وقتی شرکت امنیت الکترونیکی نماینده واردات شورولت می شود

یکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ | 9 نظر

وقتی شرکت امنیت الکترونیکی نماینده واردات شورولت می شود

تا قبل از انقلاب، شرکت خودروسازی شورلت در ایران فعالیت می‌کرد و تولید داشت. بعد از انقلاب که آمریکایی‌ها از ایران رفتند، این شرکت هم بار و بندیلش را جمع کرد و رفت. شرکت اپل هم که هیچ‌وقت در ایران نمایندگی تولید نداشته و تنها واردات انجام می‌شده‌است. محمدرضا نجفی‌منش، عضو  هیئت مدیره انجمن قطعه سازان خودرو و رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران درباره تاریخچه ورود شورلت و اپل می‌گوید:‌ «حضور شورلت در ایران به سال‌های پیش از انقلاب‌اسلامی برمی‌گردد. شرکت خودروسازی شورلت در آن سال‌ها، در ایران خط تولید داشت و خودروی سواری شورلت و بیوک تولید می‌کرد. پس از وقوع انقلاب اسلامی در ایران، این شرکت ایران را ترک کرد و خط تولید شورلت با عنوان جدید پارس‌خودرو، محصولات جدیدی را روانه بازار خودرویی ایران کرد. در واقع با قطع ارتباط سیاسی ایران و ایالات‌متحده‌آمریکا، ارتباط صنعت خودروسازی ایران و کمپانی شورلت قطع شد. شرکت خودروسازی اُپل در سال‌های پیش و پس از انقلاب در بازار خودرویی ایران حضور داشت اما این حضور تنها به صادرات خودروهای تولیدشده این شرکت به ایران محدود می‌شد و اُپل خط تولیدی در ایران نداشت.»

مدل هاچ بک شورولت سونیک با نام آوئو قرار است با موتور 1.4 لیتری و توان 100 اسب بخار به کشورمان وارد شود

الان به گفته مسئولان، شرکت سهام‌پژوهان‌مهر که مجوز واردات شورلت را به ایران پیدا کرده‌است، عضو انجمن واردکنندگان خودرو نیست. فرهاد احتشام، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو اوایل امسال در این مورد گفته‌بود: با توجه به اینکه شرکت سهام‌پژوهان‌مهر، عضو انجمن واردکنندگان خودرو نیست، ما اطلاع دقیقی از صدور مجوز برای واردات شورلت توسط این شرکت نداریم.

شورولت ترکس با موتور 1.8 لیتری و قدرت حدود 140 اسب بخار بیش از 100 میلیون تومان قیمت خواهد داشت

براساس اطلاعاتی هم که شرکت سهام‌ پژوهان‌ مهر در وبسایت خود نوشته‌است، اثری از واردات خودرو دیده نمی‌شود. در تاریخچه این شرکت نوشته‌شده‌است: «شرکت سهام‌ پژوهان‌ مهر در سال ۱۳۸۵ تأسیس و در زمینه تأمین تجهیزات بانکی (دستگاه کارت‌خوان و خودپرداز) فعالیت خود را آغاز نمود و از سال ۱۳۸۹ پروژه کارت خرید یاران را راه‌اندازی و با جذب نیروهای متخصص در زمینه نرم‌افزارهای بانکی سوئیچ‌های مختص پروژه‌های رفاهی و تخفیف را طراحی نموده‌است. در همین راستا باشگاه مشتریان یاران در جهت حفظ شان و منزلت اعضاء و تنوع در خدمات و سرویس‌دهی بهتر و رفع نیازهای خانوار در استفاده از کالا و خدمات راه‌اندازی گردید. این شرکت آماده همکاری با برترین اصناف و خدمات‌دهندگان با درصد تخفیف معقول و منطقی می‌باشد. شرکت سهام‌پژوهان‌مهر با همکاری بانک خاورمیانه به عنوان صادرکننده کارت و همینطور شرکت تجارت‌الکترونیک کارت دماوند با مجوز رسمی از بانک‌مرکزی جمهوری‌اسلامی‌ایران به عنوان PSP، پروژه‌ای تحت‌عنوان یاران ارائه نموده که تلاش دارد با بهره‌گیری از آخرین تجربیات موجود در کشور و سایر کشورهای توسعه‌یافته، ایجاد ارزش‌افزوده نموده و با کمک به مدیریت هزینه خانواده‌ها خدمت جدیدی به هموطنان عزیز ارائه نماید. کارت خرید یاران تحت‌پوشش شبکه شتاب و از نوع کارت‌های بانکی الکترومغناطیسی می‌باشد و دارنده آن می‌تواند براساس شرایط و کارمزدهای توافق شده از تخفیفات مراکز طرف قرارداد با یاران استفاده نماید.»

به‌هرحال بر خلاف نوشته‌های داخل سایت که اثری از واردات خودرو نیست، اما این شرکت مدعی است واردات شورلت را انجام می‌دهد و از سال آینده هم آغاز خواهدشد. منشی این شرکت می‌گوید: «اگر واردات شخصی یا درخواست نمایندگی دارید، باید ابتدا شماره همراهتون رو بذارید، تا مابا شما تماس بگیریم.»

ترکس و آوئو از مدل های تولید مشترک شورولت با دوو هستند که در بازارهای کره جنوبی، مکزیک، چین و ..عرضه می شوند.

به گفته عده‌ای دولت بخشنامه خود را نقض کرده‌است. فرهاد احتشام‌زاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در گفتگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد: شرکت سهام پژوهان‌مهر ۶ ماه پیش به عنوان نماینده رسمی شورولت فعالیت خود را در ایران آغاز کرد و گواهی فعالیت آنها صادر شده‌است. در‌حال‌حاضر امکان ثبت‌سفارش برای واردات شورولت فراهم است و حتی چند نفر نیز متقاضی واردات این محصولات به صورت آزاد هستند. براساس استدلال احتشام‌زاد خودرو، کالای مصرفی نیست، بلکه سرمایه‌ای است و جزو گروه ۱۰ کالایی محسوب می‌شود. بنابراین وقتی خودرو جز کالاهای سرمایه‌ای نباشد، پس واردات آن به معنای نقض بخشنامه دولت هم نیست. از طرفی هم به قول رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در مجوز سازمان توسعه تجارت، مبدأ واردات شورولت، کره جنوبی عنوان شده و قرار نیست این خودروها از آمریکا وارد شوند.

با این حال، مخالفان واردات شورولت همچنان بر طبل اعتراض خود می‌کوبند. فارس در گزارشی در‌این‌باره نوشته‌است: «حتی اگر مبدأ واردات این خودروها کره‌جنوبی باشد، باز هم محصول آمریکایی است و سود آن نصیب شرکت اصلی که متعلق به آمریکا است، خواهد شد. ضمن اینکه گروه ۱۰اولویت کالایی واردات را کالاهای مصرفی تشکیل می‌دهند. به‌این‌ترتیب مشخص نیست مجوز واردات خودروهای گران قیمت آمریکایی با چه هدفی صادر شده و چرا دولت بخشنامه قبلی خود را نقض کرده‌است؟»

اما از طرف دیگر، مجتبی خسروتاج، قائم‌مقام وزیر صنعت گفته‌است: «خودرو در فهرست کالاهای ممنوعه وارداتی از آمریکا قرار ندارد. از آنجایی که هیچ برند آمریکایی در ایران نمایندگی مجاز ندارد، یک واسطه عمانی نمایندگی برند شورولت را در ایران ایجاد و واردات را امکان‌پذیر کرده‌است.»

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.


9 دیدگاه

  1. چند وقت پیش یه مصاحبه ای با کارمندان سازمان سنجش کردن جالب همه بچه هاشون تو دانشگاه های اروپا و آمریکا درس می خونن.بعد برای بقیه مردم که می شه میگن هرکی واسه ادامه تحصیل بره اونور کافره .وطن فروش و…
    دوست من الان تو وین اتریش داره دکترا شو می خونه زیرپاش یه اپل کورسا است.
    من توکشورم وایستادم زیر پام یه وانت پیکان است.

  2. علیرضا | دی 29, 1394 | لینک نظر

    آره شعار مرگ بر آمریکاشون واسه مردمه همه ی اینایی که واسه ما مرگ بر آمریکا میکنن زن و بچه هاشون تو آمریکا عشق و حال میکنن و به ریش ما میخندن بدی یعنی دزدی یعنی دروغ یعنی فریب که مطمئنا اینا کم ندارن از روزی بترسید که شعار مرگ بر آمریکا تغییر کنه

  3. یاشار | دی 28, 1394 | لینک نظر

    ببین به کی یا کجا وابستست…
    فردا 10 تا ماشین میاره
    یه عده هم میدوند میرن پیش فروشی میخرن
    بعد از چند ماه تاخیر چندتا ماشین که معلوم نیست از کجا اومده میدن دستشون
    از فرداش باید بیوفتن دنبال اینکه فلان پیچ آمریکاییش خراب شده .. وای حالا چیکار کنیم ؟!!

  4. آیا شرکت امنیت الکترونیک وابسته به جایی است؟

    • در پاسخ به: جواد گرایلی

      AYDIN | دی 28, 1394 | لینک نظر

      شکی هم داشتی ؟ چطور مش حسن لبو فروش نتونست نمایندگی رولزرویسو بگیره؟؟؟؟

  5. محمد | دی 27, 1394 | لینک نظر

    ایا ترس از قطع رابطه و ماندن ماشینهای بدون لوازم یدکی و خدمات پس از فروش برای مشتری وجود نخواهد داشت؟

  6. مهال | دی 27, 1394 | لینک نظر

    به درککککککککککککککککک

    ریه مردم واجبتر از جیب شماهاست

    مردک نمیدونه چی میگه

  7. حامد | دی 27, 1394 | لینک نظر

    چرا به جای اشغالهای چینی ماشینهای برند اونم از امریکا وارد نشه,این یه تفکر مسموم وعقب افتادست که نکنه ما کالای امریکا استفاده کنیم,در حال که استفاده از این کالاهای با کیفیت افتخار