صفرتا صد در 2.8 ثانیه،فراری 458 اسپایدر با تیونینگ هنسی و 738 اسب بخار قدرت

پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۲

صفرتا صد در 2.8 ثانیه،فراری 458 اسپایدر با تیونینگ هنسی و 738 اسب بخار قدرت

سپهر زنگنه : کمپانی هنسی که پیش از این تنها به تیونینگ انواع خودروهای آمریکایی شهره بود، به تازگی زمینه کاری خود را گسترش داده  و در آخرین اقدام دست به تیونینگ فراری 458 اسپایدر زده است که به لطف بهره گیری از دو توربوچارجر و اعمال بسیاری تغییرات فنی دیگر، لمس حداکثر قدرت 738 اسب بخار برای این فراری زیبا امکان پذیر شده است.

تجهیز پیشرانه های ساخت فراری به توربو چارجر برای هیچ تیونری آسان نیست، چرا که این پیشرانه های براساس اصول طراحی یک پیشرانه اتمسفریک (فاقد توربو و سوپرچارجر) طراحی می شوند.با این حال هنسی با شجاعت به این کار دست زده است و علاوه بر دو توربوچارجر بلبرینگی ، به ارتقاء سامانه سوخت رسانی نیز اهتمام ورزیده و همچنین از یک اینترکولر آب – هوا نیز در جهت خنک کاری هوای فشرده شده ورودی به پیشرانه بهره جسته است.

فراری458 تقویت شده هنسی

اگزوز تمام استیل، سوپاپ های wastegate دوگانه ، سامانه مدیریت پیشرانه ارتقاء یافته، ورودی هوای استیل ، سامانه فنربندی قابل تنظیم KW، خطوط روغن رسانی دوباره طراحی شده برای پیشرانه،رینگ های مونوبلوک با لاستیک های میشلین پایلوت اسپرت،کیت بدنه فیبرکربن، پوشش داخلی و تودوزی چرم طبیعی، از دیگر تغییرات اعمال شده توسط هنسی برای 458 اسپایدر تویین توربو هستند.

فراری 458 اسپایدر

با چنین مشخصاتی، قدرت خروجی پیشرانه به 738 اسب بخار در 8400 RPM و حداکثر گشتاور تولیدی نیز به 720 نیوتن متر در 5600 دور بر دقیقه رسیده است.بدین ترتیب رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت ظرف مدت 2.8 ثانیه مقدور می شود و پیمودن مسافت 400 متر تنها در 10.5 ثانیه به طول می انجامد.

فراری458هنسی پیشرانه هشت سیلندر توربو

کیت تقویتی هنسی بهایی نزدیک به 60 هزار دلار دارد و با استفاده از این مجموعه ، مالک از وارانتی برای 12 هزار مایل نیز بهره مند خواهند شد.

فراری توین توربو


بدون دیدگاه