نکات مهم برای خرید تندر 90 دست دوم

یکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ | 29 نظر

نکات مهم برای خرید تندر 90 دست دوم

اگر قصد خريد L90 دست دوم داريد بخوانيد/ ایراد های رایج تندر 90 در کیلومتر های بالا
یکی از گزینه‌های محبوب بازار در میان خودروهای داخلی، رنو لوگان یا تندر۹۰ خودمان است که در ابتدای ورود به بازار ایران به دلیل چهره ظاهری خشک و ساده، مورد بی‌مهری قرار گرفت اما با گذشت زمان و اثبات توانایی‌های فنی و حفظ کیفیت مطلوب ساخت و مونتاژ خودش، هواداران زیادی پیدا کرد.

در این نوشتار به نکاتی کوتاه که باید در خرید یک تندر دست دوم مورد توجه قرار بگیرند، می‌پردازیم.

به نقل از سوپاپ – تندر 90 خودرویی است که مجموعه اتاق و شاسی مستحکم با قابلیت ضربه‌پذیری و توزیع نیرو دارد و البته بسیاری از اتصالات اتاق آن به صورت ورق‌های دوبل انجام شده که در صورت وقوع تصادف، فرآیند ترمیم آن چندان ساده نیست.

تندر 90-1

حتما خودرو را نزد یک کارشناس یا صافکار خبره ببرید که خودرو را از نظر سلامت اتاق و شاسی تایید کند. در این خودرو مجموعه دیاق، سینی جلو و فن‌ها بسیار به هم نزدیک هستند که در برخوردهای از جلو آسیب می‌بینند. لبه‌های ورق این خودرو با موم‌های مخصوص و روغن پر‌شده که بسیاری از صافکارهای ماهر، فابریک بودن آن را تشخیص می‌دهند.

در هنگام خرید تندر 90 دست دوم، حتما به مواردی نظیر آخرین زمان تعویض تسمه تایم و بسیاری از سرویس‌های دوره‌ای دقت کنید. اصولا عموم خودروهای فرانسوی نسبت به زمان انجام سرویس‌های دوره‌ای حساس هستند و در صورت انجام به‌موقع دردسری ایجاد نمی‌کنند، اما اگر مالک قبلی سرویس‌های دوره‌ای را منظم انجام نداده و از لوازم مصرفی مرغوب استفاده نکرده باشد، دردسرهای خودرو نصیب شما می‌شود. لوگان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

تندر فیس لیفت

در این خودرو حتما در دوره‌های ۶۰ هزار کیلومتری تسمه تایم تعویض شده و گردگیرهای پلوس سر گیربکس مورد بررسی قرار بگیرند که نشتی واسکازین وجود نداشته باشد. اگر دنده‌ها بد جا می‌روند، حتما شرایط واسکازین گیربکس و سالم بودن گردگیر پولوس‌ها را بررسی کنید.

استفاده از روغن نامرغوب و یا گرید نامناسب در موتور لوگان، موجب لرزش پیشرانه و بلند شدن صدای یاتاقان به مرور زمان می‌شود. حتما دقت کنید که مالک قبلی از فیلترهای تقلبی یا متفرقه‌ روی خودرو استفاده نکرده باشد در غیر این صورت قید خرید آن خودرو را بزنید. دسته موتور پایینی موتور تندر 90  نیز به مرور زمان و کارکرد حدود ۸۰ هزار کیلومتر شل و مستهلک می‌شود که حاصل آن انتقال ارتعاشات و دل زدن موتور به اتاق و لقی و ارتعاش دسته دنده است.

تندر جدید

در کیلومترهای کارکرد بالا پولی سر میل‌لنگ این خودرو فرسوده شده و حتما نیاز به تعویض پیدا می‌کند. یکی از بخش‌هایی که حتما باید مورد معاینه قرار دهید، مخزن روغن هیدرولیک فرمان و محکم بودن فیلتر در داخل مخزن است. بسیار پیش آمده که تعمیرکار فیلتر را پس از تمیز‌کردن به درستی جا نزده یا به‌زور جا زده است که حاصل آن، رد شدن پلیسه‌ها و آلایندگی از مخزن و ورود به پمپ هیدرولیک است که یعنی به زودی یک پمپ هیدرولیک خراب در دستان شما باقی می‌ماند.

تندر 90 جلوبندی و سیستم تعلیق با دوام و محکمی دارد اما چند نکته را حتما بایستی مورد بررسی قرار دهید. کشیده‌شدن بسیار جزئی خودرو به سمت راست هنگام رها کردن فرمان در اکثر لوگان‌ها طبیعی است اما کشیده شدن زیاد خودرو خبر از شاسی ضربه خورده و یا مجموعه رام جلوبندی آسیب‌دیده می‌دهد.

تندر 90 جدید داخل

اکسل عقب تندر نسبت به ضربات خارجی نظیر ضربه ناشی از برخورد شدید چرخ با جدول یا تصادف از عقب حساس است و دچار تابیدگی می‌شود که به خوبی با نگاهی به شرایط اکسل قابل تشخیص است. اگر خودرو سابقه تصادف دارد، اطمینان حاصل کنید که اکسل تعویضی نیست یا با انواع مرغوب تعویض شده است. چرا که دیده شده شرکت‌های متفرقه، اکسل این خودرو را با کیفیت نامطلوب تولید می‌کنند که به دلیل جوش‌کاری‌های ضعیف، خطرساز است. نصب رینگ‌های بزرگ و پهن و کاهش ارتفاع ‌‌روی خودرو لوگان نیز در میان بسیاری از افراد باب شده که موجب فشار به اجزای سیستم تعلیق و خطای سیستم ABS و کیلومتر‌شمار می‌شود. توصیه می‌کنیم از خرید این خودروها پرهیز کنید.

تندر 90 سیستم برق و الکترونیک نسبتا حساس و پیچیده‌ای دارد. برخلاف بسیاری از خودروها، در لوگان برای هر شمع یک کویل مستقل وجود دارد که به صورت مستقیم روی آن سوار شده است و البته شدیدا به موتور‌شویی و تعمیرکار بی‌تجربه حساس است! هنگام خرید دقت کنید که هر چهار کویل نصب شده روی موتور، از یک مدل و برند باشند. نصب دزدگیرهای متفرقه و تجاری، در دراز مدت به کامپیوتر مرکزی این خودرو (UCH) آسیب وارد می‌کند.

تندر 90

اگر خودرو دزدگیر دارد، حتما بررسی کنید که دزدگیر از برند معتبر و از نوع سوکت فابریک باشد. حتی دیده شده که لوازم الکتریکی متفرقه بازاری، موجب اعلام خطای کامپیوتر کیسه هوا شده است. پیش از خرید حتما یکبار با دستگاه دیاگ، شرایط بخش‌های مختلف الکترونیکی را چک کنید. در صورتی که به طور مرتب خطای کیسه هوا اعلام می‌شود، حتما با دستگاه دیاگ نوع خطا را بررسی کنید چرا که در صورت تصادف و فعال‌شدن کیسه‌ها هوا، خطای دائمی ثبت می‌شود. جالب است بدانید که بسیاری از افراد بعد از تصادف و باز شدن کیسه هوا، مجموعه کیسه‌های هوا را تعویض نکرده و تنها اقدام به ترمیم پوشش پاره‌شده‌ وسط غربیلک فرمان و داشبورد می‌کنند!

قیمت تندر جدید

سیستم ترمز را مورد بررسی قرار دهید. دیسک‌های ترمز لوگان، از نوع خنک‌شونده دولایه است و مقاومت بالایی در برابر تابیدگی دارد اما نسبتا سریع دچار گود‌افتادگی و ساییدگی می‌شود که با لمس انگشت قابل تشخیص است. تقریبا با هر ۲ الی ۳ بار تعویض لنت، دیسک‌های ترمز شدیدا گود شده و نیاز به تعویض یا تراشکاری دارند. سوت کشیدن لنت هنگام ترمز‌گرفتن حکایت از دیسک گود شده دارد. ایجاد لرزش در ستون‌ها در ترمز نیز نشان از تمام شدن لنت‌های عقب و خراشیدگی کاسه ترمز دارد.

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.


29 دیدگاه

  1. سعید | آبان 24, 1395 | لینک نظر

    خیلی عالی

  2. راهدان | آبان 21, 1395 | لینک نظر

    لوازم یدکی ال 90 همه نوع و همه قیمتی هست …از ساخت وطنی گرفته تا اوریجینال…خیلی هم بالا نیست یه نمونه دسته موتور پایین رو گفتم از 40 هزار تومنی بود که ایساکویی هم بود تا 110 هزار که اصل بود مثلا ترموستات فرانسوی 28 تومن و…خلاصه ال 90 تو رنج قیمتی زیر 50 تومنی تو ایران از نظر من حرف اول و میزنه

  3. علیرضاc | آبان 21, 1395 | لینک نظر

    اونایی‌که‌دارند‌از‌‌قیمت‌لوازم‌یدکیش‌بگن

  4. سعید | آبان 20, 1395 | لینک نظر

    ما یه مدل 1390 با کارکرد 100 هزار کیلومتر خریدیم برای چک کردن روغن واسکازین دیدیم اصلا روغن نداره، خلاصه روغن خریدیم ریختیم گیربکس نابود شد دیگه دنده ها تکون نمیخورد، گیربکس رو عوض کردیم ماله یه لوگان چپی رو خریدیم 3 تومن بعد از یک ماه دوباره همونجوری شد، نگو گیربکسه شکسته بوده مکانیک انداخته به ما، دوباره یه گیربکس دیگه پیدا کردیم با هزینه تعویض شد 4 تومن که این دفعه خوب شد، یه ایراد دیگه که داره ماشین روی خط کشی سفیدا خودش میکشه راست، بدون هیچ ترمز و چیزی، در کل ماشین خوب و سگ جونیه مثل وانت شاسی بلند باهاش میریم تو دشت و بیابون رد میشه از همه جا، یه ایراد دیگه که دیدم از لوگان تو اتوبان نمیشه بهش گاز داد سریع سرعت میره بالا هی باید با گاز بازی کنی و هی حواست به صفحه کیلومتر باشه که 120 بالاتر نشه

  5. س ، آ | آبان 19, 1395 | لینک نظر

    ال نود ماشین خوبی هست اما نه با این قیمت ، متاسفانه هر چی گرون بشه مردم بیشتر می خرند ، در ضمن به اینکه ال نود خیلی سریع واژگون می شه اشاره ای نکردید ، در ضمن یکی از مشکلات خودروسازی داخل نحوه رفتار مردم است طرف طوری پرشیا و ال نود رو تبدیل به بت کرده که هیچ کدوم از ایرادات خودرو رو نمی بینن و خودروی خود را با سفینه اشتباه گرفتند

  6. راهدان | آبان 19, 1395 | لینک نظر

    با سلام
    اینکه فرمودید بالای 80 هزار کارکرد خرید مقرون به صرفه نیست رو اصلا قبول ندارم چون خودم ال نود دارم و حدود ده نفر از همکارام و اقوام نیز ال نود دارن و با هفت سال کارکرد و بالای 120 و 140 هزار هنوز مورد اساسی خرج رو دست بذار برامون اتفاق نیوفتاده …این هم که عنوان فرمودن دسته پایین موتور ایراد پیدا میکنه آخه خدا وکیلی عیبه که میذارید رو خودرو ؟خب آره ماشین منم تو 115 هزار کارکرد بعد از شش سال خراب شد انواع و اقسامش با قیمت های متفاوت از 40 هزار تومن موجوده تا صد تومن …گردگیر پلوس هم 60 هزار تومن بعداز 120 هزار برای اطمینان عوض کردم …اگه فکر میکنید اینها باعث از سکه افتادن یه خودرو میشه کاملا اشتباهه…الان خودروهایی داره بفروش میره که بعد از یکی دوسال قطعات اصلی خراب میشه و ماشین برای گارانتی باید یه ماهی بخوابه …این دو قابل قیاسن؟هرگززززززززز……آقا این ماشین بعد از 120 هزار کارکرد تازه لامپ چراغ جلو سوزونده …میخواهید بدونید خوبه براتون بگم من بعد از 120 هزار کارکرد پک تسمه تایم و نسمه دینام وپولی رو عوض کردم که اصلا کاش عوض نمیکردم چون هیچ مشکلی نداشت و من تو یه مشخصه فنی موتور این خودرو که به زبان اصلی بود خونده بودم تا 150 هزار باید عوض بشه …البته این مکانیک های محترم ادم و میترسونن…اگه باز از محاسن این خودرو بخوام براتون بگم اینکه از روز اولی که چهار حلقه لاستیک هانکوک زیرش انداختم تو115 هزار کیلومتر بعد از بیشتر از شش سال کارکرد بدون سایش ناهمگون که ناشی از لاستیک سایی باشه تعویض شد ….خلاصه کلام این ماشین در این شش سال و نیمی که دستم بوده فقط لوازم مصرفی تعویض شده…کاملا مورد اطمینان صددرصد از اینکه آدم را تو جاده نمیذاره ….خدارو شکر من که راضیم

  7. شاهرخ | آبان 19, 1395 | لینک نظر

    سلام به همگی بنده 8ساله ال90 دارم 180 هزار کار کرده تا حالا کوچکترین مشکلی نداشته تصمیم دارم بفروشم ال 90 جدید بخرم چون تا کنون نه دیسک وصفحه نه جلو بندی تعویض نشده فقط دو بار تسمه تایم عوض کردم

  8. آریا | آبان 19, 1395 | لینک نظر

    یکی از دوستان گفتن سایز لاستیک رو عوض نکنید . اتفاقا من لاستیک نوی ماشین خودمو با سایز ۲۰۵ میشلین عوض کردم ؛ هندلینگ ماشین خیلی بهتر میشه مخصوصا سر پیچها، قدرت ترمز گیری بالاتر و ظاهر بهتر خودرو نتایج این تغییر بوده . هیچ تاثیر محسوسی هم روی شتابگیری خودرو نداشته و خیلی راضیم. اگه بودجتون اجازه میده حتما لاستیکها رو با سایز ۲۰۵ عوض کنید.

    • در پاسخ به: آریا

      محمد | آبان 20, 1395 | لینک نظر

      من هم سایز لاستیک به ۲۰۵ تغییر دادم یه مقدار مصرف سوخت زیاد شد اما تو پیچ و ترمز خیلی از قبل بهتر شده

  9. حسین | آذر 26, 1394 | لینک نظر

    این ماشین یار خوبی هست اگر بهش ور نرید تا سالها نیازی به تعمیر ندارید نرمی و راحتی و بی صدایی ماشین نباید شما را از چند نکته مهم غافل کند 1- در صورت تعویض دیسک و صفحه حتما گردگیر پلس را تعویض بفرمایید تا گیربکس از بین نرود2-اگر ماشین بیش از 70 هزارکیلومتر راه رفته کوئلها را تعویض کنید تا در راه نمانید3-موارد مصر فی را حتمی اصل بخرید تا دو بابر هزینه نکنید4-اگرشمعها را هر40000کیلومتر عوض کنید کوئلها بسیار دیرتر خراب می شوند-هروقت احساس کردید از ماشین خوشتون نمی یاد یا خسته شدید یکی از خودروهای داخلی یا چینی را سوارشید دوباره برمی گردید این ماشینو روسرتون می زارید با تشکر

  10. رافال M | آذر 24, 1394 | لینک نظر

    می گم در حد دکترا جزییات داره هاااا
    لطف کنین یه همچین مطلبی رو در مورد 206 های دست دوم هم بزنین.
    با تشکر از نویسنده محترم و سایت دنده6

  11. sunmartin | آذر 17, 1394 | لینک نظر

    دست دوم داریم تا دست دست دوم من از خودرو مانند یک موجود زنده مراقبت میکنم اما در این شهر افرادی میبینم که مانند مال دزدی از خودرو استفاده میکنن

  12. رامین | آذر 17, 1394 | لینک نظر

    اینجا ایرانه و متاسفانه مسوولان بیخ گلوی مردم رو فشردند و میگند خودرو همونی که ما تولید میکنیم باید سوار بشی تا شاید روزی روزگاری ما پیشرفت کنیم و خودکفا بشیم. یعنی نسل ما فدای تکبر و بلند پروازی ناتوانانه مسولین خودروساز کشور شده، واقعا این وضعیت خودرو سازی و فروش اون به مردم هم اجحاف هم اعمال زور هم کم فروشی هم گران فروشی در کنار بی برنامگی صرف و مافیای اقتصادی -صنعتی است.
    باید نظرگاه از ابتدا درست باشه و هدف خدمت و آسایش و امنیت بخشیدن به مردم باشه نه اینکه مردم رو در مقابل خود ببینند و به مبارزه بپردازند.
    درکل من از خودروسازی کشور نا امید هستم .

  13. سعید | آذر 15, 1394 | لینک نظر

    طراحی بدنه ال نود طوریه که ستونهای ABC و ریل سقفی به وسیله درها تقویت شده یعنی بالای درها روی ستون رو گرفته و در تصادف از روبه رو یا عقب بدنه طوری طراحی شده که انرژی ضربه رو در ستونها و ریل سقفی جذب کنه . اگر به عکس تصادفهای روبه روی ال نود دقت کرده باشید ریل سقفی و سقف هم دفرمه میشه.
    من یه دونه ال نود کاپوت تعویضی مدل 87 خریدم از نظر فنی خیلی عالی بود ولی چون ریل سقفی دفرمه شده بود در سرعت بالای 60 تا صدای باد توی ماشین میومد و در عقب از رگلاژ درومده بود و موقع شستن آب توی ماشین میرفت.
    به نظرم ال 90 توی تصادف از روبه رو کل بدنه ش دفرمه میشه و اصلا ارزش خرید نداره حتی توی تصادفهای کوچیک ممکنه سقف دفرمه بشه و صافکار بدون رنگ دربیاره و شما با خودت بگی خوب یه تصادف کوچیک داشته و عیبی نداره ولی بعدا میفهمی که درهات از رگلاژ درومده و آب توی ماشینت میاد و…

    • در پاسخ به: سعید

      محمد رضا | آذر 16, 1394 | لینک نظر

      در پاسخ به شما سعید آقا و امید آقا منم کاملا باهاتون در مورد خرید تندر 90 کارکرده موافقم.نه فقط تندر بلکه هیچ ماشینی تو ایران ارزش خرید دست دوم رو ندارند.چون اونجور که باید و شاید نسبت به کشورهای دیگه افت قیمت ندارن.کافیه یه سرچ تو سایت های خودرویی امارات بزنیم ببینین بنز و بی ام و یک سال کارکرده چه قدر افت قیمت داره.من یه بار یه سمند 93 کارکرد فقط 6 هزار تا خریدم تا عمر دارم دیگه ماشین دست دوم نمیخرم.

      • در پاسخ به: محمد رضا

        احمد مولا | آذر 16, 1394 | لینک نظر

        محمدرضا جان واقعیتو باید پذیرفت تا این مسوولین و این مردمو داریم اوضاع همینه
        واقعیت جامعه ما همین لگن پاره هاست
        پس اینکه در امارات قیمت خودرو فلان و چنانه فقط تحمل محرومیت بیشتره
        اینجا برهوت ایرانه و لاجرم در بیابان کفش کهنه …

        • در پاسخ به: احمد مولا

          سعید | آذر 17, 1394 | لینک نظر

          یکی از دوستام که بچه بندر عباس بود سالها مقیم قطر بود و اونجا با پدرش و خونوادش زندگی میکردند سوپرمارکت داشتن تعریف میکرد میگفت طرف با بنز باراباس تمیز میومد خرید میکرد یه بار بهش گفتم چرا ماشینتو نمیشوری گفت حیف آب برای این ماشین! 🙂
          میگفت ماشینهای دست دوم خیلی بی ارزش میشن طوری که صاحبش حاضره با مبلغ خیلی پایین بفروشه تا از شرش خلاص بشه. بعد میگفت اون بنز باراباس رو به قیمت یک میلیون تومن به پول ایران از طرف خریدم و بردم شستم دیدم حتی یه دونه خراش روش نداره و توی ماشین هنوز بوی نویی میداد
          ولی اینجا ماشین یه جور سرمایه حساب میشه! واقعا چرا؟
          دقیقا همین چیزی که جناب احمد مولا میگه رو من توی سایت ebay قسمت فروش خودرو میبینم. مثلا توی انگلیس همین بی ام و دو سه سال کارکرده قیمتهاشون کمتر از نصف میشه و تمام ماشینها همینطور هستن و این درسته. بازار ایران هم باید مثل بازار اروپا بشه

        • در پاسخ به: احمد مولا

          امیدوار | آبان 20, 1395 | لینک نظر

          فقط مسئولین مقصر هستند ،بخدا امارات هم برهوت و بیابان بود مردمش هم مثل مردم ایران بود،همین ایرانیا بلطف کارهای مسئولین ما و تحریم آبادش کردن ،مشکل ما بی سوادی و نادانیه مردمه

          • در پاسخ به: امیدوار

            امیر | آبان 21, 1395 | لینک نظر

            اره اوراح عمه ات شما ایرانیها آباد کردید امار ات رو ! شما که جز خرابکاری هیچی بلد نیستید. عربهای امارات آباد کردند نه شما .ایرانیها که جز حقه بازی و کلک چیزی بلد نیستن

  14. OMID | آذر 15, 1394 | لینک نظر

    با سلام و تشکر بابت توضيحات کامل
    با توجه به ايرادات وارده و مستهلک شدن طبيعي اين خودرو در کارکرد هاي نسبتا بالا(حدود 80 هزار) و همچنين حساسيت زياد اين خودرو که در متن هم آمده
    ميشه نتيجه گرفت خريد اين خودرو که از طراحي زيبايي برخوردار نيست و فقط دربخش فني قابل قبول بوده است (همچنين با وجود قيمت بالاي آن)به صورت کارکرده اصلا مقرون به صرفه نيست.

    • در پاسخ به: OMID

      سعیدرضا | فروردین 15, 1397 | لینک نظر

      من مدتی هست سمندم رو فروختم و دنبال ال نود بودم بخاطر بودجه کمتری که داشتم بالاخره یه ال نود E2 مدل 87 خریدم که یه تصادف از جلو داشته و ایربگش عمل کرده ولی زیر پا و فنیش مث ماشین صفره و اصلا با سمند، 405 ، پارس و سایر تولیدات ایران خودرو قابل مقایسه نیست. به رشته طراحی خودرو خیلی علاقه دارم و معتقدم ظاهر ال نود میتونست خیلی بهتر ازین باشه ولی وقتی آدم با در نظر گرفتن پولش و کیفیت خودرو داخلی ، نیاز به خدمات و قطعات و خیلی موارد دیگه مجبوره یه خودروی داخلی با کیفیت بخره ، ال نود دست دوم بشرط سالم بودن ماشین بهترین راه حله ، اینم بگم دوستانی که دنبال خانواده پژو هستن چه موتورهای قدیمیش و چه تی یو فایو و ای اف سون احتمال خیلی زیاد گذرشون به مکانیکی میافته تا حداقل واشر سرسیلندر ، خود سرسیلندر، یا درصورت بدشانسی تعویض رینگ و پیستون ماشینشون رو عوض کنند . حالا که ال نود خریدم فهمیدم با آپشن های تزئینی مث بال و رینگ و لاستیک استاندارد و زیبا میشه با ظاهرش هم کنار اومد . من ماشینمو 20 تومن خریدم ولی هیچوقت 45 تومن به نوش نمیدم چون تقریبا 80درصد سواری یک ماشین صفر رو دارم از دست دومش میگیرم.

      • در پاسخ به: سعیدرضا

        علی | فروردین 15, 1397 | لینک نظر

        من سال88 ال نود صفر خریدم ولی در مدت کمتر از یکسال به کمر درد شدیدی مبتلا شدم که پس از کلی ازمایش و ام ار ای دکتر جابجایی مهره ها رو اعلام کرد بطوریکه حداکثر 100کیلومتر بیشتر نمیتونستم توی جاده رانندگی کنم و دکتر از ماشین سواری منع کرد ( سنم 33سال) . به پیشنهاد دوستان ماشین رو عوض کردم وسمند خریدم . ازون موقع کمر درد و ناراحتی تمام شده تاکنون سه نوع سمند فروختم و خریدم وفقط سمند سوار میشم.
        راحتی ومبله بودن سمند در مقابل خشک بودن ومانند اسب بودن ال نود قابل مقایسسه نیست. سوخت جاده هم 7درصده که فوق العاده عالیه

  15. سعید | آذر 15, 1394 | لینک نظر

    سپهر عزیز
    لطفا کمی در مورد استفاده موم و روغن در بدنه ال 90 توضیح بدین
    کجاهای ماشین استفاده میشه و به چه منظوری و اسم صنعتیش چیه؟
    ممنون میشم اگر رفرنس بدین

    • در پاسخ به: سعید

      رامین | تیر 10, 1395 | لینک نظر

      سلام بین تمامی ورق های تندر 90 از روغن استفاده شده نمونش رو میتونید زیر در ها مشاهده کنید وقتی در رو باز میکنید با ابر روی درز بین دو ورق رو گرفتن که روغن ریزش نکنه همچنین نوک کاپوت این ابری ها رو مشاهده میکنید

  16. سیاوش | آذر 15, 1394 | لینک نظر

    ممنون جالب و کاربردی بود

  17. محمد رضا | آذر 15, 1394 | لینک نظر

    با تشکر از مطلب فوق العاده خوبتون.بنده هم تندر 90 دارم ولی موردی که گفته شد در ترمزهای ناگهانی ماشین کشیده میشه مشاهده نکردم و حتی اگه در جاده صاف ترمز بزنی و فرمون هم ول کنی ماشین کج نمیشه.در مورد کوئل ها هم به مالکین تندر ها توصیه میکنم حتما در نمایندگی هایی که پایلوت تندر دارند تعویضش کنن.چون کوئل های تندر فوق العاده حساس هستند و در صورت ناشی بودن مکانیک باعث آسیب جدی به خودرو میشه.در مورد دزدگیر هم کاملا حق با نویسنده است و در صورتی که میخواین دزدگیر نصب کنید حتما از دزدگیر شرکتی استفاده کنید.منم خودم دزدگیر تصویری آپکو مدل FX-8500 سوکت فابریک نصب کردم که هیچ دستکاری روی سیم کشی خودرو انجام نمیشه و گارانتی قسمت برق خودرو هم پابرجا میمونه.در صورتی که دزدگیر های غیر شرکتی عواقبی مثل ابطال گارانتی برق خودرو رو به همراه داره.سنسور دنده عقب و صندوق پران هم آپکویی نصب کنید بهتره.چون خیلی از مغازه های تزییناتی عملا بر خلاف ادعاشون از تندر هیچی سر در نمیارن.روغن موتور هم حتما elf 10w40 ترجیحا اماراتی استفاده شود.رینگ ها به هیچ عنوان تغییر سایز ندین و لاستیک ها هم نهایتا به 195 افزایش بدین(که حتی همون هم انجام ندین بهتره).سایز بالاتر شتاب ماشین رو نابود.سر و صدا رو افزایش.اصطلاک ماشین رو افزایش و مصرف سوخت هم افزایش میده.