89.900.000 تومان.
    در ضمن وزنش 1300 کیلو گرمه که تقسیم بر 128 (قدرت موتور) بکنیم میشه 10.1 یعنی به ازای هر 10 کیلو یه اسب بخار داره که آمار قابل قبولیه
    واقعا با این آپشن ها (مثلا فرمون 3 حالته برقی D شکل) با این کیفیت و قیمت خیلی مناسبه

  23. علیرضا | شهریور 22, 1394 | لینک نظر

    اصلا نمیارزه،رامک خودرو پوشش ضعیفی به خودروهاش میده و اگه یه قطعه ماشین خراب شه دیگه باید بندازینش دور،در اثر شهرها نمایندگی نداره و حتی فیلتر روغن خودروهای رامک گیر نمیاد،خریدنش یک اشتباه بزرگه،اونم برا این ماشین،۹۱ میلیون پول بدی برا خودروی ۱۶۰۰ بی خدمات پس از فروش درست حسابی

  24. امبر | شهریور 22, 1394 | لینک نظر

    سلام
    کار خوبی که انجام شد این بود که قیمت واقعی آن را گفتيد که با احتساب مالیات تقریبا می شود 91 میلیون و این را باید در نظر گرفت که مالیات امسال 9% می باشد و بعضی از شرکت ها مالیات را به عهده خریدار می گذارند و بعضی به عهده شرکت و این چیزی است که خیلی ها در نظر نمی گیرند متاسفانه

  25. sunmartin | شهریور 22, 1394 | لینک نظر

    بنظر من به قیمت 85 نمی ارزه مدل فولش هم که اتومات هست اختلاف 14 ملیونی داره طراخی نچندان دلچسبی داره موتور هم قوی بنظر نمی آد و عملا ضعیف هست گشتاوزش بد نیست اما شما که تیت کردید باید بگید عملکردش چطور بوده تنها مزیتش اینه که تنفس طبیعی هست و خبری از توربو نیست گرچه که خودروهای جدید به سمت توربو پیش میرن اما در ایران مقرون بصرفه نیست این سیستم کیفیت سواری و فراوانی قطعات و دردسترس بودن نیز بهطار دست دوم همه از اولویت های خرید هستند اما بازهم میگم گران قیمت گذاری شده گو اینکه بسیار برتر از چینیهای نچندان قوی و با طراحی های غیر یکنواخت هست.

  26. علی جگوار | شهریور 22, 1394 | لینک نظر

    خودرویی تقریبا خوب با چهره جالب اما با نمایندگی ضعیف در ایران !
    با این نمایندگی خریدش اشتباهه.