خداحافظی با میتسوبیشی پاجرو برای همیشه

دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ | 4 نظر

خداحافظی با میتسوبیشی پاجرو برای همیشه

میتسوبیشی موتور اعلام کرد توسعه شاسی‌بلند پاجرو را به‌دلیل کندی رشد فروش و افزایش هزینه‌ها متوقف و در عوض، بر تولید خودروهای سازگار با محیط زیست تمرکز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری نیکی، نسل چهارم پاجرو در سال 2006 متولد شد و در سال مالی 2014، 54 هزار دستگاه از آن برای فروش در ژاپن و خارج از این کشور تولید شد که بسیار کمتر از تولید سالانه 160 هزار دستگاه در روزهای اوج این خودرو در دهه 1990 بود. از سوی دیگر، هزینه ارتقای بهره‌وری سوخت این خودرو نیز افزایش یافته است. بنابراین شرکت میتسوبیشی اعلام کرده توسعه نسل بعدی پاجرو را متوقف و تلاش‌های توسعه‌ای خود را معطوف شاسی‌بلندهای کوچک‌تر و خودروهای هیبریدی-برقی می‌کند. میستوبیشی همچنین قصد دارد براساس برنامه‌ای میان‌مدت تعداد مدل‌های خود را کاهش دهد. درنتیجه، تولید خودروی کامپکت لنسر اوولوشن تا ماه مارس متوقف می‌شود.

پیش از این در سال های گذشته نیز شاهد توقف تولید مدل مشهور گالانت از این خودروساز بودیم، به نظر می رسد که میتسوبیشی برنامه ای برای جایگزینی این مدل های مشهور و محبوب با خودروهای آفرود و شاسی بلندی چون نسل بعدی اوت لندر، ASX و چند نمونه اقتصادی چون میراژ دارد و بیش از قبل بر بازار آسیا تمرکز خواهد کرد.

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.


4 دیدگاه

  1. احسان | دی 7, 1394 | لینک نظر

    حدود 15 سال پیش پاجرو بهترین و لوکس ترین شاسی بلند ایران بود، همین طور گالانت هم یکی از بهترین سدانهای بازار ایران بود. کیفیتش به جرات از تویوتاهای اون زمان هم بهتر بود و در حد هوندا آکورد. هنوز هم وقتی تو حیابون می بینی خیلی از حتی تویوتا ظاهر بهتر و سرپایی داره و خیلی ادواتش هنوز کار می کنه. اما چند ساله اصلا روی طراحی کار درست و حسابی انجام نداده. متاسفم. بازم سیاستش اشتباهه. باید برند لوکس بزنه و پاجرو وگالانت و امثال اونها رو ببره اونجا عرضه کنه. توان فنی اش رو هم داره. من نمیدونم چرا میتسوبیشی 10 ساله سیاستهای غلط رو داره دنبال می کنه.
    اگه ایران دنبال پیشرفته صنعت خودروشه باید بره سهام میتسو رو بخره… مثل جیلی که ولوو رو داره، مثل تاتا موتور هند که جگوار رو خریده، مثل سایک موتور که ام جی رو خریده….

    اما کو گوش شنوا…. فعلا وزیر عزیز ما سمندشو سوارشه و حال کنه…

  2. رافال M | دی 7, 1394 | لینک نظر

    میتسوی معروف داره نابود می شه … در عین ناباوری.
    من میتسو رو به پاجرو شناختم .

    • در پاسخ به: رافال M

      محمد رضا | دی 9, 1394 | لینک نظر

      منم میستو رو به لنسر ایولوشن میشناختم که اون هم تو همین سال 2015 نابود شد و شد خاطره
      اگه سوبارو WRX STi هم تولیدش متوقف بشه برا همیشه از ژاپن و ماشین ژاپنی متنفر میشم