خودروهای تسهیلاتی تک ایربگ را تحویل نگیرید؛پلاک نمی شوند !

سه شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ | 4 نظر

خودروهای تسهیلاتی تک ایربگ را تحویل نگیرید؛پلاک نمی شوند !

خط و نشان سازمان استاندارد برای خودروسازها

نامشخص بودن تحویل خودروهای تک ایربگ در طرح وام 25 میلیونی؛

خودروهای تک ایربگ شماره گذاری نمی شود

پرشین خودرو: مدیر کل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران می گوید تحت هیچ شرایطی اجاره نخواهیم داد خودروهای تک ایربگ شماره گذاری شود.

 این صحبت ها پس از آن بیان شد که رییس سازمان استاندارد پیش تر گفته بود «صلاح» نمی دانم خودروهای تک ایربگ در طرح فروش خودرو با وام 25 میلیون تومانی مجوزر تردد بگیرد که این شائبه ایجاد شده بود منظور، جلوگیری از شماره گذاری بود یا صرفا یک پیشنهاد همکارانه که خودروها تک ایربگ نباشد.

در این میان اما پیمان پیرایش مدیر کل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران، در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این نکته که ورود خودروهای تک ایربگ در چرخه خودرویی کشور امکان پذیر نیست، بیان کرد: طبق دستورالعملی مقرر شد در شرایطی 20 درصد خودروهای تولید شده تک ایربگ و 80 درصد حداقل 2 ایربگ داشته باشد اما اکنون سازمان ملی استاندارد ایران اعلام می کند سفت و سخت پای خودروهایی که دست کم 2 کیسه هوا داشته باشد ایستاده است.

این مقام مسئول در سازمان ملی استاندارد ادامه داد: چنانچه اخباری مبنی بر روانه شدن خودروهای تک ایربگ به بازار در این چند روز صحت داشته باشد به طور قطع جلوی شماره گذاری آن را خواهیم گرفت.

وی در ادامه افزود: بعید می دانم تا این لحظه خودروی تک ایربگی به مشتریان تحویل داده شود که در این میان لازم است شهروندان و خبرنگاران در صورت چنین اتفاقی سازمان استاندارد را در جریان قرار دهند.

پیرایش، همچنین تاکید کرد: سازمان ملی استاندارد وظیفه خطیری به عهده دارد که بخش اعظم آن مربوط به ایمنی و سلامت مردم است پس خودروسازان مطلع باشند عمدا یا سهوا حق استفاده از یک کیسه هوا را برای یک خودرو ندارند.

خاطر نشان می سازد پیش از این اخباری مبنی بر تک ایربگ بودن تعداد محدودی از خودورها در طرح وام 25 میلیون تومانی دولت منتشر شده بود که البته تایید یا تکذیب نشد.

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.


4 دیدگاه

  1. علیرضا | آذر 3, 1394 | لینک نظر

    منظورش این بوده که خودروهای حتی تک ایربگ هم پلاک نمیشن تنها خودروهایی که ایربگ ندارن پلاک میشن! اون گاگولایی که رفتن صف کشیدن فرغونم زیادیشونه چه برسه به ایربگ و…

  2. ali | آذر 3, 1394 | لینک نظر

    ملتی که بره پراید 35 تومن بخره ، تا آخرش همینه وضع مملکت تا ابد هم درست نخواهد شد !

  3. ali | آذر 3, 1394 | لینک نظر

    شما الان خط و نشون میکشید هی میگید نمیذارید ولی یه چیز های هست که به راحتی حل میشه … بعد چند هفته شاهد این خواهیم بود که شماره گذاری شدن …
    مگه تا دیروز نمیگفتن انبار خودروسازان پره ؟ پس چرا تحویل خودرو ها تا اردیبهشت طول میکشه ؟ بنظر من الان ایران فرغون و چاپیا دارن اون آپشن های اضافی رو حذف میکنن به خاطر همین طول میکشه !!!! مثلا فرمان هیدرولیک میشه ساده … ای بی اس حذف میشه … دو تا ایربگ میشه یه بادکنک … و و و کلی دزدی و کم فروشی های دیگر !!!!

  4. sunmartin | آذر 3, 1394 | لینک نظر

    چرا توپ انداختین او زمین ملت حزب باد.. البته که حقشونه حالا که اک ایربگ ممنوعه چرا ملت نباید تحویل بگیرن مثل اینه که دولت ناخالصی و آلودگی ایجاد میکنه توسط بنزین و کارخانه های چینی و غیر استاندارد به ملت پیرو خط دلار بگه نیاین بیرون که میگه اینم ازون حرفاس بازهم میگم این ملت حقشونه چون بهم رحم نمیکنن و هرکی فقط بفکر خودشه درچنين افکر و خط مشی باید انتظار چنین وضعیتی از هر لحاظ داشت اگه ملت روی حرفشون ایستادگی میکردن و نمیخریدن الان با چنین فراخوانی مواجه نمیشدن