اخباراخبار خارجیفناوری و تکنولوژینگاه

تحول بزرگ در انتظار صنعت خودروسازی جهان

مرزهای فناوری و خودروسازی در حال شکستن هستند

اگر چرخی در نمایشگاه خودرو آمریکای شمالی در دیترویت زده باشید، احتمالا متوجه خواهید شد که خودروسازان به دنبال حضور در بازارهای جدید هستند، جایی که باید چیزی بیشتر از خودرو بفروشند.

شاید گوگل و تسلا با سرعت زیادی در حال توسعه و آزمایش ماشین های خودران باشند، اما خودروسازان سنتی جهان هم بیکار ننشسته اند. اگر نگاهی به نمایشگاه خودروی آمریکای شمالی که از یازدهم ژانویه در دیترویت آمریکا شروع شده بیندازیم و بخواهیم آن را با نمایشگاه CES که هفته پیش در لاس وگاس برگزار شد مقایسه کنیم، متوجه می شویم که خودروسازان در حال آماده شدن برای مقابله با چالش ها در دنیای ماشین های خودران هستند.

مرسدس ئی کلاس

غول های فناوری و استارت آپ ها در سیلیکون ولی تهدیداتی را متوجه خودروسازان کرده اند، با ارائه پلتفرم های به اشتراک گذاری خودرو وخدمات حمل و نقل مانند Lyft، Uber، RelayRides و Getaround و نوآوری های دیگر در زمینه ماشین های خودران توسط گوگل، اوبر و دیگران که نیاز به مالکیت خودرو را با ارائه خدمات مختلف از بین می برند.

به گزارش اخبار خودرو ، این مسائل باعث شده اند که برندهایی مانند جنرال موتورز، فورد، بی ام دبلیو و مرسدس بنز به دنبال بازنگری در محصولات خود و تمرکز بیشتر روی ساخت محصولاتی بر مبنای نیازهای در حال تکامل مشتریان باشند. برای اثبات این روند می توان به اخباری که این روزها یکی پس از دیگری در خصوص همکاری های جدید، سرمایه گذاری ها و طرح های جدید از سوی خودروسازان منتشر می شوند مراجعه کرد.

برای مثال جنرال موتورز یک سرمایه ۵۰۰ میلیون دلاری را به همکاری با شرکت Lyft برای ایجاد ناوگانی از خودران ها در آینده اختصاص داده است. فورد یک طرح جدید به اشتراک گذاری خودرو را معرفی کرده که امکان اجاره یک خودرو توسط شش نفر را می دهد. این شرکت همچنین طرحی مشابه سیستم Uber و Lyft برای راه اندازی خدمات حمل و نقل معرفی کرده است. بی ام دبلیو گفته است که حدود ۳۰،۰۰۰ خودروی الکتریکی مدل i3s را به فروش رسانده است. این خودروها از ایستگاه های شارژ اشتراکی بهره می برند و در طرح به اشترک گذاری خودرو بی ام دبلیو موسوم به Drive Now نیز شرکت دارند.

مرسدس بنز نیز از فناوری Drive Pilot در بنز کلاس E مدل ۲۰۱۷ استفاده می کند تا به آن اجازه بدهد که حرکت دیگر خودروها را تا سرعت ۱۳۰ مایل بر ساعت تقلید کند. خودرو ترمز می کند، سرعت می گیرد و می چرخد، بدون اینکه نیازی به راننده وجود داشته باشد.

اگر چرخی در نمایشگاه خودرو آمریکای شمالی در دیترویت زده باشید، احتمالا متوجه خواهید شد که خودروسازان به دنبال حضور در بازارهای جدید هستند، جایی که باید چیزی بیشتر از خودرو بفروشند.

مدیرعامل فورد، مارک فیلدز در کنفرانسی در این نمایشگاه گفت که این شرکت می خواهد از یک خودروساز به شرکتی تبدیل شود که امکان تحرک را به افراد می دهد.

اقدامات جدید بی ام دبلیو نشان می دهد که این شرکت هم چنین روندی را دنبال می کند. مساله برای مشتری امروزی دیگر رفتن از نقطه الف به نقطه ب نیست. مساله تحرک داشتن است.

تاکسی تهران

برای فتح قله های تازه، خودروسازان در حال تبدیل شدن به شرکت های فناوری هستند. آنها به جای اینکه تلاش کنند چرخ اختراع کنند، وارد شراکت با گوگل، مایکروسافت و آمازون می شوند یا یک استارت آپ مستعد را انتخاب می کنند و روی سرویس های به اشتراک گذاری خودرو و خدمات حمل و نقل آنها سرمایه گذاری می کنند. مساله مهم این است که آنها در مدل های تجاری جدید ببینند و به  سرعت خود را با آنها منطق سازند.

آنها باید به جای مقاومت کردن، امکانات را برای مشتریان فراهم کنند تا در دنیای رقابت دوام بیاورند. این یعنی ساختن وسایل نقلیه خودرانی که امکان منتقل کردن افراد را به عنوان یک خدمت فراهم کنند، نه اینکه حتما نیاز به خریده شدن داشته باشند.

شاید خودروسازان سنتی مثل اهالی سیلیکون ولی به سمت فناوری هجوم نبرند، اما جایگاه خود را در صنعت خودرو دارند. پیش بینی ها حاکی از آنند که تا سه یا چهار سال آینده خودران ها در اختیار مصرف کنندگان عادی خواهند بود، در حالی که تسلا از یک سال صحبت می کند و گوگل همین الان هم در کالیفرنیا این خودروها را به کار گرفته است.

ما در بحبوحه یک تحول بزرگ در صنعت خودرو هستیم، چون در آینده مردم دیگر شاید نخواهند یا اصلا نیازی به خریدن یک ماشین نداشته باشند.

سازندگان خودرو باید براساس نیازی های مشتریان خود را تکامل بخشند و امکان دسترسی آسان به خودرو را به مردم بدهند. با افزایش تمایل خودروسازان و غول های فناوری به همکاری با یکدیگر، در آینده اخبار بیشتری از بده بستان ها بین این دو صنعت را خواهیم شنید.

در سال پیش رو، باید انتظار تبدیل خودروساز ها به شرکت های ارائه دهنده خدمات حمل و نقل و نیز ساختن خودرو توسط بزرگان سیلیکون ولی را داشته باشیم.

منبع : web-strategist

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا