اخباراخبار داخلی

قانون دست و پاگیر تازه برای واردکنندگان خودرو

خدمات گارانتی برای بار دوم اجباری می شود ایسنا: در حالی واردکنندگان خودرو از ارائه خدمات به خودروهای هم‌ برند وارد شده از سوی دیگر واردکنندگان، خودداری می‌کنند که در آینده نزدیک براساس یک قانون جدید موظف به این کار خواهند بود. در حال حاضر نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی از پذیرش و ارائه خدمات به برخی خودروهای وارداتی که اگرچه نمایندگی رسمی برند آن ‌را بر عهده دارند اما از سوی آنها وارد نشده، خودداری می‌کنند.

همین موضوع باعث شد طرح انحصاری شدن واردات خودرو از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح و اجرایی شود؛ زیرا نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی از ارائه خدمات به خودروهایی که از سوی واردکنندگان دیگر وارد شده بود، خودداری می‌کردند. این موضوع در تدوین اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته است؛ به‌گونه‌ای‌که این شرکت‌ها موظف شده‌اند به تمام خودروهای وارداتی که نمایندگی برند آن‌ را در اختیار دارند، خدمات بدهند.

بنز A200-6

 در این زمینه در این قانون قید شده است: «عرضه‌کننده، واسطه خدمات پس از فروش یا نمایندگی‌های مجاز آن موظف به پذیرش کلیه خودروهای وارداتی مشابه، که دارای نمایندگی رسمی آن در کشور هستند، است.» اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اخیرا در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. این قانون پس از ابلاغ از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری، اجرایی خواهد شد.

دنده 6 :وضع این قانون به خصوص بعد از اجرای برجام و احتمالا ورود کمپانی های اصلی به بازار ایران می تواند باعث ایجاد تغییراتی در شرایط خدمات رسانی به خودروهای وارداتی شود،چرا که مالکین خودروهای وارداتی هم اکنون با مشکلات فراوانی در زمینه تعمیر و نگهداری و استفاده از خدمات شرکتی با قیمت مناسب برخوردارند،اما از آنجا که چنین کاری به معنای افزایش هزینه های شرکت های وارد کننده است، در واقع زمینه افزایش قیمت فروش خودرو به بهانه خدمات رسانی بیشتر مطرح می شود، از سوی دیگر شرکت های وارد کننده نظیر اطلس موتور و آسان موتور، اساسا از ظرفیت فنی و تکنیکی لازم برای خدمات رسانی به تمام خودروهای وارد شده به بازار کشور برخوردار نیستند و این مسائل زمنه فعالیت پر حجم تعمیرگاه های متفرقه را به وجود آورده است و حالا هم نمی تواند با وضع یک قانون اشتغال و فعالیت این حجم از تعمیرگاه های مستقل را دچار مشکل کرد.از این رو شرکت های وارد کننده به مشارکت با تعمیرگاه های مستقل روی آورده اند، اما از آنجا که هر دو طرف این شراکت، تنها به منافع مالی خود می اندیشند، عملا نمی توان به افزایش کیفیت خدمات رسانی در این زمینه هم چندان دلخوش بود !

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

 

 

1 دیدگاه

  1. باز چه نقشه ای برامون کشیدن؟ هرچی هست مطمئن هستم برای حمایت از مشتری نیست بلکه حمایت از جیبهای مبارک خودشونه.
    این مسئولین و مدیران محترم با حقوقهای چند ده میلیونی و فیش های حقوقی سری و پاداشهای محیرالعقول دور هم جمع میشن و بخشنامه و راهکار در میکنن و اسمش رو هم میذارن حمایت از مشتری. مشتری اگر حمایت شما رو نخاد باید دقیقا چه کار کنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا