اخباراخبار داخلی

واردات خودرو کمافی سابق ادامه دارد/کاهش نگران کننده واردات کشور

به گزارش اقتصاد پرس کیومرث کرمانشاهی  در گفتگو با تهران پرس در خصوص ممنوعیت ۱۵ روزه تخیص خودرو از گمرک اظهار داشت:این خبر به هیچ وجه صحت ندارد و رییس گمرک باید موضع خود را نسبت به این خبر مشخص کند.

وی ادامه داد:روند ثبت سفارش خودرو همانند گذشته در حال انجام است و عدم ترخیص آن توسط گمرک نباید لحظه ای متوقف شود. و حتی روند ثبت سفارش کالاهای اساسی و ترخیص آن بدون تداخلی در حال انجام است.

کرمانشاهی ضمن ابراز نگرانی بابت کاهش چشمگیر واردات در سال جاری خاطرنشان کرد:متاسفانه واردات به نسبت سال گذشته حدود ۲۶% کاهش داشته است که این آمار نگران کننده است.از ۵۳ میلیارد دلاری که امسال داشتیم حدود ۱۱ میلیارد آن مربوط به کالاهای اساسی است.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران درباره آخرین وضعیت واردات دارو نیز گفت:تصمیمات خوبی در خصوص ترخیص دارو گرفته شد که با همکاری بانک مرکزی شاهد ترخیص دارو از گمرک امام خمینی(ره) و سایر بنادر هستیم.

کرمانشاهی در پایان از گزینه پیشنهادی وزارت صنعت و معدن و تجارت در دولت یازدهم اشاره و تصریح کرد:آقای نعمت زاده گزینه پیشنهادی وزارتخانه صنعت و معدن و تجارت که به عنوان پدر صنعت نامیده می شود فردی باتجربه و دارای سوابق درخشان در حوزه صنعت دارند.توجه به سند چشم انداز و قانون پنجم توسعه باید در اولویت برنامه های وزیر پیشنهادی در این وزارتخانه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا