انجمن واردکنندگان ؛ چینی ها کمپین تحریم خودرو را به راه انداختند !

چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ | 25 نظر

انجمن واردکنندگان ؛ چینی ها کمپین تحریم خودرو را به راه انداختند !

متهم جدید در ماجرای کمپین تحریم خودرو بی کیفیت حدودا سه ماهی می شود که کمپین “خرید خودرو صفر ممنوع” به یکی از مسائل پرحاشیه در خودروسازی ایران تبدیل شده و برخی معتقدند بخشی از رکود فعلی بازار، ناشی از همین کمپین است.

به گزارش صنعت نویس،  برای خیلی ها محل پرسش است که این کمپین را چه کسانی راه انداخته اند و به اصطلاح اتاق فکر آن کجاست. هرچند از نظر محمدرضا نعمت زاده، کمپین کار ضد انقلاب است و خودروسازان نیز واردکنندگان و مخالفان دولت را در این مورد متهم می کنند، اما حالا یک متهم جدید به این جمع اضافه شده و آن، خودروسازان چینی حاضر در ایران هستند.

آن طور که رییس انجمن صنفی کارفرمایی وارد‌کنندگان خودرو، امروز در نشستی خبری عنوان کرد، این کمپین را چینی ها به راه انداخته اند تا بازار خودروهای ایرانی را با افت مواجه کنند، غافل از اینکه این کار دامان خود آنها را نیز گرفته است. میثم رضایی با بیان اینکه خودروسازان چینی می خواستند با راه انداختن کمپین، فروش خودروسازان ایرانی را پایین آورده و سهم خود را در بازار بالا ببرند، گفت:با این حال این کمپین دامن خود آنها را نیز گرفت، چون فکرش را نمی کردند فروش خودشان نیز به مشکل بخورد.

“کارکنان دولتقبل،ارز دارو را به واردکنندگان دادند

اما موضوع دیگری که در نشست خبری رییس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو به آن اشاره شد، واردات خودرو در سال 91 با ارز دارو بود که در زمان خود بازتاب زیادی داشت و حتی به برکناری وزیر بهداسشت شد. در این مورد، رضایی از صدور کیفرخواست این پرونده در دادسرای قضایی کارکنان دولت خبر داد و گفت: به یک عده خاصی این ارز را دادند که هم شامل نمایندگی‌های رسمی و هم وارد‌کنندگان غیررسمی می شود و هم اکنون دادسرای قضایی کارکنان دولت، مشغول بررسی کیفرخواست مربوطه است. به گفته رضایی، تخلف صورت گرفته را برخی از کارکنان دولت مرتکب شده و ارز دارو را در اختیار واردکنندگان قرار داده اند.

“خودرو دو ایربگه را هشت ایربگه می کنند

رضایی اما در واکنش به اینکه گفته می شود برخی وارد‌کنندگان آپشن‌ها را در ایران یا کشورهای حاشیه خلیج فارس به خودروهای وارداتی اضافه می‌کنند و این آپشن‌ها اصلی نیست، اظهار کرد: در امارات در منطقه عبیر سوله‌ای است که خودروی مدل پایه و بدون آپشن را ابتدای سوله تحویل می‌دهید و دو ساعت بعد انتهای سوله خودرو را به صورت فول‌آپشن تحویل می‌گیرید.
وی تاکید کرد: من خودم دیدم که نشان ایربگ را به صورت داغی روی بدنه خودرو هک می‌کردند و به عنوان مثال خودروی دو ایربگ را تبدیل به خودروی هشت ایربگه می‌کردند، در حالی که خودرو تنها دارای دو ایربگ بود.
“لیزینگ های خودرو 200 میلیارد کلاه مردم را برداشتند

رییس انجمن صنفی کارفرمایی وارد‌کنندگان خودرو در نهایت گریزی به موضوع کلاهبرداری شرکت های لیزینگ خودرو نیز زد و گفت:طی یک سال اخیر 10 تا 12 شرکت فروشنده اقساطی خودرو اقدام به کلاهبرداری کرده‌اند و در این مورد ژنج هزار شکایت ثبت شده که نشان از کلاهبرداری حدودا 200 میلیاردی دارد.


25 دیدگاه

  1. هادى | مهر 23, 1394 | لینک نظر

    بله بازار همه تو ركوده و فقط با پايين آمدن تعرفه گمركى به زير ٢٠درصد و پيرو آن افزايش رقابت و كيفيت در داخل و پايين آمدن سود بانكى به زير نرخ تورم ركود از بين مى رود آن هم نه فقط در خودرو بلكه كل اقتصاد از ركود خارج مى شود البته مرحلة بعد از آن هم تغيير سياست يارانه است ! با ادامه كمپين خيلى چيز ها به نفع همه تغيير خواهد كرد. دم همه كمپينى ها گرم دوستتون دارم.

  2. reza | مهر 23, 1394 | لینک نظر

    رییس انجمن صنفی کارفرمایی وارد‌کنندگان خودرو، امروز در نشستی خبری عنوان کرد، این کمپین را چینی ها به راه انداخته اند تا بازار خودروهای ایرانی را با افت مواجه کنند، غافل از اینکه این کار دامان خود آنها را نیز گرفته است. میثم رضایی با بیان اینکه خودروسازان چینی می خواستند با راه انداختن کمپین، فروش خودروسازان ایرانی را پایین آورده و سهم خود را در بازار بالا ببرند، گفت:با این حال این کمپین دامن خود آنها را نیز گرفت،

    یعنی چی؟؟؟
    میبینید واقعا چه تحلیل احمقانه ای کرده این آقای رئیس!!

  3. مانگ | مهر 23, 1394 | لینک نظر

    یکی به من بگه خودرو صفر ایرانی وچینی رو ملت نیمخرن درست اقا خودرو های ژاپنی و اروپایی که دیگه مشکل کیفیت نداره بازار اونها چرااینقدر داغون وخرابه یک سر برین نمایشگاه های این جور خودروها بزنید ببینید چقدر افت قیمت دارن وبی مشتری.پس اینقدر تحلیل های ابدوغ خیاری ارایه نکنید.بابا مملکت تو رکود رفته ربطی هم به ایرانی چینی وکره ای وژاپنی… خودرو نداره کلن بازار تو رکوده. حالا هرکسی میخواد از این رکود به نفع خودش تحلیل ارایه بده.تمام.کاش یکم با هوش تر بودیم

    • در پاسخ به: مانگ

      علیرضا | مهر 27, 1394 | لینک نظر

      داداش نگاه کن همین ژاپنی هارو قیمت آلمانی آلمانی هارو قیمت هواپیما میخوان قالب کنن

  4. فرزاد | مهر 23, 1394 | لینک نظر

    بعضی از سایتا که اونم اسم نمی برم میان تو معرفی خودرو که اگر اشتباه نکنم شاسی بلند MG باشه که جدیدا وارد بازار شده رو میان از لحاظ قدرت و… با BMW و… مقایسه میکنند و بعدش دقیقا زمانی که فکر مردم رو به سمت خودروهای لوکس اروپای میبرن میان تو بحث فروش و این ماشین رو رقیب دست و پا شکسته جک S5 کرمان خودرو میکنند.
    خوب اینجور مطالب نشان دهنده چی میتونه باشه؟

  5. فرزاد | مهر 23, 1394 | لینک نظر

    یکیش اینه که من چند مدت پیش یه ماشین چینی که اسم نمیبرم که اتفاقا رقیب یکی از خودروهای کرمان موتور هستش رو واسه آگهی کردم با حدود 2ملیون بالای قیمت خرید ولی در محل درج قیمت در آگهی زدن تماس بگیربد. چند بار آگهی رو پاک کردم و تعقییر دادم و درست نشد و بعدش به چند تا از دوستام گفتم که از طرف من آگهی بزارن و آنها هم همین مشکل رو داشتن وبعد من آگهی فروش خودرو خودم واسه تست 10ملیون زیر قیمت گذاشتم و قیمت رو درج کردن و بعدش یکی از دوستانم بهم گفت که باما چون از کرمان خودرو نخ میگیره و برای اینکه بازار دست دوم رقیباش رو خراب کنه این کار رو میکنه و من بعد از شنیدن این مطلب دست به کار شدم و ماشینی که از کرمان خودرو بود و رقیب خودرو من میشد رو برای تست تو باما با 10ملیون زیر قیمت آگهی کردم ولی باما قیمت رو درج نکرد و زد تماس بگیرید و بعدش اومدم همون ماشین رو2ملیون قیمت بالای قیمت کارخونه آگهی کردم و سایت باما قیمت رو درج کرد. حال اگر این اتفاق برای شما پیش میومد چه فکری میکردید

    • در پاسخ به: فرزاد

      ُSepehr | مهر 23, 1394 | لینک نظر

      طرح حدس و گمان یک چیز هست و آوردن ادله محکمه پسند چیز دیگری، در مورد باما می توانید به آگهی های مربوط به خودرو برلیانس H330 مراجعه فرمایید که اکثرا چند میلیون تومان بالاتر از قیمت کارخانه ثبت می شوند. کرمان موتور هم اکنون هیچ رقیبی برای MG GS از نظر قیمتی در سبد محصولات خود ندارد و کمی عجیب هست که طبق حدسیات شما در راستای ضد تبلیغ این خودرو اقدامی انجام داده باشد.

    • در پاسخ به: فرزاد

      ح م | مهر 23, 1394 | لینک نظر

      كاملا با نظرتون موافقم. كرمان موتور همه رو خريده واين براي همگان ثابت شده است

  6. فرزاد | مهر 22, 1394 | لینک نظر

    من شکی ندارم که کل این داستان از سمت کرمان خودرو هستش کلا کرمان خودرو هم تمام سایت ها رو خریده و هم این کمپین رو را انداخته. من حتی حاضرم ثابت کنم خیلی از سایت ها مثل باما داره از سمت کرمان موتور هدایت میشه.

    • در پاسخ به: فرزاد

      ُSepehr | مهر 23, 1394 | لینک نظر

      خوب هست اگر چند تا از مدارک محکمتون رو ارائه بدید

  7. iman | مهر 22, 1394 | لینک نظر

    مردم ماشین های ایرانی نخرن میرن لگنهای کره ای و ماشین های چینی میخرن

    بابا برید دست 2 ژاپنی بخرید یا بیشتر دارید دست دوم اروپایی، اسباب بازی های کره ای که با قیمت ارزون تو دنیا فروخته میشن اسنجا چندین برابر انداخته میشن نخرید
    ببنید باز نشدن ایربگ سانتافه چه بلایی سر باران کوثری اورد

  8. محمد | مهر 22, 1394 | لینک نظر

    ما که نمیگیم خودرو ساز ها تعطیل بشن میگیم خودرو با کیفیت با قیمت واقعی به مردم بدید اشتباه میگیم.همچین میگن خودرو چینی بده انگار خودرو های مونتاژ ایران همه قطعاتشون اصلی و استاندارده طراحی چینی ها صد پله از ایرانیا حداقل بهتره.والا همه قطعات از چین میارید.40 ساله خودتونو به خواب زدید مسولینم براتون لالایی میگن حالا ما مردم میخوایم بیدارتون کنیم.40 سال مونتاژ کردید چه سودی به ایران رسوندید.البته حساب افراد مختلف و خوب پر کردید.

  9. حمید.m | مهر 22, 1394 | لینک نظر

    مگر وارد کننده یا مونتاژ کننده چینی و کره ای آلمانی و ژاپنی و ایتالیایی و سوئدی و… کسی به جز مافیای گردن کلفت و قلدر خودرو است که سالهاست مردم را سرکیسه میکنند و خودروها را با چندبرابر قیمت جهانی و با ضعیفترین خدمات به ملت میفروشند؟

  10. محسن | مهر 22, 1394 | لینک نظر

    باز خوب شد ننداختن گردن آمریکا و اسرائیل و شبکه های به قول خودشون معاند!
    این وام های کلانی که به خودروسازها دادن و باز هم قراره بدن، از جیب مردم عادی جمع میشه. چند روز پیش قبض برق خونه 125 هزار تومن اومد. در حالیکه دوره قبلش زیر 45 تومن بود. رفتم اداره برق میگه 20 درصد برق گرون شده. حالا 20 درصد 45 تومن میشه 9 هزار تومن که جمعاً باید 54 تومن بشه نه 125 هزار تومن.
    همون افزایش 20 درصد هم هیچ توجیهی نداره. مگه چقدر توی این مملکت پول در میاریم که یه دفعه 20 درصد آب و برق و گاز و تلفن و صدجور چیز دیگه گرون بشه؟
    دیروز یک تماس ایرانسل به ایرانسل داشتم. دقیقه ای 150 تومن حساب کرد!!!
    همه این پول های دزدی رو جمع میکنن و میدن به این مافیای خودروساز و به ریش مردم هم میخندن.

    • در پاسخ به: محسن

      sunmartin | مهر 23, 1394 | لینک نظر

      حتی فیثاغورث هم اگه بیاد وبگه قبض برق درسته قیمتش ،باورم نمیشه شاید باید از بطلمیوس بپرسم که چرا قبض برق دوماه پیش که 18500 بود الان 130000 هزار تومانه تازه همه لامپ ها هم ازین به اصطلاح کم مصرف هاست ماه پیش 80 تومان به خاطر ایراد بنی اسراعیلی و امروز 30 تومان بخاطر اینکه داشتم به یه مسافر آدرس میدادم جریمه شدم دولت افتاده به خالی کردن جیب ملت دیگه نمیدونن چطور ملت بچاپن شب و روز تو مجلس میشینن و فکر میکنن و برنامه میچینن چطور از چه راهی درآمد زایی بیشتری حاصلشون بشه که در نهایت پول ها جمع کنن بدن به خودروسازا و دلال ها که با آپشن تقلبی و داغی علامت ایربگ یه خودروی 2 ایربگ بدون سیستم پیشرفته و ترمز ااکترونبکی و..فول آپشن کنن و بندازن به ملت . شرکت های مونتاژ کاری پراید بیارن با لادای روسی ترکیبش کنن به اسم تی پا 24 ملیون ازش پول در بیارن، اینم از حال و اوضاع ما تا وقتی دولت از خودروسازان حمایت میکنه و نمیزاره احدی خودروی خارجی با کیفیت و قیمت معقول سوار بشه اوضاع همینه راستی منتظر بتزین 1500 باشید آخه میخوان خودشون به استاندارد های بین المللی و شاید فوب شناور برسونن نمیدونم چرا هر جا به ضرر ملته باید استاندارد سازی بشه ولی اگه ملت حقوق و درآمد و خودروی روز در سطح بین المللی بخوان نمیشه محاله عصن حرفشم نزن

  11. ساسان | مهر 22, 1394 | لینک نظر

    مسئولین محترم خیالتان راحت باشد مردم ایران خودروی صفر چینی هم نمیخرند گواه این ادعا قیمتهای بسیار پایینتر از کارخانه خودروهای چینی در بازار آزاد است. یکسر به سایت باما بزنید تا ببینید چانگان و جیلی و ام وی ام و لیفان و گگ گونو و بسترن و… بقیه چینی ها چقدر افت قیمت دارند و آگهی های فروش ماه ها بر روی سایت مانده و تمدید شده و با اینکه زیر قیمت کارخانه میفروشند باز هم خبری از مشتری نیست.

    • در پاسخ به: ساسان

      ehsan | مهر 22, 1394 | لینک نظر

      تو همه خودروها اینطوره فعلا همه منتظر معجره هستند تا شاید قیمت ها بیاد پایین
      نه خودرو بلکه ملک و بقیه این چیز ها هم همینطوره

      • در پاسخ به: ehsan

        ساسان | مهر 23, 1394 | لینک نظر

        البته که رکود در معاملات تمام برندهای خودرو هست و به اصطلاح بازار خوابیده ولی در این میان افت قیمت کارخانه تا نمایشگاه خودروهای چینی واقعا محیرالعقول است و همچنین رکود کامل در بازار فروش صفر و دست دومهای چینی. کدام برند را میشناسید که قیمت کارخانه با نمایشگاه 10 تا 15 میلیون اختلاف داشته باشد؟ حتما یک سر به سایت باما بزنید و یک برند چینی مثل لیفان را انتخاب کنید در قسمت جستجو گران ترین صفر و ارزان ترینش را مقایسه کنید و اینکه ماه ها است که مالک نتوانسته آنرا بفروشد و بارها آگهی فروش را تمدید کرده.

  12. هادى | مهر 22, 1394 | لینک نظر

    وقتى ورود خودروى با كيفيت به بهانه حمايت از توليدات داخلى ٢/٥برابر قيمت واقعى هزينه مى برد زمينه هر نوع فسادوآبروريزى مساعد مى شود و بازار خودرو كه يك كالاى مصرفى است جولانگاه رانت خواران، كلاهبرداران و دزدان مى شود اين كار حمايت نيست خيانت است حمايت بايد منطقى باشد و ايجاد رقابت بكند نه رانت . چرا در مورد كالاهايى نظير تلويزيون و يخچال و غيره چنين تفاوتى وجود ندارد چون توليد آنها در دست دولتى ها و رانتخواران نيست.آقايان چون جلوى اين فساد را نگرفتند كمپين خيلى خودجوش توسعه يافت و أهداف خود را پيدا كرد و شايد در هرجايى كه فساد تا اين حد باشد هم موارد مشابه ايجاد شود مثلا در تحريم بانكها!!! كه هيچ بارى از دوش توليد و بخش خصوصى بر نمى دارند. نيكى چو از حد بگذرد نادان خيال بد كند !

  13. sunmartin | مهر 22, 1394 | لینک نظر

    دقت کردین؟
    شرکت های خودروساز داخلی به ملت زور میگن و خودرو های بی ارزش و قدیمی و نا امن به چندین برابر قیمت به ملت تحمیل میکنند
    دولت هر جا کم میاره.. قیمت بنزین و گوشت و برنج و مایحتاج و آب و برق و صهریه دانشگاه و غیره و ذالک افزایش میده
    وارد کننده ها از طرف خریداران سود خوبی به جیب مبارک میزنن و خودروهای لاو آپشن تو پاچه ملت میکنن و با هزار طرفند چندین برابر سود میکنن
    دلال ها و لم پهن های بازار از هر فرصتی برای چاپیدن ملت استفاده میکنن و تا یه فرد ساده گیر میارن لوله اش میکنن
    شرکت های لیزینگ با کلک و وعده سرخرمن پول ها رو پیش پیش از ملت میگرن و بعد ار مدتی خبری ازشون نمیشه
    همه و همه این صحبت ها یعنی بازنده اصلی ملت هستن این افراد به هم نون قرض میدن دستشون تو یه سفره هست حالا که افتادن جون هم دارن لو میدن چی به سر ملت آوردن و فک کنم در این بحبه دقل و دبنگ و ریا با هم مسابقه میدن بی چاره مردم که گیر کردن اصلا جطوره یه قانون بزارن و بگن خرید خودروی ایمن کن مصرف و زیبا و خارجی حرامه خلاص

    • در پاسخ به: sunmartin

      ژاپنی اصیل | مهر 22, 1394 | لینک نظر

      گمرک هم جز درامد دولت بذار مثلا تعرفه لب تاپ15درصد که واقعا نمیدانم چه باید گفت بعد در سخرانی ها مدام از جیب مردم حرف میزنن در حالی که دولت بیشترین دستبرد به جیب مردم میزنه__تمام مردم دنیا با چند ما حقوقشون خودروی روز دنیا سوار میشن بعد مردم بدبخت ما گروگان یه عده شدند ثروت هزار میلیاردی دارن جراحی های ساده شونم در اروپا انجام میدن بنز سوار میشن الان هم در حال افتتاح خط تولید سیگار ماربلو هستن

      • در پاسخ به: ژاپنی اصیل

        سیا | مهر 24, 1394 | لینک نظر

        آقای ژاپنی اصل درست میگویند، مسولین واردات خودرو با کیفیت اروپایی یا آمریکایی را محدود کرده اند و عوارض سنگین و غیر متعارف میگیرند تا از جیب و سرمایه مردم کسب در آمد کنند. بعد هم چند تا شرکت وارد کننده که از خودشان است خودرو کره ای یا ژاپنی وارد میکنند و قلب بازار و سود کلان بازار را در دست خوشون گرفتند، بعد میگن ما رانت نداریم. هه هه ه هووووو

  14. علیرضا | مهر 22, 1394 | لینک نظر

    ما هم خودروی داخلی هم چینی هم وارد کننده بی انصاف رو تحریم میکنیم ما چیزی از دیگر مردم جهان کم نداریم پس میخواهیم در رفاه زندگی کنیم و برای رفاه راحتترین کار ممکن تحریم ظالمان است

    • در پاسخ به: علیرضا

      سیا | مهر 24, 1394 | لینک نظر

      بنظر من ، این کمپین از طرف کرمان خودرو ایجاد و پخش شد، چون بالاترین نرخ واردات و تولید داخلی خودرو چینی متعلق به این کارخانه است، شرکت جیلی که از شال گذشته تا ماه گذشته حدود ۳۰ هزار خودرو آورده است ، شرکت سایپا هم از دو مدل چانگان فقط ۲۵۰۰ عدد از سال پیش وارد کرده، می ماند کرمان خودرو که طبق نظر منابع حدود ۲۰۰ هزار خودرو مختلف جک را وارد‌کرده است.
      متاسفانه این شرکت تیشه به ریشه صنعتی که بیش از ۲ میلیون نفر را تغذیه میکرد زده است.
      مسولین هم خبر دارند ولی چون یکی از صاحبان اصلی این شرکت کرمانی صاحب شرکت ایر تویا است و … ، توان برخورد را ندارند.

    • در پاسخ به: علیرضا

      سعید | مهر 28, 1394 | لینک نظر

      به اعتقاد من هر کس این کمپین رو راه انداخته باشه فرقی نمی کنه، چون مردم ایران کم توقع و گل هستند و کشورشون رو هم دوست دارند اما انقدر از دست خودروهای تکرار، فوق العاده بی کیفیت و گرون خسته شده بودند که این کمپین رو پذیرفتن که اگه غیر از این بود این حرکت رو پس میزدن، چون به زور که نبوده بالاخره یه چیزی بوده که همه قبولش دارن.