اخباراخبار خارجیبررسی

تولد قلب ماستنگ GT350

مراحل ساخت پیشرانه‌ فورد ۳۵۰

فورد موستانگ نه تنها محبوب‌ترین ماسل آمریکایی است بلکه آن را می‌توان محبوب‌ترین خودروی اسپرت جهان نیز عنوان کرد.

زومیت – فورد موستانگ نماد خودروهای ماسل یا عضلانی آمریکایی است که همواره با پیشرانه‌های حجیم و قدرتمند عرضه شده است. اگر علاقه دارید با مراحل تولید و مونتاژ پیشرانه‌ی این هیولا آشنا شوید، با ما همراه باشید.

فورد موستانگ نه تنها محبوب‌ترین ماسل آمریکایی است بلکه آن را می‌توان محبوب‌ترین خودروی اسپرت جهان نیز عنوان کرد. آمار فروش این خودرو در سال ۲۰۱۵ گواه این مدعی است. طبق سنت همیشگی فورد، پس از عرضه‌ی موستانگ نمونه‌ی جی‌تی آن با پیشرانه‌ی قوی‌تر نیز معرفی شد. فورد موستانگ شلبی جی‌تی‌۳۵۰ به پیشرانه‌ی هشت سیلندر ۵.۲ لیتری با نام وودو مجهز شده است. این پیشرانه به لطف تغییرات و بهینه‌سازی‌های انجام گرفته می‌تواند ۵۲۶ اسب بخار را در دور موتور فوق‌العاده ۷۵۰۰ تولید کند. پیشرانه‌ی وودو توانایی تولید ۴۲۹ پوند فوت گشتاور را در دور موتور ۴۷۵۰ نیز دارد. مراحل مونتاژ این پیشرانه‌ تماما به صورت دستی انجام می‌شود.

پیش از ارایه‌ی مراحل تولید لازم به ذکر است که فورد در موستانگ جی‌تی ۳۵۰ از میل لنگ تخت استفاده کرده است. این نوع از میل لنگ عموما در پیشرانه‌های خطی چهار سیلندر به کار می‌رود. پیش‌تر تولید کننده‌ها استفاده‌ این نوع از میل لنگ‌ها را در پیشرانه‌های خورجینی به دلیل لرزش بالا کنار گذاشته بودند و بدین ترتیب میل لنگ‌ها ضربدری شکل توسعه یافتند.

تفاوت میل لنگ کراس پلن با میل لنگ فلت پلن

 

اما فورد در موستانگ با توسعه‌ی نمونه‌ی بهینه‌تر میل لنگ‌های تخت، مجدد به آن‌ها روی آورده است و مقداری لرزش را در قبال نقاط قوت آن اعم از قابلیت افزایش دور موتور تا ۸۰۰۰ دور بر دقیقه را به جان خریده است. در فورد موستانگ جی‌تی ۳۵۰ چه کسی به مقداری لرزش توجه می‌کند در حالی که می‌توان صدای غرش پیشرانه را افزایش داد!

در ادامه توجه شما را به مراحل ساخت و مونتاژ پیشرانه‌ی عظیم فورد موستانگی جی‌تی ۳۵۰ جلب می‌کنیم.

ابتدا ۵ عدد کپ‌ اصلی پیشرانه‌ از بلوک موتور جدا می‌شوند. عملیت تولید و تراشکاری کپ‌های اصلی به همراه بلوک سیلندر در یک زمان انجام می‌شوند.

 

 

مرحله‌ی بعد یاتاقان‌ها در مکان خود نصب شده و میل لنگ تخت به موقعیت خود هدایت می‌شود.

 

پس از نصب میل لنگ نوبت به قرار دادن شاتون و پیستون‌ها می‌رسد.

 

سوپاپ‌ها پیش از رسیدن سر سیلندر‌ها به خط مونتاژ، در مکان خود نصب شده‌اند و متخصصان اقدام به نصب سرسیلندرها خواهد کرد.

 

پس از نصب سرسیلندر نوبت به میل بادامک‌ها می‌رسد. در تصویر زیر می‌توانید مجموعه دوتایی میل بادامک‌ها را پیش از نصب کاور مشاهده کنید.

 

حال نوبت به نصب و تنظیم زنجیر تایم می‌رسد.

 

پیش از نصب کارتل نوبت متخصصان فورد میزان بازی انتهای میل لنگ را اندازه‌گیری می‌کنند. تلورانس طولی پیشرانه‌ یکی از مراحل حساس و مهم مونتاژ موتور است.

 

پس از نصب کارتل و نهایی سازی مونتاژ، پیشرانه توسط دستگاه داینو تست می‌شود تا عملیات پمپاژ روغن و عدم نشتی تست شود.

 

در نهایت نام متخصصی که پیشرانه را مونتاژ کرده است، بر روی پلاک و در زیر نوشته‌ی، «تولید به صورت دستی با افتخار»، حک می‌شود.

 

پس از انجام آخرین بررسی‌ها، قلب تپنده‌ی ۵.۲ لیتری موستانگ بر روی خودرو نصب می‌شود تا اسب رام نشدنی دیترویت آماده‌ی آتش بازی شود.

 

فورد ماستنگ جدید موتور

 

 

 

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا