خودروسازان بازرسی می شوند

شنبه ۵ دی ۱۳۹۴ | 4 نظر

خودروسازان بازرسی می شوند

با اجرایی شدن یک قانون جدید، بازرسان تعیین شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت بر عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو نظارت خواهند کرد.

به نقل از ایسنا – عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو نارضایتی مصرف‌کنندگان و همچنین کارشناسان و منتقدان را به‌دنبال داشته است. در این زمینه پایین بودن کیفیت و بالا بودن قیمت از مهم‌ترین دلایل نارضایتی از عملکرد خودروسازان داخلی و همچنین گران‌فروشی و تاخیر در تحویل از مهمترین دلایل نارضایتی منتقدان از عملکرد شرکت‌های واردکننده خودرو بوده است. این مشکلات در تدوین اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته است؛ به‌گونه‌ای‌که با اجرایی شدن این قانون، بازرسان وظیفه نظارت بر عملکرد این شرکت‌ها را به‌دنبال خواهند داشت. در ماده 66 این قانون قید شده است: «ارزیابی‌های ادواری عرضه‌کنندگان خودرو، واسطه‌های فروش، ‌واسطه‌های خدمات پس از فروش،‌ نمایندگی مجاز و ارایه گزارش‌های ادواری موردی به عهده بازرس که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت (دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه) تعیین می‌شود، است.» در این قانون قید شده که وظیفه نظارت بر حسن اجرای موارد قید شده در آیین‌نامه این قانون بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

 


4 دیدگاه

  1. ali | دی 8, 1394 | لینک نظر

    دروغ….دروغ…بازهم دروغ

  2. محسن | دی 5, 1394 | لینک نظر

    فقط حرف، شعار و ژست مدیریتی. اگه قرار به بازرسی باشه همون اول باید اون مدیرای نالایق و بی سواد خودروسازی که با جان و مال این مملکت بازی کردن رو از کار برکنار کنن.
    بالابردن کیفیت یک چهارچرخ آشغالی مثل پراید و 405 چه سودی در نهایت برای مردم داره؟ گیریم که کیفیت ساخت این ارابه ها در حد لکسوس بشه، چه فایده داره وقتی تکنولوژی ساخت مربوط به 40-30 سال پیش ـه؟ واقعاً کسی هست که به همین پرسش ساده جواب بده؟ معلومه که نه چون همین بازرسی های فرمایشی برای یه عده نون و آب داره و حق ماموریت میگیرن.

  3. علیرضا | دی 5, 1394 | لینک نظر

    ما موقعی که مدرسه میرفتیم معلم ریاضی چند تا از شاگرد زرنگ ها را مسول کرده بود تکالیف بچه ها رو چک کنند….بعضی از اون شاگرد زرنگا ها همیشه دوستاشونو چک میزدند حالا کاری نداشتند رفیقشون تکلیف و نوشته یا نه….
    نمیدونم چی شد سر تیتر رو دیدم یهو یاد این خاطره افتادم…

  4. s.s | دی 5, 1394 | لینک نظر

    خودروساز دولتی بازرس هم دولتی نتیجه اش میشه داستان همون آقا روباهه که ازش پرسیدن شاهدت کیه گفت دمم
    هدف باید خصوصی سازی و ایجاد بازار رقابتی و تنوع محصولات و برداشتن تعرفه واردات باشه نه نظارت دولت بر محصولات خودش.
    چیزی که کیفیت رو بالا میبره نظارت سختگیرانه تر نیست مگه تا حالا نظارت نبوده؟ کیفیت بالا و قیمت پایین نتیجه یک بازار رقابتی و آزاده نه نتیجه سختگیری دولتی.
    دولت میتونه نظارت کنه و یک استاندارد برای هر خودروی وارداتی و تولیدی از نظر آلایندگی و ایمنی در نظر بگیره و لی درنهایت این مردم هستند که تصمیم میگیرند یک خودرو رو بخرند یا نخرند و قدرت اصلی فقط در دست خود مردمه