مذاکرات آئودی، MAN و BMW برای سرمایه گذاری در ایران

سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ | 1 نظر

مذاکرات آئودی، MAN و BMW برای سرمایه گذاری در ایران

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت:‌ مدیران دو شرکت BMW و MAN آلمان که ساخت ماشین‌های سنگین را برعهده دارد، برای رایزنی و سرمایه‌گذاری در ایران در قالب سومین هیأت تجاری به ایران آمدند

 

به نقل از فارس، مسعود خوانساری در پاسخ به اینکه طی دو ماه اخیر هیأت‌های تجاری زیادی از اروپا به ایران آمده و آلمانی‌ها نیز سومین هیأت تجاری خود را به ایران آوردند. چقدر امکان مشارکت با آلمانی‌ها وجود دارد، گفت: آلمان یکی از کشورهایی است که قوی‌ترین اقتصاد اروپا را دارد و حجم صادراتش به دنیا بعد از آمریکا و چین، جزو ده کشور اول محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشورهایی‌ که در دوره سخت تحریم تا حدی روابط خود را با ایران حفظ کرده‌اند در اولویت هستند، تصریح کرد: آلمان در آن دوران به هیچ عنوان ارتباطش را با ایران قطع نکرد.اگرچه حجم روابط تجاری کاهش یافت و محدودیت‌هایی ایجاد شد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران، به این نکته اشاره کرد که از دیرباز آلمانی‌ها حضور خوبی در صنایع ایران داشته‌اند. در اکثر رشته‌های صنعتی پیشرفته هستند و به نظر می‌رسد همین مسئله تمایل به سرمایه‌گذاری با آلمان‌ها را دو چندان می‌کند.

وی در پاسخ به اینکه کشورهای مختلفی از جمله کره، ژاپن و فرانسه تلاش دارند تا در حوزه خودروسازی ایران وارد شوند و فکر می‌کنید مشارکت با آلمان‌ها در این حوزه چگونه خواهد بود، گفت: آلمان در حوزه خودروسازی برندهای مطرحی چون فولکس، مرسدس بنز و بی‌ام‌و ، دارند که از بسیاری از برندهای دنیا کیفیت بهتری دارد. در عین حال در هیأت تجاری که اکنون در ایران حضو ردارند، مدیران شرکت «بی ام و» و «ام ای ان» که ساخت ماشین‌های سنگین را برعهده دارد، برای سرمایه‌گذاری در حوزه خودرو حضور دارند.

خوانساری از دل‌نگرانی آلمانی‌ها نسبت به عدم ثبات نرخ ارز در بازار ایران خبر داد و گفت: آنها امیدوارند تا قیمت ارز در کشور به یک ثبات نسبی برسد و در عین حال تضمین های لازم برای سرمایه‌گذاری را نیاز دارند و منتظرند تا با برداشته شدن تحریم، فعالیت خود را در ایران آغاز کنند.

سومین هیأت تجاری آلمان شامل 130 نفر از مدیران شرکت‌های برجسته آلمانی، از روز گذشته وارد ایران شده‌اند که معاون نخست‌وزیر و معاون وزیر اقتصاد ایالت باواریای آلمان در رأس این هیأت قرار دارد. در سفر قبلی آلمان‌ها به ایران دو شرکت خودروسازی دایملر و فولکس واگن برای رایزنی و ورود به حوزه خودرو نیز حضور یافته و رایزنی‌هایی انجام داده‌اند.

ب ام و آئودی-2

به نقل از واحد مرکزی خبر، رن هارون در حاشیه نشست تجاری ایالت باواریای آلمان با فعالان اقتصادی ایران افزود: شرکت خودروسازی آئودی ، مذ اکراتی را با خودروسازان ایرانی داشته که به تفاهماتی منجر شده است و این امیدواری وجود دارد که در قدم های بعدی همکاری مشترک را آغاز کنند.
وی با بیان اینکه هیأت اقتصادی ایالت باواریا شامل بیش از 100 نفر و مشتاق همکاری با ایران است ، اضافه کرد : نخستین کاری که هیأت های تجاری انجام می دهند شناسایی ظرفیت های بازار ایران و اطراف ایران است و پس از آن سرمایه گذاری می کنند که البته مهم این است که طرف ایرانی با شناساندن ظرفیت ها، آلمانی ها را به سرمایه گذاری ترغیب کند.
رن هارون گفت : در شرایط جدید همکاری با ایرانی ها بنا داریم با راه اندازی کارخانه های مشترک و سپس سرمایه گذاری مستقیم، کالای آلمانی را در ایران تولید و علاوه بر داخل کشور در بازارهای اطراف ایران نیز توزیع کنیم.

 

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.


1 دیدگاه

  1. sunmartin | آبان 13, 1394 | لینک نظر

    نهایتا بعد از این کش و قوس و رفت و آمد بنز و بی ام دبليو و آئودی بهمراه فولکس و قرار ساخت خودروهای هیوندا در جنوب و چابهار..نهایت کار میبینیم شرکت دانگ فنگ بهمراه دو سه محصول فرانسوی کاملا چینی شده و دوسه محصول هندی با یدک نام رنو فرانس ماحصل این مذاکرات هستن