بلاتکلیفی عجیب ثبت نام کنندگان وام 25 میلیونی

دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ | 6 نظر

بلاتکلیفی عجیب ثبت نام کنندگان وام 25 میلیونی

طرح پرداخت تسهیلات 25 میلیون تومانی خرید خودرو در حالی پایان یافته که مشخص نیست دو شرکت ایران خودرو و سایپا خودروهای فروخته شده را چه زمانی تحویل خریداران خواهند داد و علاوه بر آن تکلیف خودروهای مازاد فروخته شده چه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، طبق شرایط تعیین شده در طرح تسهیلات 25 میلیون تومانی خرید خودرو، مدت زمان تحویل خودروهای فروخته شده حداکثر یک ماه تعیین شده است. این در حالی است که شنیده می‌شود دو خودروساز بزرگ داخلی در خودروهایی مانند تندر 90 بیش از موجودی خود از متقاضیان ثبت‌نام کرده‌اند و تاریخ تحویل این خودروها دو تا سه ماه آینده تعیین شده است. این در حالی است که طبق آنچه که از ابتدا اعلام شده بود، خودروهای فروخته شده در طرح تسهیلات 25 میلیون تومانی حداکثر یک ماهه باید تحویل داده شود.

علاوه بر این موضوع، برخی اظهارات صورت گرفته از سوی نمایندگی‌های فروش خودروسازان نیز ابهاماتی پیرامون تحویل خودروهای فروخته شده ایجاد کرده است. در این زمینه یکی از کسانی‌که یک دستگاه خودروی تیبا ثبت‌نام کرده است می‌گوید: امروز برای آگاهی درباره زمان تحویل خودرو به نمایندگی فروش مراجعه کردم اما مسوول نمایندگی اعلام کرد ابتدا باید لیست افرادی که فرایند خریدشان تایید شده از سوی سایپا ارسال شود تا زمان تحویل تعیین شود.

گذشته از این موضوع یکی دیکر از ابهامات پیرامون این طرح، سرنوشت تحویل خودرو به کسانی است که مازاد بر سقف 110 هزار دستگاهی اعلامی از سوی بانک مرگزی از آنها ثبت‌نام شده است.

در این زمینه در حالیکه بانک مرکزی سقف اعتبار طرح تسهیلات 25 میلیون تومانی را حداکثر 110 هزار دستگاه اعلام کرده بود، دو شرکت ایران خودرو و سایپا طی شش روز از بیش از 130 هزار نفر از متقاضیان ثبت‌نام کردند.

این وضعیت در حالی است که مجتبی خسروتاج – قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، در این زمینه اظهار کرده که مسوولیت تمام خودروهای فروخته شده در این طرح با خودروسازان است و اگر ثبت‌نامی مازاد بر سقف بانک مرکزی صورت گرفته باشد نیز مسوولیت آن با خودروسازان است.

گذشته از این ابهامات موضوع دریافت مبلغی معادل 9 درصد به عنوان مالیات بر ارزش افزوده نیز ابهامات زیادی ایجاد کرده است. در این زمینه مشتریانی که برای ثبت‌نام خودرو و دریافت تسهیلات 25 میلیون تومانی به نمایندگی‌های فروش خودروسازان مراجعه کرده بودند با 9درصد مالیات بر ارزش افزوده در پیش پرداخت و اقساط وام خود با مالیات بر ارزش افزوده نیز مواجه شدند.

تمام این ابهامات در حالی است که دو خودروساز بزرگ داخلی تاکنون شفاف‌سازی در رابطه با این ابهامات انجام نداده‌اند.

 

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.


6 دیدگاه

  1. masoud | آبان 28, 1394 | لینک نظر

    سلام خدمت دوستان من خودم ميكانيك هستم اينقد كفتن جيني جيني أشغال ولي قبول نكنيد هر حرفي رو يكي از بهترين موتور هايي كه تو جين ساخنه شده رؤى برليانس كذاشتن طراحي bm14 بهتون با جرات ميكم بخريد واستون 10 سأل كار مكينه من بارس صفر كرفتم 4ماه بعد موتور باز كردم الآن يك ليفان كرفتم 60x خيلي راضيم از اشغالاي ايران بهتره اكرم ماشين ايراني ميخواين بكيرين از مدل 90 به بايين بكيريد

    • در پاسخ به: masoud

      سعید | آبان 28, 1394 | لینک نظر

      آقا مسعود به نظرت ماشینهای بسترن چطورن؟ من سوار نشدم ولی راه رفتنشون رو دیدم به نظرم خیلی نرم بود و موتور کم صدا داشت یجورایی به نظرم شبیه ماشینهای اروپایی بود؟ به نظرم اومد که با تمام چینیها یجورایی فرق داره

  2. علیرضا | آبان 26, 1394 | لینک نظر

    هرکه طاووس!!!(پرایدو….)خواهد جور هندوستان(سایپاو…) کشد

  3. رحمت | آبان 26, 1394 | لینک نظر

    هر چی بلا سرشون بیاد، حقشون هست. می خواستند چند ماهی صبر کنند تا همه چیز خوب بشه

  4. محمد | آبان 26, 1394 | لینک نظر

    دفاع تمام قد نعمت زاده ، وزیر صنعت، از این دو به اصطلاح خودروساز و سر پانگهداشتن اینها با هر طرفندی که نمونش همین وام 25 میلیونی بود نتیجش میشه همین که حالا معاون ایشون میگه مسولیت خودورهای مازاد فروخته شده به مردم به عهده ی خودروسازهاست . حالا مونده تا این دو تا شرکت کلاه بردار را که به آدم و عالم کلک میزنن و هر جور که میتونند محصولات بی کیفیت و گرانشون را به مردم غالب میکنند خوب بشناسید .

  5. mohamadredha | آبان 26, 1394 | لینک نظر

    شما نگران اون 10000 نفر نباش یا از محل برگشت وام یا به جای انصرافی و تایید نشده یا از امداد غیبی ثبت نام میشن فوقش یه مدت تاخیر داره و سر کارن