اعتبار خودروهای تسهیلاتی هنوز پرداخت نشده است/ فروش اندک خودروهای چینی با وام

یکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ | 2 نظر

اعتبار خودروهای تسهیلاتی هنوز پرداخت نشده است/ فروش اندک خودروهای چینی با وام

مدت زمان تحویل خودرو در فروش اقساطی در حالی ۳۰ روز تعیین شده که شرکت‌های خودروساز برای تحویل به موقع این خودروها منتظر تامین اعتبار تعیین شده از سوی بانک‌ها هستند.

در بسته خروج از رکود که مرحله اول آن در قالب فروش اقساطی خودرو اجرایی شد، زمان تحویل خودرو به مشتریان 30 روز تعیین شده و طبق اعلام دولت، فروش محصولات خودروسازان در این طرح باید به‌صورت فروش فوری باشد، هرچند خودروسازان در مورد بخشی از خودروها از این مصوبه دولت فراتر رفتند و فروش با مدت تحویل 60 و 90 روزه نیز انجام دادند. در چنین شرایطی برخی نمایندگی‌های شرکت‌های خودروساز از انتظار خودروسازان برای دریافت اعتبار بانکی خبر می‌دهند و می‌گویند، برای انجام امور مربوط به تحویل خودرو به مشتریان منتظر تعیین تکلیف شرکت خودروسازان هستند.

به نقل از فارس – مدیر فروش نمایندگی‌ یکی از شرکت‌های خودروساز در این مورد گفت: مدیران شرکت می‌گویند که هنوز اعتبار بانکی به حساب شرکت واریز نشده و همین مساله باعث شده تا تحویل خودرو در زمان مقرر به پرداخت اعتبار از سوی بانک‌ها به خودروسازان مشروط شود. در بسته خروج از رکود، به منظور تحریک تقاضا در صنعت خودرو، شرکت‌های خودروساز نسبت به فروش اقساطی خودرو اقدام کردند و مقرر شد بانک مرکزی از طریق بانک‌های عامل، اعتباری را معادل 80 درصد مبلغ خودروها به حساب خودروسازان واریز کنند. بر این اساس وام بانکی تا سقف 25 میلیون تومان برای محصولات ایران خودرو و سایپا تعیین شد و مردم با واریز 20 درصد مبلغ خودرو، می‌توانستند برای خرید اقدام کنند. بر این مبنا، بانک مرکزی اعلام کرد که اعتبار لازم برای فروش 110 هزار دستگاه خودرو را تامین خواهد کرد. حال خودروسازان منتظرند، تا اعتبار پیش بینی شده به حسابشان واریز شود و پس از آن برای تحویل خودرو به خریداران اقدام کنند.

جک j5،جیلیec7،پارس elx،ام وی ام 530،تست گروهی

تنها 654 خودروی چینی با وام 25 میلیونی فروش رفت

خانه ملت: وزیر صنعت، معدن و تجارت، در تشریح دلایل مشمول شدن فروش برخی خودروهای چینی در طرح فروش خودرو با تسهیلات گفت: در ساخت خودروهای چینی به فروش رفته در طرح مذکور 20 تا30 درصد از قطعات و تکنولوژی ایرانی استفاده شده است. محمدرضا نعمت‌زاده با تاکید بر اینکه فروش اقساطی خودرو با تسهیلات 25 میلیون تومانی مورد استقبال مردم قرار گرفته است، تصریح کرد: از مجموع 130 هزار دستگاه خودروی خریداری شده از سوی مردم تنها 654 دستگاه خودروی چینی به فروش رفته است. وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: پراید بیشترین فروش را در بین خودروهای مشمول تسهیلات داشته است.

 

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

 

 


2 دیدگاه

  1. یه پسر | آذر 1, 1394 | لینک نظر

    جالب اینجاست مدیران خودرو بخشنامه ای داده بود که حتی نیاز به ضامن هم نیست و علاوه بر وام دولتی خود شرکت هم وام می داد بطوری که 315 رو با 8 تومن پیش پرداخت و چکهایی تو مایه های ماهی 900 تومن 30 روز تحویل می داد

    با این حال جالبه که فروشی نداشتن که البته علت اصلیش می تونه قیمت های بالای ماشین های چینی باشه
    به عنوان مثال جک جی 5 دستی مسلما تکنولوژی بروز تر و طراحی صد البته بهتری نسبت به پارس داره اما اگه منصف باشیم اونقدر ها هم تعریفی نیست که بخواد 12 میلیون قیمتش از پارش بیشتر باشه !
    و از جایی که مردم وام خریدن تا اینکه ماشین بخرن ؛ زیاد تمایل نداشتن پیش پرداخت بالایی پرداخت کنن و یا اینکه ماشینی رو بخرن که افت قیمت بالایی داره

    جک جدید مدیران خودرو قیمت خنده دار ام وی ام 110 جدیده که نمونه فول البته دستیش 31 میلیون قیمت خورده!!!!!!! که حتی با پیش پرداخت 3700 و اقساط 16 درصد هم فروش نرفت که خوب این نشون از یه شعور نسبیه

    • در پاسخ به: یه پسر

      محمد رضا | آذر 1, 1394 | لینک نظر

      جک دنده دستی قیمت جدیدش 49 میلیون شده که اگه فقط یک دقیقه با J5 اتومات مقایسش کنید میبینید حداقل باید 20 میلیون زیر قیمت نمونه اتوماتش باشه.گیربکسش که دستیه.موتورش 1500 سی سیه.تهویه هواش دسته.دکمه های کنترل رو فرمان نداره.صندلیش پارچه ایه.رینگش کوچکتره.سیستم فنربندی و جلوبندیش با اتوماتش فرق داره و …اگه هم قیمت پارس بود خیلی بهتر از پارس میشد ولی 49 میلیون براش واقعا مسخرس.مدیران خودرو هم که دیگه فکر کرده داره کره ای و ژاپنی مونتاژ میکنه با اون قیمت هاس مسخرش.تنها چینی هایی که نسبتا هم قیمتشون خوبه هم کیفیتشون یکی جک J5 اتوماتیکه و برلیانس H320 و H330 اتومات.