ارتقاء استاندارد خودرو ایران براساس الگوی جهانی !

پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴ | 6 نظر

ارتقاء استاندارد خودرو ایران براساس الگوی جهانی !

پراید بازهم در استاندارد تایید می شود؟

تدوین سند استاندارد خودرو با الگوگیری از کشورهای پیشرفته

 رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد: سندی در دست تدوین نهایی است که بر مبنای آن، استانداردهای تولید خودرو در ایران با استانداردهای تولید خودرو در ژاپن، آمریکا و اتحادیه اروپا مطابقت داده شود.

به نقل از پرشین خودرو، نیره پیروزبخت گفت: باتوجه به حجم واردات خودروهای خارجی به ایران و اختلاف استانداردهایی که میان خودروهای تولید ایران و برخی از کشورها وجود دارد، ضروری به نظر می رسد تا استانداردهای خودروهایی که قرار است با مشارکت خودروسازان خارجی در ایران تولید شود، مورد بازنگری قرار گیرد.

رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: هم اکنون ایران هیچ گونه رابطه تجاری با آمریکا ندارد اما خودروهایی که از کشوری همچون ژاپن وارد ایران می‌شود، استانداردهای آمریکا را رعایت می‌کند. بنابراین تلاش ما بر این است که اگر همین خودروهای ژاپنی بخواهند در ایران تولید شوند، ملزم به اجرای استانداردهایی باشند که از سوی خودروسازان ژاپنی و آمریکائی در تولید محصولاتشان رعایت می شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس فرایند مطالعه و تطبیق استانداردهای تولید خودرو در ایران با استانداردهای تولید خودرو در آمریکا و ژاپن در حال انجام است تا بر اساس آن بتوان اگر قرار باشد خودروهایی با مشارکت خودروسازان خارجی در ایران تولید شود، این استانداردها را رعایت کند.

به گفته پیروزبخت، سندی در دست تدوین است که بر مبنای آن، استانداردهای تولید خودرو در ایران با استانداردهای تولید خودرو در ژاپن، آمریکا و اتحادیه اروپا مطابقت داده شود و هم اکنون مراحل انتهایی تدوین را سپری می کند.

وی اظهار داشت: این کار در سازمان ملی استاندارد مطالعه شده و امیدواریم بتوانیم با تصویب آن، سندی را به دست تولید کنندگان خودرو دهیم که ملزم به تولید خودروهای مشترک با شرکای خارجی خود تحت این استانداردها باشند.

 

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

 


6 دیدگاه

  1. همایون | آذر 7, 1394 | لینک نظر

    من موندم این خانم از چه استانداردی داره صحبت میکنه مگر ماشین بیسکویته که یک استاندارد داشته باشه هر کارخونه ای تکنولوژی خاص خودشو داره و برای هر مدل ماشینشم باز تکنولوژی جداگانه ای داره چه جوری میشه برای تمام ماشینها یه نسخه بپیچی.
    بعدش جالبه خودروسازها پس از 50 سال جوینت شدن با خودروسازهای بزرگ دنیا هنوز میگن ما تکنولوژی نداریم و انتقال تکنولوژی به ما صورت نگرفته حالا چطوری یه سازمانی که حتی دستش به پیچ هم نخورده میاد استاندارد برای ماشین مینویسه خوب اگر اینقدر وارد هستنید یه چند تا پلت فرم هم برای این زبان بسته ها طراحی کنید قال قضیه کنده بشه.
    اینه که میگن هر چه کمتر در باره یه موضوعی اطلاعات داشته باشی راحتتر در باره ش صحبت میکنی.

  2. سپنتا | آذر 7, 1394 | لینک نظر

    منم از دنده 6تشکر میکنم اخه نصفه شبی با این جوک و خزعبلات شادمون کردی

  3. reza | آذر 5, 1394 | لینک نظر

    خخخخخخخخ
    دنده 6 ممنون سر صبحی شادمون کردی!!!

  4. کیان | آذر 5, 1394 | لینک نظر

    بنظر من اگر همین سازمان ملی استاندارد به وظایف خودش بدرستی عمل کنه بسیاری از مشکلاتی که ما همه روزه با اون دست و پنجه نرم میکنیم رفع میشه. البته شخصا بعید میدونم که حتی بتونن قوانین سابق استاندارد رو اجرایی کنن چه برسه به قوانین سخت گیرا نه تر…

  5. سعید | آذر 5, 1394 | لینک نظر

    آقا بشنو و باور نکن . اینا 36 ساله دارن کیفیت ارتقا میدن. اینجا تنها چیزی که ارتقا پیدا میکنه قیمتهاست 🙂
    خانم نیره پیروزبخت رئیس محترم استاندارد آخه چه چیز ما شبیه ژاپن و آمریکاست که خودروهامون شبیهشون باشه؟ حداقل میگفتی استاندارد دارقوزستان و بورکینافاسو و گینه بیسائو 🙂
    یعنی این استاندارد رو بنویسی حله دیگه؟

  6. محمد | آذر 5, 1394 | لینک نظر

    وایشان افزودند طبق استانداردهای ما پراید همچنان مورد تایید است.اما خودروهای امرزکایی فاقد استانداردهای لازم هستند