تست و بررسی سایپا آریو S300 / Z300

دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ | 40 نظر

تست و بررسی سایپا آریو S300 / Z300

آتشی که نمی سوزاند

 

زوتی زد۳۰۰ نام اصلی خودرویی است که این روزها تحت عنوان «سایپا آریو» توسط این خودروساز به بازار عرضه می‌شود. هرچند که نمونه‌های نخست این محصول تحت برند و نام اصلی در بازار ایران حضور داشتند اما سایپا پس از تعداد محدودی، این خودرو را ایرانیزه کرد و با نام آریو و لوگوی سایپا روانه بازار ساخت. این خودروی ۵۰ و اندی میلیون تومانی، رقابت مستقیمی با ولیکس سی۳۰ اتوماتیک، جی‌ای‌سی جی۵ اتوماتیک و در نهایت پارس ELX یا LX اتوماتیک خواهد داشت. در این مطلب با بررسی اولیه و آزمایش رانندگی با این چینی تازه‌وارد، به مقایسه آن با محصولات مذکور نیز خواهیم پرداخت.
به نقل از عصر خودرو ، پیش از هر چیز، بهتر است نیم‌نگاهی به برند زوتی و خط‌مشی تولیدات این خودروساز داشته باشیم. زوتی در سال 2005 و با هدف ارائه خودروهای مردمی با روش کپی طراحی و مهندسی معکوس فنی پا به عرصه گذاشت و تا امروز محصولات مختلفی در کلاس‌های سدان،  اس‌یو‌وی، ‌هاچ‌بک و… به بازار عرضه کرده است. Z300 به عنوان بزرگ ترین سدان زوتی در سال 2012 معروف شد. این محصول که تا‌کنون یک فیس‌لیفت ماینور از آن نیز روانه بازار شده است، شباهتی مثال‌زدنی با تویوتا آلیون (Toyota Allion) سال 2007 دارد. زوتی در سال 2006 میلادی، 2.88میلیارد دلار درآمد داشت؛ در‌آمدی که نسبت به محصولات بی‌هویت این خودروساز چندان کم نیست!

آریو سایپا-7

آریو چینی با نام ایرانی!
ریپلیکای چینی تویوتا آلیون، همانطور که گفته شد در سال 2012 معرفی و به بازار عرضه شد و برای 2015 نیز زیر تیغ فیس‌لیفت قرار گرفت که با تغییرات ایجاد شده، شباهت بسیار زیاد این خودرو به آلیون تا حدودی تقلیل شده است. زوتی زد300 یا سایپا آریوی فعلی، در بازار داخل در برابر خودروهایی همچون JAC J5، ولیکس C30 و پژو پارس قرار می‌گیرد. این سدان با ابعاد و شمایلی سردرگم در بین دو کلاس سدان‌های کامپکت و سدان‌های متوسط، در بخش جلو چهره‌ای جذاب دارد. کاسه چراغ‌های تیره و جلوپنجره‌ای که به چراغ‌ها چسبیده، هماهنگی خوبی ایجاد می‌کند و هرچند که آریو یک کپی از تویوتا آلیون باشد، این کپی‌کاری تا حدودی ماهرانه انجام شده است. عرض این خودرو در حدود 6 سانتی‌متر از ولیکس C30 بیشتر است اما به خاطر استفاده از خطوط افقی بیشتر در طراحی این خودرو، آریو کمی عریض‌تر از چیزی که باید به نظر می‌رسد و در قیاس با جک جی5 نیز اگرچه که اختلاف عرض‌ها در مرز یک میلی‌متر است، اما باز هم آریو کمی عریض‌تر به نظر می‌رسد. خودروهای چینی به دلیل بهره‌گیری از سیستم‌های تعلیق مختص به خود چینی‌ها، اصولا ارتفاعی نامتعارف دارند. به همین خاطر آریوی 146.5 سانتی‌متری نیز با توجه به فاصله کف آن تا سطح آسفالت، همان قناسی مشهور را به دوش می‌کشد. ارتفاعی که 2 سانتی‌متر بیشتر از جی5، تقریبا با ولیکس یکسان و 5 سانتی‌متر از پژو پارس بیشتر است. اما همانطور که در ابتدای این بخش ذکر شد، آریو در کلاسی نه‌چندان متعارف قرار دارد. این سدان 454 سانتی‌متری، 5‌سانتی‌متر از پارس، 4 سانتی‌متر از جی5 و یک سانتی‌متر از ولیکس به ترتیب بلند‌تر، کوتاه‌تر و کوتاه‌تر است. از همین رو، از این حیث در رده میانی قرار می‌گیرد و با توجه به خطوط به کار رفته در این خودرو، بزرگ‌تر و هیکلی‌تر از دیگر رفقایش دیده می‌شود. در بخش عقب تیز آریو کاملا شبیه به تویوتا آلیون طراحی شده است و تنها گرافیک چراغ و قرار‌گیری چراغ‌های دنده عقب مثلثی شکل در دو طرف قاب پلاک عقب است که با الگوی طراحی این خودرو تفاوت فاحشی دارد. این همان بخشی است که شاید خیلی به مذاق بیننده خوش نیاید!

آریو سایپا-3

آنچه در کابین می‌بینید…
کپی‌کاری زوتی حتی تا کابین این خودرو نیز ادامه پیدا کرده است و به محض ورود به کابین شاهد ته چهره بسیار غلیظی از تویوتا آلیون هستیم! یک کابین نسبتا دلباز و جادار که از پلاستیک و چرم مصنوعی مشکی رنگ مملو شده و در برخی نقاط نیز با استفاده از تریم چوب قهوه‌ای پر‌رنگ تزئین شده است. این داشبورد و کنسول وسط بسیار شبیه به چیزی است که در آلیون دیدیم و با توجه به سادگی و نبود ادوات اضافی، خیلی زود به آن عادت می‌کنید. سیستم صوتی تک Din با یک جانواری (فضایی که حتی برای گوشی موبایل می‌توان استفاده شود)، سیستم تهویه مطبوع به همراه 3 سلکتور دایره شکل که دما، شدت وزش باد و در نهایت مسیر گردش باد را مشخص می‌کند و با محفظه جاسیگاری که با تریم چوبی تا دسته دنده ادامه یافته است، کنسول این خودرو را تشکیل می‌دهند.
لیور دنده طراحی بسیار زیبا و خوشدستی دارد که برخلاف بسیاری از خودروهای اتوماتیک، عمود نیست و شیب ملایمی نسبت به محور عمود دارد. غربیلک فرمان فربه این خودرو در نمونه مورد آزمایش زیر روکش چرمی اضافی قرار گرفته بود و نسبت به نمونه‌های مورد استفاده در 3 رقیب دیگر، کمی خوشدست‌تر است و با توجه به اینکه شما با آزادسازی ضامن تعبیه شده در زیر قاب پشت فرمان قادر به تنظیم ارتفاع فرمان برای قد خود هستید، تسلط بیشتری روی فرمان خواهید داشت. هر چند که درجه آزادی این فرمان آنقدرها هم زیاد نیست.

آریو سایپا-4

امکانات سایپا آریو S300

این خودرو در 4 تیپ استاندارد 1.5، الگانت 1.5، الگانت 1.6 و در نهایت رویال 1.6 به بازار عرضه می‌شود که نمونه مورد استفاده از نوع الگانت 1.6 بود. از همین رو، در کابین این خودرو شاهد امکاناتی همچون سانروف برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، دوربین دید عقب، سیستم صوتی تصویری 2 دین و 4 کیسه هوا (در تیپ الگانت 2 کیسه هوا ارائه می‌شود) نیستیم و این موارد تنها روی رویال عرضه می‌شود.
فضای داخل کابین با توجه به ابعاد نه‌چندان بزرگ خودرو خوب است. صندلی‌های جلوی آریو چندان بزرگ و عریض و طویل نیستند به همین خاطر اگر قد بلندی دارید، ممکن است در مسافت‌های طولانی، عدم پوشش کامل ران پای این نشیمنگاه‌ها، پای شما را تا حدودی خسته کند. اما اگر بخواهیم از فضای پای راننده و سرنشینان جلو صحبت کنیم باید گفت که با وجود داشبورد بزرگ و حجیم این خودرو، شاهد Legroom (فضای پا) خوبی هستیم. به این صورت که اگر صندلی‌های جلو را برای فردی با قد نسبتا بلند نیز تنظیم کنید، باز هم جای کافی برای قرارگیری در ردیف صندلی‌های عقب وجود دارد. هرچند که 3سرنشین درشت اندام، به سختی در صندلی عقب این خودرو جای می‌گیرند. اما با این حال، کابین آریو تا حدودی از کابین جک جی5 جادارتر به نظر می‌رسد و طراحی بهتری نسبت به پژو پارس و ولیکس دارد.

آریو سایپا-6

می گویند از ژاپنی‌ها مهندسی معکوس شده است!
چین را می‌باید سلطان بی چون و چرای کپی‌کاری‌های اصولی مهندسی و طراحی در دنیا دانست. آریو همانطور که گفته شد، در ظاهر از تویوتا آلیون کپی شده است اما آنطور که از شواهد پیداست، پیشرانه این خودرو نیز نمونه‌ای مهندسی معکوس‌شده از نیروگاه میتسوبیشی لنسر 1.6 لیتری است. در واقع نمونه مورد آزمایش که طبق گفته‌های فوق تیپ 1.6 الگانت است، از همین موتور بهره می‌برد.
آریو 1.6 با بهره‌گیری از این پیشرانه 1600 سی‌سی، 4 سوپاپ در هر سیلندر (مجموع 16 سوپاپ – سرسیلندر با دو میل سوپاپ – DOHC)، قادر به ارائه نهایت قدرت 113 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه و نهایت گشتاور 151 نیوتن متر در 4000 بر دقیقه است. این در حالی است که ولیکس سی30 با بهره‌گیری از پیشرانه 1.5 لیتری، 9 اسب بخار و 13 نیوتن متر به ترتیب قدرت و گشتاور کمتر از آریو تولید می‌کند. اما جک جی‌5 با بهره‌گیری از پیشرانه 1.8 لیتری و نهایت قدرت 140 اسب بخاری، پوزه این خودرو را به خاک می‌مالد؛ هرچند که هنوز هم نهایت قدرت آریو از پارس اتوماتیک 1.6 لیتری بیشتر است. آریو پیشرانه بسیار آرام و کم‌صدایی دارد و با توجه به عایق‌بندی نسبتا خوب سازنده، با بالا بردن شیشه‌ها، سکوت خوبی در کابین فراگیر می‌شود. از صحبت‌های کلیشه‌ای صدای استارت پیشرانه و موضوعات اینچنینی که بگذریم، باید گفت که 112 اسب بخار برای ابعاد آریو قدرت مناسبی به نظر نمی‌رسد. اما نتیجه استفاده از این پیشرانه در عمل تنها به نوع جعبه دنده و سیستم انتقال قدرت بستگی دارد. این خودرو از گیربکس 4سرعته اتوماتیک با ضرایب قدرتی در دنده 1 و سرعتی در دنده‌های 2، 3 و 4 بهره می‌برد. وضعیت دنده‌ها با کمی ضربه ریز زیر پایی که بر روی پدال ترمز قرار گرفته جا می‌روند و ترمز دستی ساده خودرو را آزاد می‌کنیم.

آریو سایپا-5
خودرو در حالت D آرام و خرامان حرکت می‌کند و گاز دادن ملایم، دنده‌ها یکی پس از دیگری سبک می‌شوند. هرچند که این سبک شدن دنده با ضربات خفیف و مکثی کوتاه در بین دو دنده همراه است. همانطور که گفته شد، شتاب‌گیری خودرو تنها در دنده 1 راضی‌کننده به نظر می‌رسد و با توجه به سرعتی‌تر بودن دنده‌های 2 به بالا، با فشردن پدال گاز و معکوس به دنده‌های 2 و 3 و 4، اثر چندانی از قدرت و کشش دیده نمی‌شود و فقط اگر سرعت شما زیر 50 کیلومتر بر ساعت باشد و پدال گاز را به کف بچسبانید، گیربکس به اولین دنده معکوس می‌دهد و شاهد شتاب نسبتا خوبی خواهید بود. هرچند که تاخیر پدال گاز و جعبه دنده آنقدر زیاد است که اگر در موقعیتی حساس نیاز به شتابگیری پیدا کنید، کار برای شما سخت شود.

آریو سایپا-8

به بیان دیگر، در مقایسه آریو با جی5 از این حیث می‌توان گفت که سایپا آریو خودرویی خانوادگی‌تر، اما جی5 اسپرت‌تر و جوان‌پسند‌تر به نظر می‌رسد. دید راننده به اطراف مناسب است و خیلی زود ابعاد خودرو در ذهن شما ثبت می‌شود، اما تنها ایراد موجود، بالا بودن سطح صندوق و در نتیجه کمبود دید عقب در آریو است که این ایراد تنها در نمونه‌های رویال با عرضه مانیتور و دوربین دید عقب تا حدودی پوشیده می‌شود. در پایان نیز باید اشاره کرد، همانطور که گفته شد، این روزها اکثر خودروهای چینی با سیستم تعلیق مخصوص به خود روانه بازار می‌شوند که این موضوع ممکن است کمی شما را مردد کند. اما باید گفت که به هیچ‌وجه جای نگرانی وجود ندارد، چرا که آریو فنربندی بسیار نرمی (حداقل نسبت به پژوهاو ولیکس) دارد و به طور کلی خودرویی مناسب برای آرام رفتن های خانوادگی به نظر می رسد.هندلینگ خودرو بد نیست اما حرکت گهواره ای در پیچ ها کاملا محسوس است و در صورت فشار آوردن بر خودرو شاهد کم فرمانی خواهید بود.

آریو مشخصات فنی-1

به طور کلی آریو با موتوری در حدود 140 – 150 اسب بخار و گیربکس شش سرعته می توانست گزینه نسبتا جالب توجهی باشد اما با موتور و گیربکس فعلی در تمام زمینه ها بسیار متوسط و معمولی ظاهر می شود و در مسافرت های خانوادگی نیز نمی تواند عملکرد مناسبی را از خود ارائه دهد.

آریو رقابت-1

 

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

 

 


40 دیدگاه

  1. سرمد | فروردین 10, 1398 | لینک نظر

    نمیدونم فاز کسانی که میگن توانش کمه چیه….. اما آیا نباید فرقی بین یه ماشین 100 میلیونی با یه خوروی 450 میلیونی باشه؟
    همین الان اگر بخواید بین پراید و 206 مقایسه کنید رفقاتون تعجب نخواهند کرد؟
    در هر حال فقط میتونم بگم که آریو مشکل چندانی نداره و عمده مشکلاتش شاید کمک فنرهاش باشن که قابل حله.

  2. sunmartin | اسفند 7, 1397 | لینک نظر

    یکی از کاربرا گفته اگه از زوتی یا همون آریو ایرانی چینی ایراد بگیری مثل اینه که از هیوندا و میتسوبیشی و تویوتا ایراد گرفتی
    کاربر شما باید بدونی که چین از مهندسی معکوس استفاده میکنه نه خود اون جنس و کالا یعنی ماتریال نوع کارکرد دوام دقت کیفیت کارایی و همه چی متفائته فقط ظاهرش مثل اون کالای اصلیه
    شما بجای موز میتونی از اسانس و طعم موز استفاده کنی اما نتایج متفاوته

  3. رضا | اسفند 7, 1397 | لینک نظر

    هر کی میگه اریو زباله است و شتاب نداره بهتر است 170 میلیون تومان
    هزینه کند و میتسوبیشی میراژ شهری با موتور 1200 بخرد و دلش خوش
    باشد ژاپنی سوار شده است!!!

  4. اصغر | اسفند 4, 1397 | لینک نظر

    این حرفا رو کسایی میزنن که ندیدنش یا سوارش نشدن ، قدرت موتورش کافیه ، شتابش عالیه و مصرفش هم کم. خیلی ماشین خوبیه.

    • در پاسخ به: اصغر

      عرفان | اسفند 5, 1397 | لینک نظر

      این ماشین ایمن است اما موتورش ضعیفه و نیاز داره با دور موتور بالا شتاب بگیره ، دور موتور هم بالا می ره صدای زیاد داخل ماشین میاد

    • در پاسخ به: اصغر

      زوتی | اسفند 5, 1397 | لینک نظر

      ندیدنش؟؟ مگه بوگاتیه !!! عین علف خرس ریخته تو ایستگاه های تاکسی پدرم مسافر کشه و یدونه اتحادیه سرایطی از دم قسط داده بهش در یک کلام زباله ای بیش نیس بنده خدا بیچاره شده هرچی درمیاره میرزه تو دل این چینی نعش کش شتابش از سمند هم کمتره هیچ نکته مثبتی نداره هرکی خریده صاحب اول و آخرش خودشه

  5. م | شهریور 24, 1396 | لینک نظر

    نمیدونم چرا برخی بدون اطلاع نظر می دن
    اگه از بدنه آریو ایراد بگیرید یعنی از تویوتا آلیون ایراد گرفتید
    اگه از موتور آریو ایراد بگیرید یعنی از میتسوبیشی لنسر ایراد گرفتید
    اگه از جعبه دنده آریو ایراد بگیرید یعنی از هیوندا ایراد گرفتید
    به جای این حرفا برید یه آریو بخرید و از سواریش لذت ببرید

    • در پاسخ به: م

      امیرو | اسفند 5, 1397 | لینک نظر

      خخخخخخخخ
      تا حالا از نزدیک تویوتا الیون یا میتسوبیشی لنسر و یا هیوندا … دیدی ؟

  6. محمد | مهر 26, 1395 | لینک نظر

    دوستان سلام
    لطفا پیشرانه این خودرو را حتما در سایت ZOTYE نیز ببینید از 90 KW صحبت می کند که با تبدیل آن به HP یا همان اسب بخار پیشرانه آریو قدرتی مشابه 122.5 اسب بخار دارد که با یه جستجو ساده می توانید بخ دست آورید همچنین پیشنهاد می کنم پیشرانه برلیانس V5 , برلیانس H530 که مدل دوم هنوز در ایران عرضه نشده و مدلی اول تا حدودی فروش داشته با مراجعه به سایت مشاهده کنید در هر دو مدل گفته شده برلیانس پیشرانه فعلی آریو استفاده شده که به راحتی می توان ملاحظه کرد لازم به اشاره است پیشرانه فعلی 100 درصد ژاپنی و مختص به شرکت میتسوبیشی بوده که جستجوی ساده مشخصات موتور در سایت خودروهای نامبرده را اثبات می کند .
    صرفا برای اطلاع و بررسی بهتر و سپس قضاوت درست اطلاعات را بارگذاری کردم .

  7. مرتضی | اردیبهشت 20, 1395 | لینک نظر

    با تشکر از همه عزیزان
    عرضم حضور مهر حضور همگی،
    بنده و امسال بنده که فراوان هستند ، بعد از سیر و سیاحت در انواع خودروهای وطنی از قبیل سمند و ال نود و غیره،
    و با توجه به نداشتن پول خودرو ژاپنی و اروپایی، چشمم یه دوو ماتیز رو گرفت و خریدم،
    ابتدا فکر کردم این ۱۴ سال کار کرده و اذیت میکنه منو ،
    و تا به امروز شمال و اصفهان و کلی سفر درون شهری با این ریزه میزه رفتم، مصرف سوخت و استهلاک هم که هیچی،
    هرکسی هم که میفهمه میگه خطرناکه اینا اتاق قوی ندارن، اما خودم و مالکینش میدونن که چه اتاق و شاسی داره و صافکارها ،
    هدف تعریف از یه ماشین سال ۸۰ نبود، عرضم اینه چرا باید ماشین مدل ۹۴ ایرانخودرو و سایپا رو بخریم و اینقدر اذیت بشیم تا تن بدیم به یک ماشین تاریخ گذشته مثل ماتیز،
    از خرید ماشین دست دوم مثل دوو، ریو، ورنا، آوانته، در صورت سلامت نگران نباشید ، اما بترسید از خرید خودرویی که اسم ایرانی دارد، مارک فرانسوی به رویش نصب شده، و تمام قطعاتش از چین است و درجه ۴،

  8. رضا | فروردین 26, 1395 | لینک نظر

    بسترن ، جیلی ، جک ، لیفان ، ام وی ام ، چانگان ، اریو و … همه بدن،
    اونوقت چی خوبه؟
    سوناتا 170 تومنی و ازرا190 تومنی و …. خوبن؟
    این یه قانونه که کسی که میخواد پیشرفت کنه اول از بزرگاشون کپی میکنن بعد کم کم خودشون حرفی واسه گفتن دارن و طراحی میکنن،
    کره از ژاپن و المان کپی میکنه، ژاپن از المان و امریکا کپی میکنه، و…
    این چه عیبی داره که از بزرگاشون چیزای خوبو کپی کنن،
    عیب اونه که نمیتونی کمک کنی ولی انقدر نظرات پرت میدید تا مردم و گمراه میکنین،
    من توی منطقه ازاد زندگی میکنم ولی نمیتونم ماشینشو بخرم چون نمیشه باهاش بیرون استان رفت، و این خودش بزرگترین بدیه،

  9. رضا | فروردین 26, 1395 | لینک نظر

    هرموقع خواستم نظرات خود مالکین ماشین های مورد نظر رو بدونم ، همش نوشته اوناییرو میبینمکه اصلا این ماشین و ندارن.
    نشد یبار بریم تو یه سایت و بفهمیم ایراد و مزایای اون ماشین چیه، همش یه مشت ادم بی سواد یا با سواد پر ادعا نظراتی میدن که اصلا ربطی به این خودرو ها نداره

    • در پاسخ به: رضا

      ُSepehr | فروردین 26, 1395 | لینک نظر

      به جای نظرات کاربران به نوشته اصلی توجه فرمایید…

      • در پاسخ به: ُSepehr

        رضا | فروردین 27, 1395 | لینک نظر

        معمولا نوشته اصلی ماشین های صفر رو شرح میدن،
        ولی نظرات اوناییکه این خودرو ها رو دارن خیلی مهم و کاربردیتره،
        نظرات کارشناسان یخورده محتاتانه تره و تکلیف ما رو روشن نمیکنن

        • در پاسخ به: رضا

          ُSepehr | فروردین 27, 1395 | لینک نظر

          نظر بدون احتیاط : این ماشین رو نخرید !

        • در پاسخ به: رضا

          عارف | تیر 10, 1397 | لینک نظر

          دوستان یه حقیقتیو بهتون بگم اول اینکه این ماشین (منظورم نوع دنده ای نه اتومات چون سوار نشدم) از لحاظ راحتی و آسایش مسافر از نظر من عالیه ( البته شاید رقبای mvm یا برلیانس هم مث همین راحت باشن ولی بازم اون نمونه هارو تست نکردم متاسفانه ) یعنی وقتی تو جاده داری میری ( بیرونشهر ) جاده مث مخمل میمونه هم نرمه هم کم صدا اما اما مشکلش گشتاور پایین حتی کمتر از موتور xu7 سی ساله که واقعا تو سربالایی نتونستم از یه سمند سبقت بگیرم ( اتوبان های خرم آباد کسایی که رفتن میدونن ، یه سربالایی داره مجبوری ۵۰۰ یا ۶۰۰ متر آخرو با دنده ۲ بری ) البته سمند یه نمه هم سبک تره ولی آدم انتظار بیشتری از یه ماشین با قیمت ۲ برابری داره مشکل گشتاور هم اینه که تو دور ۴۰۰۰ بدست میاد ولی xu7 تو ۳۰۰۰ یعنی اگه تو سربالایی هردو رو دور ۴۰۰۰ باشن بعد سرعت ماشین کم شه xu7 زودتر و پر شتاب تر عمل میکنه و جلو میوفته چون حداکثرش تو ۳۰۰۰ هستش ولی دوستان راحتی این کجا و آن کجا به هر حال من آدمی اهل کل زدن و رانندگی اسپرت نیستم و کاملا راضی ام درضمن مصرفش هم نسبت به عتیقه‌ی سی ساله xu7 خیلی خیلی کمتره امیدوارم کمکی در انتخاب خودرو مدح نظرتون کرده باشم

  10. رضا | فروردین 26, 1395 | لینک نظر

    اقایونیکه خیلی ادعاتون میشه لطفا بفهمید که این سایت واسه اوناییکه این ماشین دارن و میتونن به اوناییکه قصد خریدشو دارن کمک کنن،
    نه واسه شماییکه تو هر سایتی واسه هر ماشینی نظر میدید درحالیکه اصلا سوار این ماشین هم نشدید،
    بتو چه که میخریم یا نمیخریم، اگه داری بدیشو بگو بدونیم اگه نداری خفه شو بشین سرجات.

  11. linkoln6ft | آبان 15, 1394 | لینک نظر

    همین دیروز خبر (پیوستن سایپا s300 به ناوگان تاکسیرانی ) رو خوندم و الان هم این مطلب!!!
    به نظر که موندن رو دست سایپا و به زور میخواد به یکی قالب کنه.

    • در پاسخ به: linkoln6ft

      وحید | آبان 30, 1394 | لینک نظر

      دوست عزیز در مرحله اول برای انتخاب تاکسی چنتا ارگان باید نظر بعدن بعد از افتضاهی که پراید که تاکسی شود و کلی کشته خیلی برای خودروهای ناوگان تاکسی رانی سخت میگیرن حتی تیبا هم نتونست بارا مترهای لازمو به دست بیاره این خودرو 5 تا ستاره از 5 ستاره تستهای تصادفت اروپا رو واستاندارد یورو5 روهم داره چیلی امگرند که تاکسیشو کمو پیش میبینیم اونم همینتور یه زره تحقیق کنید بعد داستان بفرماید.

      • در پاسخ به: وحید

        علیرضا | آذر 13, 1394 | لینک نظر

        تو ایران داری زندگی میکنیا! اینایی که گفتی مال خارجه تو ایران هرچی بمونه تاکسی میشه

        • در پاسخ به: علیرضا

          سعید | آذر 13, 1394 | لینک نظر

          آریو یا همون زوتی 5 ستاره ncap داره؟ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 🙂

  12. یاری یان | آبان 12, 1394 | لینک نظر

    باسلام به همه دوستان
    واقعا خودروی مزخرفی است و تولید آن هم متوقف شده ومعلوم نیست پس از این چه بلایی بر سر خریداران آن برای تامین لوازم یدکی خواهد آمد؟؟
    این خودرو تماما تولید دی و بهمن 1393 می باشد و در موقع خرید مواظب باشید چون پس از اینکه متوجه شدید سایپا زیر بار پرداخت خسارت افت مدل که بین 5 تا 10 درصد قیمت آن است نمی رود حتما دقت کنید!!!؟؟؟ در هر صورت زنده باد کمپین نخریدن خودرو صفر.

  13. akber tika | آبان 12, 1394 | لینک نظر

    آدم پشت فرمونش بشینه این همه پول واسه همچین ماشین باابهتی بده!! بعد فرمون با آرم سایپا بگیره دستش انصافا حس بدی به آدم دست می ده.

  14. هادی | آبان 12, 1394 | لینک نظر

    سلام ما این ماشینو داشتیم آپشن هاش خوبه بر عکس نویسنده که گفته ماشین بزرگی نیست هم خیلی بزرگه هم داخل کابینش خیلی جا داره فقط یه عیب داره راه نمیره چون موتورش قدرت حرکت دادن اتاق سنگینش و نداره

  15. مصطفی | آبان 12, 1394 | لینک نظر

    یکی از ناموفق ترین چینیهای بازاره!
    خیلی کم تو خیابونا تردد میکنه.

  16. آرش میم. شین | آبان 12, 1394 | لینک نظر

    واقعا هدف نگارنده چی بوده؟! بیش از 2-3 ساله این لگن چینی با لوگوی سایپا اومده، الان وقت “بررسی اولیه و آزمایش رانندگی” است؟؟!!

    با یه ممارستی هم از رقباش با فعل زمان آینده صحبت کرده که لرزه بر اندام آدم می افته:
    ” این خودروی ۵۰ و اندی میلیون تومانی، رقابت مستقیمی با ولیکس سی۳۰ اتوماتیک، جی‌ای‌سی جی۵ اتوماتیک و در نهایت پارس ELX یا LX اتوماتیک خواهد داشت. ”

    خدایی ضایعست برای این شاهکار سایپا-زوتی یه همچین مطلب مفصلی نوشته بشه.

    • در پاسخ به: آرش میم. شین

      رضا | آبان 30, 1394 | لینک نظر

      دادش گل شما ها فقط رو چینی بودنش میگن بد هست من که دو سال دارم خیلیم عالی حداقل یه کولر خوب یه نرمی عالی داره سواریش مصل تویوتاست برید یه دوری بزنید بعد نظر بعدید.

  17. ساسان | آبان 12, 1394 | لینک نظر

    در زمان پیش فروش سایپا ملت همیشه در صحنه ده تا ده تا خریدند و نیم ساعته پیش فروشش تمام شد . البته قرار بود قیمتش بالای 70 میلیون باشد که به خاطر استقبال چشمگیر و کیفیت محیرالعقول ! این امر میسر نشد و خریداران همیشه در صحنه کلی هم ضرر کردند که نوش جانشان و گوارای وجود مبارکشان باد.

    • در پاسخ به: ساسان

      نیما | آبان 12, 1394 | لینک نظر

      آره اولش با ۷۶ پیش فروش شد، به علت استقبال گسترده چند وقت پیش قیمتش شد ۶۵ تومن و الان که شده ۵۵ !

      • در پاسخ به: نیما

        آریا | آبان 15, 1394 | لینک نظر

        76 تومن قیمت مدلهای وارداتی و فول آپشن (سانروف ، 6 ایربگ ، مانیتور لمسی ، دوربین دید عقب، کنترل سیستم صوتی روی فرمان و … ) بود که الان همه اون آپشنها رو حذف کردند .

        • در پاسخ به: آریا

          علیرضا | آبان 16, 1394 | لینک نظر

          همون فول آپشن و وارداتی رو هم هنوز عرضه میکنند با قیمت 59 تومن
          تازه مگه یه مانیتور و 4 تا سنسور و… چقدر هزینشه که 20 تومن ازش کم بشه

  18. آرش | آبان 12, 1394 | لینک نظر

    یک ضرب المثلی هست که ترجمه محترمانه اش میگه :اگه میخوای پس مانده بخوری بهتره پس مانده کسی رو میل کنی که خودش پس مانده خور نبوده باشه…ساخت یک کپی که خودش کپی از یک محصول دیگست تنها در بازار انحصاری ایران امکان پذیره.

  19. سالسا | آبان 11, 1394 | لینک نظر

    قیمتش کم شده ولی آپشناش رو برداشتن این دزد های آپشن …آخه بگید به شما چه؟ سازنده گذاشته روش شما کی باشین که صلاح بدونین باشه یا نباشه

  20. دانیال | آبان 11, 1394 | لینک نظر

    نظرتون رو به این نکته جلب می کنم که زوتی سال 2005 استارت زده(برای کپی کاری)
    حالا سایپا میره از این شرکت 10 ساله کپی کار، ماشین می گیره میاره اینجا تولید می کنه، یعنی در این حد هم نیستن
    یعنی نباید در این شرکت رو تخته کنن؟
    (البته کپی کاری مهندسی برای شروع یک خودرو ساز ایرادی نداره، اما سایپا در همین حد هم نیست)

  21. iq7 | آبان 11, 1394 | لینک نظر

    55 میلیون این ماشین؟؟o.O شوخی میکنید؟؟ یعنی کسی هست که 55 تومن بابت این ماشین پول داده؟؟ کاش بررسی صاحب خودرو رو میذاشتید! میدونید تو مناطق آزاد همین مملکتمون با این پول میشه چی خرید؟؟ نیسان جوک ، رنو داستر ، اکسنت ، سراتو ، ریو و …. بیخیال بابا کسی 55 تا پول برا این ماشین نداده مسخره بازی در نیارید

    • در پاسخ به: iq7

      محمد | آبان 11, 1394 | لینک نظر

      دوست عزیز کل کشور که منطقه ازاد نیست،اونجا اگه با 40 میلیون اکسنت میدن ولی اینجا پژو پارس و سورن اونم تازه با کلی ناز اومدن،همون سراتویی که فرمودید سایپا داره با کیفیت و امکانات کمتر 90 میلیون میده ، پس برای کسی که از کیفیت ماشین های ایرانی دلخوشی نداره و پول کره ای ها هم نداره چینی ها بهترین گزینه اند

      • در پاسخ به: محمد

        iq7 | آبان 11, 1394 | لینک نظر

        دوست عزیز بحث سر نخریدن هست که وقتی ادم میتونه با پولی که براش زحمت کشیده بهترین ماشین های دنیا رو سوار شه نباید 50 تومن بده یه چینی بی کیفیت بخره که انقدر تاخیر تو جعبه دنده ش داره که بین تعویض دنده ها میشه یه جعبه دنده دیگه گذاشت!!

        ————————-

        امیر خان شما ربطش رو بهت میگم چرا اخیرا مد شده قیمت رو با منطقه ازاد مقایسه میکنن؟ تا اونایی که نمیدونن چطوری دارن پول هاشون رو آتیش میزنن تازه کلی ذوق میکنن که مثلا ماشین دنده اتومات با 50 تومن سوار شدن یکم دیدشون باز شه بفهمن چطور دارن سرشون کلاه میذارن

        • در پاسخ به: iq7

          احمدرضا | آبان 17, 1394 | لینک نظر

          دوست عزیز همه ما در این حد شعور داریم که بدونیم دولتمردانمون دارند ماشین ها رو چه داخلی و چه خارجی اقلاً دو برابر قیمت جهانی بهمون قالب میکنند و این وسط 100 درصد قیمت واقعی خودرو کجا میره و چه کارهایی باهاش میشه خدا میدونه. ولی چه کار کنیم؟ مگه میشه چون خودرو گرونه اصلاً ماشین نخریم؟ هر کسی با پولی که ته جیبش هست میره از بازار یک خودرو برای خودش انتخاب میکنه. من به این کمپین تحریم خرید خودروی صفر احترام میگذارم و تا به حال هم نتیجه خوبی گرفتند ولی تا کی میشه ماشین نخرید ؟ بالاخره ماشین نیاز روز ماست. حالا به فرض تا یک سال دیگه هم نخریدیم بعدش چی ؟ به هر حال باید خرید کنیم. کسی که 20 میلیون بیشتر نداره مجبوره بره پراید بخره چون انتخاب دیگه ای نداره. حالا اگه ما هزار دفعه هم بگیم که پراید فلانه و بهمانه. وقتی پولی ته جیب نیست چی باید بکنه ؟
          همین وضع برای کسی که بودجه ای بین 50 تا 100 میلیون هم داره هست. توی این بودجه هم نمیشه خودرویی متناسب با استانداردهای روز دنیا تهیه کرد ولی میشه بین این خودروها موردی رو انتخاب کرد که نسبت به استانداردها فاصله کمتری داشته باشند. در این میان استفاده از برخی خودروهای چینی دارای توجیه است.

    • در پاسخ به: iq7

      امیرخان | آبان 11, 1394 | لینک نظر

      گودرز چه ربطی به شقایق داره؟

      اخیرا مد شده قیمت منطقه آزاد با سایر شهرهای ایران مقایسه میشه…
      خوب اونجا اسمش منطقه آزاده ، باید هم ارزون باشه ، گمرکی نداره ، عوارض نداره ، مالیات نداره…
      همین ماشین رو از از طریق منطقه آزاد وارد کنید ، قیمتش نصف میشه…

  22. ishpateka | آبان 11, 1394 | لینک نظر

    صحیح اون کلمه در سطر هشتم پاراگراف آریو چینی … “قناسی” هستش