شکایت خودروسازان جهانی از نمایندگان واردات ایران !

سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ | 4 نظر

شکایت خودروسازان جهانی از نمایندگان واردات ایران !

دعوای حقوقی نمایندگان غیر رسمی

دنیای اقتصاد دستورالعمل واردات خودرو که سال گذشته از سوی وزارت صنعت و معدن و تجارت ابلاغ شد وارد‌کنندگان خودرو را به دو دسته رسمی و غیررسمی تقسیم کرد، حال آنکه وارد‌کنندگان رسمی به واقع خود غیررسمی بودند؛ به‌طوری‌که آنها هیچ‌گونه خریدی به‌طور مستقیم از کارخانه مادر نداشتند و به‌واسطه تحریم‌های بین‌المللی، واردات از طریق کشورهای حاشیه خلیج فارس به‌ویژه امارات صورت می‌گرفت. حال در این زمینه شنیده می‌شود که برخی شرکت‌های خودروساز معتبر که نماینده غیررسمی در ایران دارند، در حال پیگرد حقوقی و شکایت از برندهای غیررسمی خود در ایران هستند.

در همین زمینه فرهاد احتشام‌زاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با اشاره به اینکه بسیاری از برندهای معتبر خودروسازی طرح شکایت خود را از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن واردکنندگان دنبال می‌کنند، می‌گوید: بسیاری از شرکت‌‌های واردکننده خودرویی که مدعی دارا بودن نمایندگی از شرکت مادر هستند یا مجوز خود را عاملیت فروش عنوان می‌کنند مجوز نمایندگی رسمی از شرکت مادر یا شرکت ثالث ندارند. وی معتقد است که با رفع تحریم‌ها در آینده نزدیک، این مساله حل خواهد شد. در این زمینه اما یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که پیگیری حقوقی شرکت‌های مادر به‌طور حتم تبعاتی برای مصرف کننده داخلی دارد. این کارشناس خودرو می‌گوید: در صورتی که تحریم‌ها رفع و شرکت‌های مادر به‌طور رسمی وارد کشور شوند، خدمات پس از فروش 5 ساله‌ مصوب اسفندماه سال گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت بلاتکلیف باقی خواهد ماند. وی می‌افزاید: بنابراین مصرف‌کنندگان دچار ضرر و زیان‌های جدی خواهند شد؛ زیرا مشخص نیست بحث گارانتی 5 ساله آنها به کجا خواهد رسید.

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

 

 


4 دیدگاه

  1. مشکل مسئولانی هستند از جنس نعمت زاده

  2. سعید | آذر 17, 1394 | لینک نظر

    تنها راه پایین اومدن تعرفه ورشکست شدن خودروسازهای داخلیه تا دولت دیگه بهانه حمایت از صنعت خودرو رو نداشته باشه. تنها راه ورشکستگی خودروساز داخلی هم نخریدن من و شماست. اگر فقط دوسال این آشغالهای تولید داخل رو نخریم ورشکست میشن

  3. فرهاد | آذر 17, 1394 | لینک نظر

    این آقای مثلا کارشناس کاملا بر عکس میفرمایند ؛ با آمدن مستقیم خودروسازان نه فقط مصرف کننده ضرر نخواهد کرد بلکه به جای گاراتنی تزیینی و فرمایشی فعلی که عملا هیچ کاری انجام نمیدهد و فقط هزینه اش را نمایندگی تقلبی از خریدار گرفته ، گاراتنی اصلی شرکت مادر مثل بقیه دنیا ارایه خواهد شد با تعمیرگاه اصلی با استاندارد شرکت مادر با پرسنل آموزش دیده که به تمام محصولاتش سرویس میدهد جدا از اینکه از کجا آمده ، وارداتی است یا شرکتی ،
    وزارت صنایع به جای اشک تمساح ریختن برای مصرف کننده و اجبار به گاراتنی 5 ساله ، تعرفه را پایین بیاورد ، خود شرکتها در رقابت داوطلبانه گارانتی 10 ساله خواهند داد.

    • در پاسخ به: فرهاد

      mehrdad | آذر 17, 1394 | لینک نظر

      ای آقااااا دلت خوشه هاااا. از پایین اومدن تعرفه خبری نیست و نخواهد بود. دولت که نمیاد منبع درآمد خودشو از بین ببره