F12 TFD ،قدرتمندترین محصول تولید انبوه فراری

پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ | 2 نظر

F12 TFD ،قدرتمندترین محصول تولید انبوه فراری

دنده 6 – سپهر زنگنه – فراری نسخه ارتقاء یافته و کاملا جدید F12 را تحت عنوان F12 tdf با 40 اسب بخار قدرت بیشتر راهی بازار فروش کرده است.تعویض بسیار سریعتر دنده ها، کاهش وزن 110 کیلوگرمی و کاهش نسبت دنده ها زمینه شتاب گیری این سوپر اسپرت طلایی را ظرف 2.9 ثانیه فراه می آورد.همچنین راننده خوش شانس این فراری 780 اسب بخاری می تواند رسیدن به سرعت 340 کیلومتر بر ساعت را تجربه کند.

فراری-1

از جمله تغییرات جالب در پیشرانه V12 و 6.2 لیتری این فراری رویایی می توان به سیستم حجم متغییر ورودی های هوای پیشرانه،دریچه گاز دوباره طراحی شده با کنترل الکترونیکی ارتقاء یافته برای محدود کردن دور موتور به 8900 دور بر دقیقه و برخی بهبود های دیگر در سیستم تنفس پیشرانه اشاره کرد.بدین ترتیب دست یابی به 80 درصد از حداکثر گشتاور 705 نیوتن متری از دور 2500 RPM امکان پذیر می شود که رقمی شگفت انگیز در رده موتور های تنفس طبیعی به حساب می آید.

فراری-5

فراری-4

f12 tdf پسوند خود را از مسابقات مشهور تور دو فرانس به عاریت گرفته و برای نخستین بار به سیستم چهار چرخ فرمان مجهز است.استفاده از این سیستم که در فراری با عنوان (Virtual Short Wheelbase (Passo Corto Virtual شناخته میشود ،باعث افزایش پایداری خودرو در سرعت های بالا شده است و از بیش فرمانی در مانور های ناگهانی جلوگیری می کند.

فراری-6

پورشه نیز در نسخه جدید 911 از سیستم چهار چرخ فرمان بهره گرفته است. این سیستم امکان استفاده از تایر جلو عریض تر را بدون کاهش قدرت مانور خودرو درسرعت های پایین فراهم می آورد و سرعت مانور دهی و تغییر مسیر خودرو را در سرعت های بالا به شدت افزایش می دهد.

فراری-2

تنها 799 دستگاه از F12tfd ساخته خواهد شد و طبیعتا قیمت این مدل فوق سریع و خاص به شکل قابل توجهی از نسخه معمولی f12 بیشتر خواهد بود.

 

عضویت در کانال رسمی مجله اینترنتی دنده 6 از طریق لینک زیر امکان پذیر خواهد بود.

https://telegram.me/Dande6

اغلب محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه جهان خودروسازی را شامل می شود.


2 دیدگاه

  1. مهدی | مهر 24, 1394 | لینک نظر

    ممکنه در مورد سیستم حجم متغییر ورودی های هوای پیشرانه کمی توضیح بدین؟
    تنفس موتورش طبیعیه؟ یعنی توربوشارژر و سوپرشارژر نداره؟