کراس اوور بازار مشترک اپل، 157 میلیون تومان قیمت خورد

پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ | 6 نظر

کراس اوور بازار مشترک اپل، 157 میلیون تومان قیمت خورد

این شاسی بلند در بعضی از بازارها به نام “بیوک انکور” عرضه شده که در بازار داخلی کشور ما رقیب جدیدی برای میتسوبیشی ASX و جدیداً شورلت TRAX خواهد بود که در طراحی ظاهری بی‌شباهت هم به شورلت TRAX نیست و در بسیار اجزای فنی و قطعات ظاهری با این خودرو مشابهت دارد.

به نقل از پدال نیوز – از امکانات مهم اوپل موکا می‌تواند به ایربگ کامل سرنشینان جلو، عقب و جانبی، سیستم ضد سرقت ایمو بلایزر، سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم مدیریت تنظیم سوخت ECO و سیستم ترمزضد قفل ABS در کنار دیگر سیستم‌های رفاهی که از یک خودروی اروپایی میان رده باید انتظار داشت، اشاره کرد.

اپل موکا-کاتالوگ
برای قسمت مولد قدرتی اوپل موکا، پیشرانه‌ای 1400 سی سی توربوشارژر یورو 6 در نظر گرفته شده که با مصرف سوخت 6.6 لیتری، می‌تواند در دور موتور 6000 دور بر دقیقه حدود 140 اسب بخار قدرت و در دور موتور 4900 هم حداکثر 200 نیوتن متر گشتاور تولید کند که به کمک جعبه دنده‌ای شش سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک، می‌تواند تبدیل به سرعت 200 کیلومتر بر ساعتی شود.

اپل موکا-1
در مقام مقایسه، مدلی از کمپانی شورلت که توانسته مجوز واردات بگیرد هم مدل TRAX است که موتور نصب شده روی آن از نوع 1.8 لیتری بوده و دقیقاً 1796 سی سی حجم دارد و با کد A18XER شناخته شده و به یک گیربکس 6 سرعته خودکار متصل می‌شود.

اپل موکا-2

این پیشرانه می‌تواند حداکثر 138 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه و 175 نیوتن متر گشتاور در 3800 دور در دقیقه را تولید کند که در مقایسه با اوپل موکا، اختلافی در مقدار گشتاور تولیدی دارد. مصرف سوخت اعلام شده برای این خودرو 7.6 لیتری در هر صد کیلومتر برای مدل تک دیفرانسیل است و این مدل می‌تواند در عرض 10.6 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت برسد. همچنین حداکثر سرعت این خودرو 180 کیلومتر در ساعت است.

شورولت ترکس که بر روی پلت فرم مشترک با اپل در کشورهای کره جنوبی،چین و مکزیک تولید می شود.

باز شدن ثبت سفارش واردات شورولت ترکس ظرف هفته های گذشته خبر ساز شده بود

میتسوبیشی ASX دیگر رقیب جدی این برند در بازار نیز موتوری 2 لیتری چهار سیلندر در سینه خود دارد که گشتاوری 197 نیوتن متری در دور 4200 دور بر دقیقه و حداکثر قدرتی 147 اسب بخاری در دور 6000 تولید می‌کند که برتری خود را در مقدار قدرت تولیدی کاملاً بالا نگه داشته است، ولی به دلیل بهره‌مندی از جعبه دنده‌ای انتقال متداول CVT، تنها حداکثر سرعتی 190 کیلومتری در کنار مصرف سوخت بالاتر 8.4 لیتری نسبت به موکا و شتابی 11 ثانیه‌ای خواهد داشت، ولی از طرفی هم قیمتی حدوداً 15 میلیون تومانی کمتر از این شاسی بلند اوپل دارد.

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

 

 


6 دیدگاه

  1. راستی من شنیدم این اوپلهایی که ایران میاد همگی مونتاژ چین هستند خدا کنه کیفیتشون مثل میتسوبیشی افت نکرده باشه و مثل اوپلهای قدیمی مونتاژ اروپا باشه

  2. Arash-zr | دی 18, 1394 | لینک نظر

    این خودرو خیلی خودروی خودروی خوبی به نظر میرسه ولی همونطور که میدونید پیشرانه 1.4 توربو شارژ که توان تولید 140 اسب رو داشته باشه حتما به بنزین با کیفیت اروپایی و استاندارد رو لازم داره ، در غیر این صورت تمام مهندسی دقیق و پیشرفته این خودرو که باعث میشه با این مصرف سوخت این مقدار توان داشته باشه به حدر میره و در نهایت این خودرو و سایر خودرو های مشابه ، با کیفیت فعلی بنزین در ایران خودرویی نخواهد بود که سازنده و خریدار انتظار اون رو داره.
    به نظر بنده مسئولین یکم به فکر کیفیت بنزین باشن چرا که خودرو های جدید دیگه اکثرا توربو شارژ و تکنولوژی ساخت بالایی دارن. البته تلاش های اخیر دولت برای کنترل کیفیت بنزین جای تقدیر داره ولی هنوز نتایج راضی کننده ای نداشته و کیفیت بنزین توضیعی در جایگاه های مختلف تفاوت عمده و اساسی دارند.
    با آروزی موفقیت

  3. ironman | دی 18, 1394 | لینک نظر

    توی اروپا با موتورها و گیربکسها و تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل و قیمتهای متفاوتی فروخته میشه قیمتهاش از 20 هزار یورو تا 25 هزار یورو متفاوته فکر کنم یورو 4000 تومن باشه با این حساب حدود 80 تا 100 تومن میشه ولی به نظرتون 150 برای اوپل زیاد نیست؟
    به نظرم با این قیمت کیا اسپورتیج رقیب جدی براش هست. کیا اسپورتیج هم از نظر کیفیت و تکنولوژی و نرمی و قدرت موتور نه تنها دست کمی از این نداره بلکه سرتر هم هست مثلا قدرت موتور اسپورتیج 2.4 لیتری 182 اسب بخاره در صورتی که این یه موتور کوچولوی 1400 سی سی 140 اسبی داره .از نظر نرمی و بیصدایی داخل کابین و ایمنی هم که یکی هستند و قیمت هردو هم تقریبا در یک حدوده.
    البته قیمت واقعی کیا اسپورتیج هم حدود 65 میلیون تا 80 میلیون تومنه که به لطف سیستم انحصاری 150 تا 160 تومن به دست ملت میرسه.

  4. DAIMLER | دی 17, 1394 | لینک نظر

    من میتسوبیشی ASX ژاپنی رو به واکسال Mokka ترجیح میدم…

    • در پاسخ به: DAIMLER

      میتسوبیشی ASX های جدید و میتسوبیشی لنسر های جدید دیگه کیفیت میتسوبیشی های قدیم رو نداره .من خودم از طرفداران پروپاقرص لنسر بودم ولی متاسفانه میتسوبیشی هم کاملا چینی و بی کیفیت شده از هر نظر .

  5. محمد رضا | دی 17, 1394 | لینک نظر

    توان خودرو جی نماینده اوپل اصلا برای فروش محصولاتش تبلیغ نمیکنه و حتی بعضی ها حتی نمیدون که محصولاتش به ایران هم وارد میشه.از دید من اوپل یا به قول بریتانیایی ها واکسهال ماشین با کیفیت و اروپایی و خاصیه.هر چند که تو این رنج قیمت خریداران آپشن بالای کره ای رو به این برند ترجیح میدن.شاید اگه منم میخواستم با این قیمت یه کراس اوور بخرم اسپورتیج یا ix35 رو به این ترجیح میدم.متاسفانه هنوز فرهنگ استفاده از برند های اروپایی به جز بنز و بی ام در خریداران ایرانی جا نیفتاده و فعلا اکثر برندهای اروپایی به جز بی ام و بنز تو ایران شکست خورده اند.نمونش هم ولوو – اوپل – فولکس بیتل و حتی آلفارومئو و … (به نسبت فروش کره ای ها)