تکنولوژی جدید ژاپنی ها / با خیال راحت تصادف کنید

پنجشنبه ۷ آبان ۱۳۹۴ | 1 نظر

تکنولوژی جدید ژاپنی ها / با خیال راحت تصادف کنید

رانندگی در شهرها همیشه با تصادف همراه است. یک شرکت حالا خودرویی را طراحی کرده که هزینه صافکاری و نقاشی‌ تصادف‌های معمولی و مختصر را به صفر می‌رساند.

 

به نقل از باشگاه خبرنگاران، این خودرو که نمونه آزمایشی آن تولید شده Fresby نام دارد و برایش کلی ایربگ در نظر گرفته شده است. این ایربگ‌ها اما به جای سرنشین‌های خودروی روی بدنه طراحی شده‌اند تا امنیت خودرو را تامین کنند.

خودرو ایربگ-1

به گفته طراحان این خودرو که در نمایشگاه خودرو توکیو به نمایش درامد برخوردها و تصادف‌ تبدیل به جزئی از زندگی شهری شده‌اند و این خودرو با داشتن ایربگ‌های ساخته شده از فوم پلی‌اورتان هزینه این مسئله را بسیار کاهش می‌دهد.

خودرو ایربگ-3

این ایربگ‌ها می توانند جلوی بسیاری از خسارات تصادف‌های شهری را بگیرند.

خودرو ایربگ-4

 

 

دنده 6 : آلمانی ها یا در واقع مرسدس بنز، مشکل تصادفات را به شیوه ای بنیادین تر حل و فصل کرده اند.در نسل تازه خودروهای المانی مانند مرسدس های ئی کلاس و اس کلاس، شاهد توسعه سامانه ترمزگیری خودکار و پیشگیری از تصادف هستیم که می توانند احتماع وقوع هر نوع برخوردی را کاهش داده یا از شدت آن کم کنند.طبیعتا این سیستم علاوه بر افزایش ایمنی سرنشینان، منافع اقتصادی بسیاری را با پیشگیری از وقوع تصادفات به دنبال دارد،هرچند که هزینه نصب مجموعه رادار ها و دوربین های مربوط به سامانه پیشگیری از تصادف در خودروهای تولید انبوه بسیار زیاد است.

مرسدس بنز S CLASS

 

 


1 دیدگاه

  1. علی جگوار | آبان 23, 1394 | لینک نظر

    سایپا و ایرانخودرو به سیستم خیلی جدیدتری دست پیدا کردن که خطر تصادف رو صفر میکنه.
    این سیستم خیلی جدید منتظر باشید طی دو دهه آینده رو پراید و پارس نصب میشه.