آمریکاییاخباراخبار داخلیاسلایدربررسی

ساعاتی فراموش نشدنی با کوروت C7 در جزیره کیش

دوقلوهای افسانه‌ای
آرمین محسنی – از آنجایی که برندهای آمریکایی، بسیار پرطرفدار و محبوب هستند، سوپراسپرت‌های آمریکایی نیز توانسته‌اند در میان نمونه‌های اروپایی و ژاپنی قد علم کنند و برای آن‌ها خط و نشان بکشند. کوروت فرزند خلف کمپانی شورولت است که از بدو تولد توانست موفقیت‌های زیادی را برای این برند آمریکایی کسب کند.
به گزارش پایگاه خبری پدال نیوز، آرمین محسنی:همانطور که می‌دانید جزیره کیش یکی از قطب‌های اصلی خودرویی در کشور است. با توجه به اینکه این جزیره زیبای مرجانی منطقه آزاد تجاری است، تاکنون پای بسیاری از سوپراسپرت‌های روز دنیا و همچنین خودروهای لوکس به آن باز شده است. البته با وجود اینکه در مناظق آزاد تجاری محدودیت وارد کردن خودروهای خاص و کمیاب نسبت سایر نقاط کشور کمتر است، بازهم با این حال تعداد سوپراسپرت‌های خاصی که در جزیره تردد می‌کنند، بسیار کم است. که همین موضوع بر جذابیت آنها می‌افزاید.
شورولت کوروت-7
از آنجایی که برندهای آمریکایی، بسیار پرطرفدار و محبوب هستند، سوپراسپرت‌های آمریکایی نیز توانسته‌اند در میان نمونه‌های اروپایی و ژاپنی قد علم کنند و برای آن‌ها خط و نشان بکشند. کوروت فرزند خلف کمپانی شورولت است که از بدو تولد توانست موفقیت‌های زیادی را برای این برند آمریکایی کسب کند. نسل آخر این خودروی افسانه‌ای برای اولین بار در سال 2013 در نمایشگاه خودروی دیترویت به همگان معرفی و چند ماه پس از آن در سال 2014 فروش و عرضه آن آغاز شد. مدتی بعد از عرضه این خودرو خبرهایی مبنی بر ورود چند دستگاه از این سوپراسپرت تازه متولد‌شده به کشور منتشر شد که پس از گذشت مدت‌زمانی کوتاه شاهد تردد دو دستگاه کوروت استینگری 2014 با رنگ‌های خاص و جذاب قرمز و زرد در جزیره کیش بودیم. البته یک دستگاه کوروت سفید رنگ دیگر نیز در جزیره وجود دارد که با توجه به شواهد موجود قادر به دریافت پلاک منطقه آزاد نیست. البته که کوروت C7 پس از جزیره کیش پا به خاک سایر مناطق آزاد تجاری کشور نیز گذاشت. با این وجود تاکنون تعداد قابل توجهی از این خودروی خاص در کشور وجود دارد.

شورولت کوروت-1

وزن کمتر، قدرت بیشتر، هندلینگ بهتر و طراحی جذاب‌‌تر از مشخصه‌های این نسل از کوروت است. این مدل که بیانگر هفتمین طراحی مجدد کوروت از دهه ۶۰ تاکنون است، C7 نامیده می‌شود. در تولید این خودرو سعی شده تا نقایص و نقاط ضعفی که در نسل‌های پیشین توسط کارشناسان و مالکان مطرح شده است، برطرف شود. که البته باید گفت شورولت به خوبی این‌کار را انجام داده است. کوروت استینگری نسبت به نسل قبلی بسیار پیشرفت کرده و میزبان تغییرات زیادی در ظاهرش است.

شورولت کوروت-2

طراحی داخل کابین
به جرات می‌توان گفت یکی از نقاط قوت شورولت کوروت استینگری، فضای داخل کابین و امکاناتش است. هنگامی که وارد کابین این سوپرکار آمریکایی می‌شوید دیگر خبری از یک فضای سرد و بی‌روح متشکل از پلاستیک فشرده نیست. تودوزی و همچنین بخش‌هایی از داشبورد از جنس چرم طبیعی مرغوب بوده که علاوه‌بر زیبایی فضایی لوکس را پدید آورده است. طرح کلی داشبورد به‌گونه‌ای است که مانند کاکپیت هواپیما تمامی ادوات در اختیار راننده است. کنسول میانی داشبورد با زاویه‌ای اندکی به سوی راننده متمایل شده است که همین موضوع باعث می‌شود راننده در سرعت‌های بالا تسلط بیشتری بر خودرو و همچنین ادوات تعبیه شده روی کنسول داشته باشد. کوروت قرمز رنگ دارای کابینی با تودوزی قرمز رنگ است که هماهنگی زیبایی با رنگ بدنه خودرو داشته، همچنین کوروت زرد رنگ نیز با توجه به اینکه تودوزی چرمی انتخاب شده برای آن سیاه‌رنگ است، تضاد جالبی را میان رنگ بدنه و کابین ایجاد کرده است. همچنین ظاهری رسمی‌تر و کلاسیک‌تر نسبت به برادر دوقلوی خود دارد.

شورولت کوروت-3

در کابین دو نمایشگر هشت اینچی خودنمایی می‌کند که یکی از آن‌ها در میان کنسول به منظور استفاده سیستم صوتی و ناوبری و دیگری در میان صفحه کیلومتر دیجیتالی تعبیه شده‌است. فرم کلی طراحی استینگری سنت‌شکنانه ورودی هوا به کابین برای دو سرنشین کاملا مستقل از یکدیگر است و حتی می‌توان از اشکال شکل‌دهنده به داشبورد و تریم داخلی به این موضوع پی برد. با وجود اسپرت بودن، صندلی‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بدن را به خوبی در خود جای می‌دهند تا کمترین میزان تنش را به سرنشینان انتقال دهند، به‌همین خاطر می‌توان گفت که راحتی صندلی‌های استینگری نسبت به نسل پیشین به میزان قابل قبولی ارتقا یافته است.

شورولت کوروت-5

طراحی خارجی بدنه
این دو خودرویی که در جزیره کیش موجود هستند، یکی از نوع کوپه با سقف ثابت و دیگری دارای سقف متحرک است. کوروت قرمز رنگ دارای سقفی از جنس فیبرکربن بوده که قابلیت جداشدن دارد. زمانی که سقف خودرو را باز می‌کنید، باید به‌صورت دستی آن را بلند کرده و در قسمتی که در صندوق عقب آن تعبیه شده است آن قرار دهید. نکته جالبی که در مورد آن وجود دارد، وزن بسیار کم آن است که به راحتی قابل اتصال و جداشدن است. همچنین به دلیل استفاده کردن از الیاف کربن در ساخت آن، استحکام لازم و کافی را نیز دارد. اما کوروت زرد رنگی که از آن یاد کردیم دارای سقفی شیشه‌ای و ثابت است. هنگامی که درون این خودرو می‌نشینیم به خوبی می‌توان تلفیق اسپرت بودن و لوکس بودن این خودرو را مشاهده کرد.

شورولت کوروت-6

ظاهر تهاجمی و اسپرت C7 یکی از دلایلی است که هر شخص را به سوی این خودرو می‌کشاند، حتی اگر علاقه‌ای به خودرو نداشته باشید. در نمای جلوی کاپوت بلند و کشیده‌ای که از جنس فیبر کربن است دریچه ورودی هوایی را روی خود دارد که بیش از هرچیز چهره‌ای خشن و تهاجمی را برای آن رقم زده است. چراغ‌های بزرگی که با نواری از LED دی‌لایت در قسمت پایین مزین شده‌اند در طرفین قرارگرفته‌اند و با رنگ مشکی پس‌زمینه تضاد چشم‌نوازی را با رنگ بدنه ایجاد کرده علاوه‌بر این ظاهری اسپر‌ت‌تر را پدید آورده است. دریچه ورودی هوایی که در قسمت جلوی خودرو و در زیر سپر تعبیه شده، به‌منظور هدایت جریان هوا به سمت موتور جهت کاهش دمای آن طراحی شده‌است. همچنین دریچه دیگری در طرفین و روی گلگیرها وجود دارد که برای خنک کردن سیستم ترمز و همچنین ایجاد آیرودینامیک بهتر قرار دارد. نمای جانبی به‌خوبی نمایانگر طراحی تهاجمی و اسپرت کوروت است. نکته جالبی که در نمای جانبی به چشم می‌خورد، دستگیره منحصر به فردی است که به صورت پنهان و در حفره‌ای جای گرفته است تا طراحی سیال و روان را درهم نریزد. رینگ‌های پنج‌پر آلومینیومی مشکی رنگ یکی دیگر از جذابیت‌های C7 را به‌وجود آورده است. همچنین کالیپرهای ترمز قرمز رنگ در میان پره‌های مشکی رینگ بسیار جلوه می‌کنند اما داستان به یکباره در نمای عقب کوروت عوض می‌شود و دیگر خبری از طراحی خیره‌کننده نیست. سپر بزرگ و نسبتا ساده که قسمتی از آن با دیفیوزر مشکی رنگ پر شده است، نمای پشتی را بسیار ساده نشان می‌دهد. اما بازهم با این‌حال وجود چهار خروجی اگزوز در وسط سپر حس و حال یک سوپراسپرت را القا می‌کند. لوگوی بزرگ شورولت در قسمت میانی بیش از هر چیز دیگری خودنمایی می‌کند.

شورولت کوروت-7

مشخصات فنی و تجربه رانندگی
همانطور که از یک سوپراسپرت انتظار می‌رود، درون سینه کوروت نیز یک قلب تپنده و قدرت‌مند وجود دارد که منتظر فرمان گرفتن از سوی راننده است تا حداکثر قدرت خود را در اختیارش قرار دهد. این پیشرانه متشکل از یک بلوک هشت سیلندر V شکل جنرال موتورز با حجم 2/6 لیتر است. با توجه به نوع موتور حداکثر توان تولید‌شده توسط آن 450 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور آن 610 نیوتون‌متر است که این نیرو توسط یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌های محرک عقب انتقال می‌یابد. هنگامی که درون کابین کوروت نشسته‌اید به تنها چیزی که فکر می‌کنید، سرعت و شتاب است. با زدن دکمه استارت پیشرانه غرشی از نهاد موتور برخاسته که حس هیجان را در شما دوچندان می‌کند.

شورولت کوروت-8
با قرار دادن اهرم دنده روی حالت D و فشار دادن پدال گاز، بلافاصله قدرت موتور را می‌توانید لمس کنید زیرا بر اثر شتاب زیاد احساس فرو‌ رفتن به درون صندلی می‌کنید. اگر سیستم خودرو روی حالت اسپرت باشد با نگه‌داشتن پدال گاز لاستیک‌های عقب شروع به‌ هرزگردی می‌کند که این وضعیت تا چند لحظه پس از حرکت هم نیز ادامه خواهد داشت. یکی از نکات قابل توجه در کوروت این است که هر لحظه که بخواهید می‌تواند به دستور شما عمل کند، به‌طور مثال برای رانندگی در شهر بسیار آرام و متین عمل می‌کند اما به محض اینکه پدال گاز را فشار دهید به سرعت واکنش نشان می‌دهد و شتاب می‌گیرد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر این سوپراسپرت از سوی کمپانی مادر 8/3 ثانیه اعلام شده است که در بررسی‌های انجام شده توسط تیم روزنامه «دنیای‌خودرو»، عدد 4 ثانیه ثبت شده است که با توجه به شرایط آب و هوایی جزیره کیش عدد قابل قبولی به‌نظر می‌رسد.
به نقل از روزنامه دنیای خودرو – نشان‌گر مصرف سوختی که در صفحه نمایشگر قرار دارد، میانگین مصرف سوخت 8/11 را نشان می‌دهد که این عدد در شهر به حدود 14 لیتر در هر 100 کیلومتر افزایش می‌یابد. با توجه به اینکه اساسا خودروهای اسپرت دارای سیستم تعلیق سخت و خشک هستند، شورولت کوروت مانند خودروهای هم‌وطنش دارای سواری نرم و لذت‌بخشی است. دید کم از نکات منفی کوروت بوده که البته با توجه به فورم کلی بدنه و طرح آیرودینامیک خودرو تا حدودی توجیه‌پذیر است اما با این حال به دلیل بزرگ بودن ابعاد کلی خودرو، کنترل کردن آن تا حدودی دشوار است. در پایان می‌توان گفت شورولت کوروت سوپراسپرتی جذاب و زیباست که با چهره خشن و درهم تنیده‌اش دل هر جوان عشق‌ماشینی را می‌رباید. در انتها از فرید فهیم مالک هر دو خودرو و همچنین عارف سامانی جهت هماهنگی و تهیه گزارش سپاسگزاریم.  

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

1 دیدگاه

  1. شاید یه کم به نظرتون عجیب باشه ولی من کوروت C6 ( نسل قبل ) رو بیشتر دوست داشتم مخصوصا مدل ZR1 ش.درسته کوروت C7 مدرن تر و به قول Tanner Foust مجری تاپگیر آمریکا متمدانه تر و اروپایی تر شده و حتی Richard Hamond و حتی Jeremy Clarkson هم تو مقایسه با پورشه کیمن GTS اون رو از پورشه بهتر و برتر دونستن.ولی خشم و ماسلی که تو کوروت نسل قبلی بود تو این کوروت به نظر من نیست.دقیقا مثل نسل جدید داج وایپر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا