نتیجه نهایی رالی داکار 2016

یکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ | 1 نظر

نتیجه نهایی رالی داکار 2016

 با به پایان رسیدن سیزدهمین Stage از رالی داکار برندگان نهایی این رقابت، در کلاس های مختلف مشخص شدند.

 

رالی داکار امسال همانند هفت سال گذشته در امریکای جنوبی برگذار شد و شرکت کنندگان مسیر ۹۲۳۷ کیلومتری را در کشورهای آرژانتین و بولیوی پیمودند که از بوینوس آیرس آغاز و به روساریو ختم میشد.

داکار-2

استفان پیترهنسل و ژان پول کوتره

در بخش اتومبیل ها، “استفان پیترهنسل” راننده ی تیم پژو (به همراه ژان پول کوتره به عنوان کمک راننده) با اتومبیل ۲۰۰۸ DKR سریع تر از رقبا به خط پایان رسید و در کل زمان ۴۵ ساعت و ۲۲ دقیقه و ۱۰ ثانیه را ثبت کرد که نسبت به نزدیک ترین رقیبش یعنی ناصر العطیه از تیم مینی، به میزان ۳۴ دقیقه و ۵۸ ثانیه سریعتر بود. این دوازدهمین قهرمانی این راننده ی پنجاه ساله ی فرانسوی در رالی داکار است.

AUTO - DAKAR 2015 PART 1

به علاوه پژو با این پیروزی پنجمین قهرمانی خود را در رالی داکار جشن گرفت. پژو در سالهای ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۰ با اتومبیلهای ۲۰۵ t16 و ۴۰۵ t16 ،چهار بار به مقام قهرمانی رسیده بود.

داکار-4

و اما سباستین لوب قهرمان بزرگ مسابقات رالی جهانی (WRC) که امسال با تیم پژو وارد این رقابت شد، به علت تصادف در استیج هشتم شانس قهرمانی را از دست داد و در نهایت نیز به رده نهم بسنده کرد.

“جینیل د ویلیرز” راننده ی اهل آفریقای جنوبی از تیم تویوتا نیز به رده سوم رسید.

داکار-5

در بخش کامیون ها “جرارد د رووی” هلندی با تیم “ایوکو” قهرمان شد. در بخش موتورسیکلت و موتور چهارچرخ نیز به ترتیب “توبی پرایس” استرالیایی و “مارکوس پاترونللی” آرژانتینی از تیمهای KTM  و  یاماها به پیروزی رسیدند.

داکار-6

حادثه ی دردناک داکار امسال، مرگ یک تماشاچی به علت برخورد اتومبیل میتسوبیشی با رانندگی “لیونل باود” در روز هفتم مسابقه بود. در Stage اول نیز برخورد خودروی راننده ی چینی گوئو میلینگ” باعث مجروح شدن ۱۱ تماشاچی شده بود.

منبع : خودرو کده

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.


1 دیدگاه

  1. linkoln6ft | دی 27, 1394 | لینک نظر

    ۴۰۵t16 موتورش ۱۹۰۵ سی سی توربو بوده!!!
    فیلم مسابقه همین ماشین و اطلاعات بیشتر از مسابقه
    http://www.noorbala.com/blog/?p=20
    فیلم رو حتماً ببینید