اولین تجربه رانندگی با BYD S6 در ایران

سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ | 44 نظر

اولین تجربه رانندگی با BYD S6 در ایران

بی وای دی رقیبی قدر در بازار کمتر از 100 میلیونی

رقیب سر سخت آمد
روزنامه دنیای خودرو- حسین دلاور، یک روز بعد از رونمایی رسمی از BYD S6 توسط شرکت کارمانیا در نمایشگاه خودروی کرمان، شرایطی فراهم شد تا بررسی ابتدایی از این تازه‌وارد چینی داشته باشیم. خودرویی که قبل از آمدنش، برای رقبا در ایران شاخ و شانه کشیده بود، روز چهارشنبه در اختیار خودرونویسان قرار گرفت تا زاویه دید جدیدی از این شاسی‌بلند نو رسیده داشته باشند.

با توجه به شرایط بازار ایران، از امروز این خودرو رقیب سرسخت شاسی‌بلندهای چینی در ایران به حساب می‌آید و می‌تواند خطری جدی برای بازار این خودروهای رقیب باشد. در این بخش به معرفی مختصر کمپانی BYD و بررسی محصول جدید آن در ایران می‌پردازیم.

بی‌وای‌دی را بهتر بشناسیم

کمپانی BYD چین در سال ۲۰۰۳ به طور رسمی فعالیت خود را در زمینه خودروسازی آغاز کرد. این شرکت در برخی محصولات خود گرایش به تویوتا را لحاظ کرده و با خرید طرح‌هایی از تویوتا، تا امروز محصولاتی را به بازار عرضه کرده است. این کمپانی در بازار چین مورد استقبال قرار گرفته و تاکنون ۲۵ نوع خودرو را در سبد محصولات خود داشته است. از نشانه‌های پیشرفت این کمپانی می‌توان به خودروهای تمام‌برقی اشاره کرد که در ناوگان تاکسیرانی چین در حال استفاده بوده و رکوردهای خوبی در زمینه پیمایش با یک بار شارژ به ثبت رسانده است.

بی وای دی اس 6-2

 

BYD امروز در کشورهایی مثل چین، روسیه، کشورهای آمریکای جنوبی، آفریقا و حاشیه خلیج فارس فروش خوبی را تجربه می‌کند و امروز به ایران آمده است تا سهمی از بازار کشورمان را نصیب خود کند. خبرها حاکی از آن است که محصولات این برند خوب چینی فقط به S6 ختم نمی‌شود و قرار است مدل‌های دیگری از برند BYD در ایران به صورت وارداتی و مونتاژ عرضه شود. این کمپانی چینی در حال بررسی شرایط بازار است و با همکاری شرکت کارمانیا، سرمایه‌گذاری بزرگی را در صنعت خودروی ایران انجام می‌دهد.
کپی برداری با خرید پلتفرم فرق دارد

همان‌گونه که اشاره شد BYD در برخی محصولات خود از همکاری شرکت‌های اصیلی چون تویوتا استفاده کرده است. در مورد S6 هم می‌توان این همکاری مختصر را دید. طراحی ظاهری و داخلی این خودروی کراس‌اور برمبنای لکسوس RX نسل دوم (XU30) بوده و طرح این خودرو از کمپانی تویوتا- لکسوس ژاپن خریداری شده است. در نگاه اول برخی این خودرو را کپی‌برداری بی‌شرمانه از RX می‌دانند. ولی شاید با کمی تحقیق بتوان به این نتیجه رسید که این طرح با پرداخت هزینه متعارف از کمپانی ژاپنی خریداری شده است. البته لکسوس RX به مراتب طراحی زیباتری دارد و تنها BYD S6 با کلیات طراحی این خودرو به بازار عرضه شده است. طراحی S6 را نمی‌توان به‌روز خطاب کرد. زیرا بر مبنا خودرویی در سال ۲۰۰۳ طراحی و ساخته شده است و برای ایجاد تفاوت، کمی جزئیات بدنه و کابین خودرو را تغییر داده‌اند.

بی وای دی اس 6-1

همین دستکاری در جزئیات باعث شده که در نگاه اول S6 آنچنان جذاب و خارق‌العاده به حساب نیاید. زیرا شما در نمای جلو و عقب خطوط طراحی به سبک ۲۰۱۶ را مشاهده نمی‌کنید و بیشتر به یاد سال‌های قبل از ۲۰۱۰ می‌افتید. ولی با نگاه ریزبینانه‌‌تر و صرف وقت در تشریح اوضاع ظاهری، شاید به این نتیجه برسید که این خودرو تا حد زیادی کاربردی طراحی شده است و آنچنان هم قدیمی نیست. داخل خودرو هم از نظر برخی پارامتر‌ها مثل داشبورد، ظاهر صندلی، فضای بار، محل قرارگیری دسته دنده و… مانند RX نسل دوم است. با این تفاوت که به مراتب طراحی داخلی جذاب‌تر و زیباتر از بیرون خودرو است و حس خوبی را در نگاه اول به بیننده می‌دهد. می‌توان گفت که در طراحی داخلی خودرو، نکات اصولی بیشتری رعایت شده.

زیرا قرارگیری دکمه‌ها و نحوه عملگرهای روی فرمان بسیار اصولی و دقیق در نظر گرفته شده است. با یک چرخ دور خودرو و نشستن در کابین این ماشین به ظاهر شاسی بلند، می‌توانید متوجه شوید که حداقل این چینی تازه‌وارد از نظر امکانات چیزی از خودروهای بازار کم ندارد و شاید یک سروگردن بالاتر قرار گیرد. وجود برخی امکانات، S6 را به مرز لوکس بودن رسانده است. دوربین دنده عقب و زیر آینه شاگرد، تهویه دوگانه اتوماتیک، مانیتور، سیستم رهیاب، پخش صوتی با هشت بلندگو، سانروف، سنسور پارک جلو و عقب، دی‌لایت، صندلی برقی، کروزکنترل، آینه تاشوی برقی، آینه کرومیک، قطب‌نما، سنسور نور، استارت دکمه و.. باعث شده است سطح امکانات رفاهی این خودرو در جایگاه مناسبی باشد و حتی از برخی رقبا بالاتر قرار گیرد.

بی وای دی اس 6-3

وجود سیستم‌های ایمنی مثل شش محفظه کیسه هوا، ترمزهای دیسکی با ABS، EBD و BOS و… نیز موجب شده است این خودرو در کشور مادر و بازارهای صادراتی به‌عنوان شاسی‌بلندی ایمن شناخته شود. در سال ۲۰۱۳ بود که شرکت BYD روی S6 تغییراتی را اعمال و آن را با ظاهری شکیل‌‌تر با نام S7 به عنوان فیس‌لیفت S6 به بازار عرضه کرد. این خودرو در نسخه به‌روز شده امکاناتی مثل کنترل لغزش فرمان و سیستم‌های ابتدای حرکت در شیب مجهز و دوربین ۳۶۰ درجه در آن نصب شد.
پشت فرمان S6

وقتی بیرون خودرو هستید و به موتور خودرو نگاه می‌کنید، احتمال آن زیاد است که دلسرد شوید. زیرا موتور این خودرو نسبت به فضای در نظر گرفته شده است کوچک بوده و پایین نصب شده است. ولی نصب موتور در پایین‌ترین نقطه ممکن دلایل خاص خود را دارد. مهم‌ترین دلیل حفظ نقطه ثقل خودرو در پایین است که باعث می‌شود در ترمزگیری‌های شدید و مانور پی‌در‌پی جلوی خودرو از کنترل خارج نشود. ولی در زیر کاپوت S6 چیزی نیست که از نظر بصری جذاب باشد. با نشستن داخل خودرو و بستن در، احساس می‌کنید این چینی، کمی با بقیه براداران ناتنی خود فرق دارد.

زیرا جنس چرم، داشبورد و حتی صدای بسته شدن در هم با بقیه چینی‌ها فرق دارد. با زدن دکمه استارت، صفحه‌های رنگی پشت آمپر که به شکل مانیتور طراحی شده‌اند، روشن می‌شود و موتور خودرو به آرامی شروع به کار می‌کند. این موتور ۲٫۴ لیتر حجم دارد که با چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ، ۱۶۴ اسب‌بخار نیرو گشتاور ۲۳۴ نیوتون‌متر تولید می‌کند. یکی از محاسن موتور ۲٫۴ لیتری S6 استفاده از قدرت موتور در دورهای متوسط بوده که باعث شده است راننده برای هر حرکتی فشار بیهوده به موتور نیاورد. فرمان خودرو از نوع هیدرولیکی است که با توجه به سرعت عملکرد متفاوتی دارد. البته این محدودکننده فرمان S6 مانند یک فرمان برقی و زیاد این آپشن در دستان راننده احساس نمی‌شود. گیربکس را در حالت D قرار و شروع به حرکت می‌کنیم. واکنش این گیربکس بسیار برایمان آشناست. زیرا جعبه دنده S6 از نوع شش سرعته دوکلاچه بوده و عادت این دسته از گیربکس‌هاست که در بدو حرکت تاخیری جزئی داشته باشند.

بی وای دی اس 6-4
در پنل دنده خودرو جایگاهی برای تعویض دنده دستی یا همان تیپ‌ترونیک در نظر گرفته شده است. با توجه به فضای تست موجود، امکان این نبود که خودرو را در معیارهای مختلف از جمله پیمایش طولانی در مسیر و گذر از موانع کوبنده بررسی کنیم. پس با توجه به شرایط محیطی روز تست، سعی کردیم نکاتی پیرامون تست‌های فشار لحظه‌ای به‌دست آوریم. ابتدای کار خودرو به آرامی راه افتاد و دنده‌ها پیاپی تعویض می‌شدند. جالب بود که این تعویض دنده برای این موتور بسیار نرم انجام می‌شود و حس لرزشی را به اتاق نمی‌دهد. همچنین با توجه به چینی بودن خودرو توقع داشتیم که گاز خلاصی بعد از تغییر وضعیت دنده در دورهای متوسط ببینیم. ولی هماهنگی گیربکس و موتور در سطح خوبی بود و خبری از تداخل در عملکرد موتور با گیربکس دیده نمی‌شد.

در پیچ‌های معمولی خودرو واکنش خوبی را نشان می‌داد و اتاق بی‌سروصدا و نرمی را به خریداران تقدیم می‌کرد. در گذر از چاله‌ها S6 کمترین تکان اضافه‌ای را به اتاق وارد می‌کرد و جالب بود که سکوت اتاق از یک ماشین چینی بعید بود. بعد از توقف، دسته دنده را در ناحیه تیپ‌ترونیک قرار دادیم و با یک لانچ ساده قصد سنجش شتاب خودرو را کردیم. دنده یک خودرو کمی تاخیر را در بدو حرکت به راننده اعمال می‌کرد. همچنین با توجه به سیستم ایمنی گیربکس، در دورهای بالا خود گیربکس، دنده را به ۲ تغییر می‌داد (با اینکه در حالت تیپترونیک بود) ولی در دنده‌های بعد این قضیه زیاد دیده نمی‌شد. دنده ۲ خودرو، جایی بود که قدرت موتور برای وزن ۱۶۹۵ کیلوگرمی S6 خرج می‌شد و جهش اتفاق می‌افتاد. شتابگیری این شاسی‌بلند چینی بسیار شبیه سانتافه ۲٫۴ لیتری MPi بود و واکنش‌های مشابهی پشت فرمان این خودرو نسبت به هیوندای سانتافه دیده می‌شد. شاید اگر شتاب‌گیری این خودرو در سطح بالاتری بود، بیشتر باعث جذب مشتری برای یک خودروی خانوادگی بزرگ صورت می‌گرفت.

بی وای دی اس 6-8

باید در نظر داشت که عملکرد موتور نسبت به وزن خودرو بسیار خوب است و به راحتی از سد خودروهایی مثل جیلی X7، چری تیگو۵ و هایما S7 می‌گذرد و قابل رقابت با خودروهای کره‌ای است. یکی از کاستی‌هایی که در S6 دیده می‌شود، تک‌دیفرانسیل جلو بودن آن است. زیرا زیربندی خودرو و ارتفاع آن با توجه به پلتفرم و موتور، قابلیت دو دیفرانسیل بودن را با تغییرات مهندسی دارد و این جای تعجب است که BYD هم مثل بقیه چینی‌ها به تک‌دیفراسیل بودن رضایت داده است.

با دور گرفتن خودرو در حالت دنده۲، نوبت آن رسیده بود که هندلینگ خودرو را نسبت به یک‌خط صاف در محیط تست بررسی کنیم. عملکرد فرمان و جلوبندی S6 قابل قیاس با هیچ‌یک چینی‌ها نبود و بسیار راحت خودرو به حرکات ناگهانی فرمان، واکنش نشان می‌داد. جالب بود که در دور موتور بالا هم فرمان عملکرد مناسبی داشت و گیجی در ناحیه عقب خودرو دیده نمی‌شد. با همان حالت دور موتور بالا از خطی مستقیم وارد مسیری در ۹۰ درجه‌ای مسیر شدیم و فرمان را تا انتها در مدتی کوتاه پیچاندیم. به راحتی می‌توان حدس زد که نقطه خروج پایانی خودرو از کدام بخش پیچ بوده است و کمترین استرس به راننده و سرنشینان وارد می‌شد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت این خودرو، حفظ تعادل در شرایط اضطراری بود که هر فردی می‌تواند نقطه خروج خودرو از پیچ را قبل از واکنش دادن به فرمان تشخیص دهد. در مسیرهای رفت و برگشت پیچ به چپ و راست خودرو را امتحان کردیم و عکس‌العمل ثابتی از عمل وارد شده به خودرو دریافت کردیم. یکی از نکاتی که باعث بهبود مدل S6 می‌شد، شاید حضور سیستم کنترل پایداری الکتریکی بود که کم فرمانی و هرزگردی در دورهای بالا را از بین ببرد.

بی وای دی اس 6 مشخصات فنی

در مسیر، چاله‌ای خاکی بود که بعه عمد خودرو را در حالت پیچیدن در آن انداختیم تا جوابی از عملکرد تعلیق خودرو دریافت کنیم. جالب این بود که چاله را نرم رد می‌کرد و باعث گیجی خودرو نمی‌شد. معلوم بود که سیستم مک‌فرسون در جلو و چند اتصالی در عقب خوب روی این خود بازخورد می‌دهد. البته رینگ لاستیک ۲۲۵-۶۵ با رینگ ۱۷ اینچی بی‌تاثیر نبود. ترمزهای خودرو را در شرایط مختلف بررسی کردیم. از جمله ترمز اضطراری با فرمان دادن لحظه‌ای! جلوی خودرو کاملا قابل کنترل بود و به نسبت وزن خودرو واکنش متعادلی را از خودرو دریافت می‌کردیم.

شرایطی فراهم نشد تا مصرف سوخت خودرو را بسنجیم. ولی طبق اعلام منابع جهانی، مصرف S6 در خارج شهر کمتر از هفت و نیم لیتر برای صد کیلومتر است و در شهر هم با توجه به نحوه رانندگی بین ۹ تا ۱۱ لیتر برای صد کیلومتر می‌سوزاند.

بی وای دی اس 6 اسلایدر
BYD S6 توسط شرکت کارمانیا، ۹۲ میلیون تومان به مناسبت رونمایی، قیمت‌گذاری شده و ثبت‌نام آن را آغاز کرده است. قرار است سری اول این خودرو در مرداد ۱۳۹۵ به مشتریان تحویل داده شود. قیمت‌گذاری این خودرو با توجه به مشخصات و ویژگی‌های فنی، باعث می‌شود رقابتی در بازار خودروهایی مانند چری تیگو۵ با قیمت ۹۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و جک S5 اتوماتیک ۸۸ میلیون تومانی آغاز شود.

 

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.


44 دیدگاه

  1. شایان | فروردین 7, 1397 | لینک نظر

    این خودرو فروش موفقی در بازار چین داشته و امتحانش پس داده از نظر برند هم بی وای دی بدلیل موفقیت در خودروهای برقی طبق آمار موجود و قابل سرچ ۲۸ خودروساز جهان در سال ۲۰۱۸ و دو پله پایین تر از مزداست، حتی در حالت خاموش هم یکبار پشتش بنشینید کیفیت بالای مونتاژ آن کاملا مشخص، تعویض دنده کاملا نرم و اصلا مشخص نیست، در سربالایی های شدید کشش خوبی داره و کولر گرفتن تاثیری قابل لمسی در قدرت موتورش نداره، سواری نرمی داره و صندلی ها فوق العاده ارگونومی بوده و در مسافت های طولانی خسته کننده نیست، باک بسیار بزرگ دارد و در سرعت ۱۰۰ با دور موتور ۲۰۰۰ در دنده ۶ تقریبا بی صدا حرکت میکند. تقریبا هیچ ایراد خاصی نداره البته اگر هوای سالم و مملو از خاک و نمک و انواع آلاینده های ناشی از احتراق نبود یا بنزین درست حسابی در دسترس بود قطعا چنین ماشینی با توربو دست کم برای کسی که از پشت یک ماشین دنده ای پشت اتومات میخواد بشینه لذت بیشتری داشت ولی به شخصه در این شرایط ماشین بی درسرتر را ترجیح میدم. یک قانون کلی در خرید هست که میگه هر چی پول بدی آش میخوری، الان بقدری رقابت در تولید در جهان بالاست که با قیمت کمتر نمیشه جنس با کیفیت تری بدست آورد شاید بین یک ماشین چینی و غیر چینی با قیمت برابر برتری با ماشین غیر چینی باشد ولی در قیمت های نابرابر بدلیل تعرفه و گمرک بالا مسلم است برای کسی که پول زیاد نداره برتری با چینی است وقتی به چین نفت می فروشیم و بجاش جنس از آنجا وارد کنیم طبیعی دولت شرایط بهتری برای خرید ماشین های چینی در نظر می گیره تا ماشین های خارجی که نیازمند خروج ارز از کشور است. این ماشین تا همین الان فروش موفقی داشته که اگر جواب بده مثل سایر تولیدات موفق یا جلوی تولیدش گرفته میشه یا باید با قیمت یا آپشنی عرضه بشه که خطر ساز برای دیگر تولیدات نباشه. بعدشم هم مگر ما چند مدل شاسی بلند در این رنج قیمت داریم کافی با بررسی عباراتی مثل cvt دبل کلاچ و توربو با توجه به شرایط کوهستانی کشور و کیفیت سوخت پی به گزینه مناسب تر ببریم.

  2. پرهام | بهمن 7, 1395 | لینک نظر

    سلام بی وای دی بهتره یا جک یا چری تیگو5 نیو2017؟؟؟

  3. فرشید | تیر 17, 1395 | لینک نظر

    شرکت کارمانیا چینی نیست ایرانیه اینجا دوستان نوشتن شرکت کارمانیا شرکت دانش بنیان چینیه ، تو آمریکا مدل qin رو میفروشه از این حرفا
    آقا اسم شرکت بی وای دی بوده و کارمانیا اسم کرمان در زمان هخامنشی میباشد چقدر جالبه ملت ایران در زمینه همه چیز نظر میدن به این نظرات که در بالا گفتن توجه کنید

    پاسخ

    ironman
    بهمن 13ام, 1394 14:47

    به نظر ماشین نسبتا با کیفیتی میاد البته نمیشه روی کامنتهای مردم در سایتهای خارجی قضاوت کرد و باید بیاد و دوسه سالی مردم سوارش بشن و مزایا و معایبش معلوم بشه ولی در هر صورت دو کمپانی چینی کارمانیا و چانگان نسبت به بقیه خیلی به تحقیقات و دانش و فن آوری اهمیت میدن و مراکز تحقیقاتی دارن و کمپانی کارمانیا در آمریکا هم مرکز تحقیقاتی داره و مدل هیبریدی QIN از همین کمپانی توی بازار آمریکا اجازه فروش گرفته .

    ironman
    بهمن 13ام, 1394 9:59

    نسبت به بقیه چینی ها از نظر سواری و کیفیت تجهیزات الکتریکی و تزئینات داخل کابین و موتور و گیربکس و مخصوصا سیستم تعلیق عقب که به جای فنر لول از مجموعه میله های پیچشی استفاده شده یک سر و گردن بالاتره. شرکت کارمانیا یک شرکت دانش بنیان چینیه یعنی برخلاف بقیه شرکتهای چینی که کپی کاری و کم کردن کیفیت و قیمت و اضافه کردن به آپشنها و ظاهر در عین توخالی بودن رو هدف گرفتن شرکت کارمانیا خرید تکنولوژی و تجربه و تحقیقات و استفاده از کارشناسان خارجی رو سرلوحه قرار داده که همین امر باعث بالا رفتن کیفیت محصولاتش در برابر بقیه چینیها شده

  4. مرتضی | تیر 9, 1395 | لینک نظر

    خدمات پس از فروشش با کرمان خودرو ست یا جدا از اونه؟
    گارانتیش چند ساله ست؟

  5. Masoud | بهمن 15, 1394 | لینک نظر

    علی اقا منم قانع شدم اس 6 بهتراز اس5چون خیلی تحقیق کردم از نظر کیفیت بهتره بعدشم من خودم میخواستم اس5بگیرم ولی به خاطر مشکلات گیربکس خیلی ترسیدم
    حالا یک سوال از ironmanدارم گیربکسش مشکلات دیگه هم داشت؟؟

    • در پاسخ به: Masoud

      ironman | بهمن 16, 1394 | لینک نظر

      سلام آقا مسعود خیر من مشکل دیگه ای ندیدم

  6. Masoud | بهمن 15, 1394 | لینک نظر

    ببخشید معذرت میخوام اولا اون ESC هسته که اشتبا برعکس نوشتم دوم EBPسیستم پارک برقی هسته واقعا ببخشید اگه اشتباهی دیدین ببخشید

    • در پاسخ به: Masoud

      ironman | بهمن 15, 1394 | لینک نظر

      خواهش میکنم آقا مسعود نیازی به عذر خواهی نیست منم زیاد اشتباه میکنم
      ببینید میخام اینو بگم که کل این 4 تا سیستمی که در بالا نوشتم در حقیقت همشون با یه ترمز ABS چهارکاناله کار میکنن . یعنی تمام این سیستمها فقط با چندتا سنسور مثل سنسور شیب و سنسور زاویه فرمون و یونیت ABS مدولار زیر کاپوت و نهایتا ریختن برنامه هاشون روی ECU فعال میشه
      هرچند این سیستمها مفید هستن ولی برای نصبشون هزینه زیادی لازم نیست.
      من هیچوقت ماشین چینی نمیخرم چه جک چه بید البته این نظر شخصی منه ولی یه سری چیزها توی ماشین هست که خیلی مهمتر از آپشنه مثل فرمونپذیری خوب و تعادل و داشتن موتور خوب و گیربکس خوب و…

      • در پاسخ به: ironman

        علی رضا | بهمن 15, 1394 | لینک نظر

        دوست عزیز من هم با نظر شما در رابطه با آپشن های ترمز ABS کاملا موافقم.من چند ماه تحقیق کردم و از دوستانی که اطلاعات دقیقی از خودرو بویژه خودروهایی که در راه ایران بودند را کمک گرفتم.حتی مفصلا در مورد هاوال H6 که در سگمنت اس 6 هست تحقیق کردم.
        واقعیتش در این رنج قیمت واقعا بی وای دی اس 6 رو نسبت به جک اس 5 و هاوال برتر دیدم.
        فرمانپذیری این خودرو واقعا خیلی بیشتر از انتظاره. من با ام جی جی اس هم رانندگی کردم و حتی وقتی که یکی از دوستان تحویل گرفت این خودرو رو تو انتهای همت حسابی گازوندم.
        با اطمینان می گم حتی یه سرو گردن از جی اس بالاتره و کنترل خودرو و ایستایی و سیستم ترمز اس 6 از جی اس هم بالاتره.فقط شتاب اولیه جی اس بیشتره که اونم بخاطر توربوشارژ و 217 اسب بخاره اونه که اونم 155 میلیون واسه این دوست ما آبخورده و الانم به شدت پشیمونه چون نسبت به پولی که داده نه خودروش می ارزه و نه خدمات پس از فروش خوبی داره.در ضمن بازار دست دوم هم نداره و همین الان که گذاشته برا فروش حداقل 20 زیر قیمت می خرن ازش.خلاصه بنده خدا بدجوری پشیمونه.
        در مورد هاوال هم بیشتر مشخصاتش پایین تر از اس 6.
        هاوال 2 اسب بخار بیشتر از اس 6 و گشتاورش 210 ولی بی وای دی 229 نیوتن بر متره.
        هاوال 4 دنده جلو اوتومات ولی اس 6، شش دنده DCT هوشمند با قابلیت تیپترونیکه.سیستم ترمز اس 6 هم ماله بوش آلمان و آرایش و مکانیزم سوپاپها هم بر اساس طراحی میتسوبیشیه.
        از همه مهمتر هاوال 2 تا ایربگ داره و اس 6، شش عدد در ده نقطه.صندلی هاوال دستی ولی اس 6 برقی با تنظیم در 8 جهت.سیستم ایرکاندیشن اس 6 دو کاناله و دوربین دوم بر روی آینه سمت راست داره و خیلی بدرد من می خوره که مرتب چرخ های سمت راست ماشین رو می مالم به درو دیوار:)).
        خلاصه من ته توی کارمانیا و بی وای دی رو دراوردم و حتی پیگیر عاملیت های مجازش شدم که دیدم تو تمامی شهرها و یا استانهای بزرگ یا افتتاح شده یا درحال تجهیز نمایندگیه. و در کل من از خرید خودم راضم و فکر می کنم تو این بازار بهترین انتخاب رو کردم.

  7. Masoud | بهمن 14, 1394 | لینک نظر

    سلام
    درسته علی اقا من در مورد امکانات رفاهی این خودرو تحقیق کردم با اعتراف کنم امکاناتش خیلی بالا بود و از نظر ایمنی شیش تا ایربگ و که واقعا بالاتر از جک بوده اینو قبول دارم
    ولی از نظر موتور11اسب کمتر جک داره که این جا مطرح نشد وزنش 200کیلوگرم بالاتره
    سیستم هایHBA .ESP.ECSجک داره که این نداره دوم شیشه ی جک رفلکسه که بازم این نداره من قبول دارم از نظر امکانات خیلی اس6بالاتره و بعضی از امکاناتی جک اس6نداره اینم باید قبول کنیم

    • در پاسخ به: Masoud

      ironman | بهمن 15, 1394 | لینک نظر

      سیستمهای اضافی جک s5 اینها هستند:
      سیستم کنترل ایستایی در سر بالایی HAC
      سیستم کنترل سرعت خودرو در سر پایینی HDC
      سیستم پایداری الکترونیکی ESP
      سیستم کنترل کشش TCS
      ECS و HBA که در کامنتتون نوشتید دیگه چی هستن؟ 🙂

  8. کامران | بهمن 14, 1394 | لینک نظر

    تا ..کی….باید بدترینها را با بالاترین قیمت به مردم قالب کنن…دوستان کشوری تو دنیا سراغ مثله ایران این خودرو با4برابر قیمت به ملتشون قالب کنن

    • در پاسخ به: کامران

      شهاب | بهمن 22, 1394 | لینک نظر

      قیمت این ماشین توی چین 19400 دلار هست و اگر در 3600 تومن ضرب کنید میشه 69 میلیون حدودا. اگر قرار بود وارد بشه فقط با هزینه گمرکی و بدون سایر هزینه ها میشد 97 میلیون و باید بالای 130 میلیون فروخته میشد. پس قیمت 92 میلیون خیلی خوب هست به نظر من

  9. Masoud | بهمن 14, 1394 | لینک نظر

    از دوباره سلام
    البته نظر شخصی شما هسته اس6 رو انتخاب کردین و من نمیتونم هیچ گونه دخالتی کنم
    اول کیفیت و دوام و کیفیت جک در ایران از دیگر
    رقبا مثل چری کمی بالاتره هسته از نظر موتور هم جک کمی بالاتره همون جک جی5که با موتور1500 هسته شتاب خوبی داره
    بعدشم شما نسخه ای اتومات سوار یا دنده ای چون نسخه ای اتومات چهارتا ایربگ داره نه دوتا
    بعدشم من از خدام هسته که ماشین های باکیفیت چینی وارد بازار با قیمت کم بشه
    بعدشم نسخه ای اتوماتیک دارای گیربکس دو کلاچه هسته که فکر نکنم مشکلی توی سیستم
    گیربکس جک باشه و قیمت86تومان قیمت داره که در مقایسه با اس6 95میلیون تومان باید ابشن های کمتری داشته باشه

    • در پاسخ به: Masoud

      علی رضا | بهمن 14, 1394 | لینک نظر

      سلام مجدد.منظورم همون 4 ایربگ بود.اشتباه تایپی بود.
      توضیح بدم که قیمت اس 6 بعد از تخفیف بدون درنظر گرفتن صود مشارکت 89/500 هست نه 95.

    • در پاسخ به: Masoud

      ironman | بهمن 14, 1394 | لینک نظر

      من پشت جک اس 5 دنده دستی نشستم و حسابی گازوندمش و توی پیچ با سرعت بالا ت تش کردم و چندتا مشکل توی این ماشین دیدم که خدمتتون میگم.
      توی دورهای بالا یکدفعه موتور کپ کرد یعنی مثلا 206 توی دور 6500 تا 7000 کپ میکنه ولی جک اس 5 توی دور زیر 600 فکر کنم حدود 5700 کپ کرد که به نظرم جالب نیومد
      گیربکس در حالت عادی بدک نبود ولی وقتی پرگاز حرکت کردم از دنده 2 به سه جا نمیرفت یعنی گیربکس توی دورهای بالا خوب عمل نکرد
      بلوار نزدیک خونمون که شبها خلوته یه پیچ خیلی نرم داره که من با 206 و 206 اس دی و رانا و سمند با سرعت 120 خیلی راحت بدون هیچ ترسی دور میزنم ولی اون شب با جک اس 5 با سرعت 60 تا 70 بیشتر نتونستم دور بزنم چون اتاق ماشین کاملا به سمت مرکز پیچ خم میشد هرچند که یکی دوبار چراغ esp هم چشمک زد و فرمون سفت شد و ماشین گاز نخورد و سرعتش کم شد که این نشون دهنده عملکرد خوب esp هست ولی منظور من سیستم تعلیق و تقسیم وزن و بالا بودن موتورشه به خصوص سیستم تعلیق عقبش مثل لیفان ایکس 60 طراحی ضعیفی داره و نمیتونه نیروی خروج از مرکز ناشی از دور زدن رو بین چرخهای عقب تقسیم کنه و اصطلاح نمیتونه ذوذنقه نیروهای وارده رو به مستطیل تبدیل کنه و…
      ماشین بدی نیست ولی واقعیتش من اصلا ازش خوشم نیومد

      • در پاسخ به: ironman

        میلاد | آبان 7, 1395 | لینک نظر

        منم کاملا با شما موافقم. جک اس 5 البته دنده ای مدل 94 داریم الان یک ساله. هیچی بجز قیافه و شتاب نداره. از لحاظ تعادل صفر. ترمز افتضاحه. وقتی تو سرعت بالای 120 ترمز میزنی کل اتاق میکوبه و چرخا از آسفالت جدا میشه. وقتی نشه ماشین رو هدایت و کنترل کرد شتابش به چه درد میخوره؟ کیفیت داخل اتاق الان زوده مشخص شه ولی بد بنظر نمیاد. اماااااا منتاژ شرکت محترم کرمان متوره که خود نمایی میکنه. از همون روز اول که بدنش به سر و صدا افتاد. سان روفشم آب مبده. اگه خریدین رو سقفش ایزوگام کنید. بنظر منم BYD بهتره. و اینکه من شخصا به نظر حسین دلاور کاملا ایمان دارم که حقیقت مینویسه. اوقات بکام

    • در پاسخ به: Masoud

      اسفند54 | مهر 8, 1396 | لینک نظر

      سلام…اول تشکر که تنها سایتیه دیدم که نظرات کارشناسی و توهین نمیشه..بخصوص آقامسعود گل و Ironmanعزیز
      بنده با دوروبر100تومن اونم ی قسمتش اقساطی انتخاب زیادی توی این بازار ندارم…بهترین انتخابها باتوجه به تحقیقات وسیعی که کردم همین s6بود و هایماs7توربو..راهنمایی بفرمایید انتخاب بهتری داشته باشم،خیلی خیلی ممنون میشم…بازم متشکرم.

  10. علی رضا | بهمن 14, 1394 | لینک نظر

    دوستان عزیز.
    من تمام کامنت ها تونو خوندم.بزارید از اول شروع کنیم.من کرمانیم و به کرمانی بودن و گروه صنعتی کرمان خودرو افتخار می کنم.من چند ماه منتظر اومدن جک اس 5 اتومات بودم و مرتب مقاله های نفدشو می خوندم.این اواخر هم نقد و بررسی های byd رو می خوندم.در نهایت تصمیم به خرید جک اس 5 اتوماتیک بود. قبل از نمایشگاه موقعیتی پیش اومد که من سواری هر دوشونو تست کنم که در پایین برداشتم و در نهایت تصمیمم رو می گم:
    چک اس 5 اتوماتیک ماشین ماشین بسیار خوبیه.
    اما…. کیفیت داخلش از لحاظ دیزاین و کیفیت چرم تودوزی بسیار پایین تر از اس 6 دیدم.
    وقتی سوار اس 5 اتومات شدم حس شاسی بلند بودن اصلا نداشتم.در واقع حس بد کپی برداری از هیوندای توسان ix35 غالب بود.
    از لحاظ شتاب اولیه اس 5 خوب بود ولی اس 6 بعد شتاب اولیه بسیار چالاکتر و استیبل تر بود.
    توی سر پیچها و فرمان دادن های ناگهانی کاملا حس گیجی داشت فرمان و بدلیل سبکتر بود اتاق اس 5 احساس عدم کنترل داشتم.
    صدای موتور تو دور بالا توی اس 5 بسیار زیاد و توی اتاق کاملا آزاردهنده بود.
    سیستم ترمز اس 5 رو من مناسب ندیدم و ماشین تئ کنترلم نبود موقعی که ترمز ناگهانی می گرفتم.در واقع حفظ مسیر نهایی در این صورت کاملا غیر تخمین زدن بود در صورتی که تو اس 6 کاملا برعکس و تمام رفتار حرکتی ماشین قابل پیشبینی بود.
    فضای صندلی عقب اس 5 داخل کابین به مراتب کمتر از بی وای دی اس 6 بود و من که چهارشونه و هیکل دارم اصلا عقب اس 5 راحت نبودم.
    پنل صفحه کیلومتر بسیار جذاب بود تو بی وای دی و امکان تنظیمات بسیار زیاد از جمله پیکره بندی رنگ اصلی، تنظیمات سرویس های دوره ای و غیره رو داشت.
    یه چیزی که خیلی جذاب و کاربردی بود علاوه بر دوربین عقب یه دوربین رو آینه جانبی سمت راست داشت که بنظرم بی نظیره و کمک شایانی نو پارک و عبور از جاهای تنگ و باریک رو داره.
    گیربکس اس 5 یکمی صدای اضافی مخصوصا تو دنده 1 و 2 داره که برای من خیلی عجیب بود.
    کیسه هوا هم فقط 2 داره اس 5 که بی وای دی اس 6 ، 6 کیسه هوا در 10 نقطه داره که برای من بسیار مهم بود.
    در کل من تصمیم گرفتم بی وای دی اس 6 ثبت نام کنم و کردم و قطعا هم مطمینم انتخابم خیلی بهتر از جک اس 5 بوده.
    در ضمن یه دوستی گفته بحث تست خودرو بی وای دی اس 6 یه تبلیغات بوده که همین جا می گم دوستان روز تست خبرنگارها من اتافی برای ثبت نام اونجا بودم و دیدم اونا چه بلاهایی سر این ماشین اوردن تا ایراد بگیرند ازش.
    حتی یکیشون گفت ما هرچی سعی کردیم یه چرخ این ماشین رو بتونیم از زمین بلند کنیم که رو EBD و پایداریش تو ترمز های ناگهانی و ایستاییش ایراد بزاریم نتونستیم و بنظرشون غیر از شتاب اولیه کاملاغ برابری یا حتی برتری نسبت به ام جی اس 160 ملیونی داره.
    اینو دیگه من نمی گم این افراد متخصص می گن که هیچ تعارفی با هیچ کس ندارند و ایرادی باشه قطعا در سطح گسترده اعلام می کنند.

    • در پاسخ به: علی رضا

      ironman | بهمن 14, 1394 | لینک نظر

      مرسی علی آقا به خاطر توضیحاتتون
      اینکه نوشتید 6 کیسه هوا در 10 نقطه یعنی چی؟

      • در پاسخ به: ironman

        علی رضا | بهمن 14, 1394 | لینک نظر

        سلام منظورم 6 ایربگه که از 10 نقطه باز می شود.
        2 عدد جلو ، 2 عدد جانبی و 2 عدد پرده ای که از هر 3 ستون هر طرف باز می شود.

    • در پاسخ به: علی رضا

      بابک | بهمن 22, 1394 | لینک نظر

      یعنی حاظرم شرط ببندم هیچ کدوم و نه جک اس 5 و اس6 سوار نشدی.مرد مومن کجا وکی سوار شدی که تونستی اینقدر ماشین رو به چالش بکشی.هر دو این ماشین ها فقط برای مدتی محدود برای خودرو نویسان تست شدند نه مردم عادی
      شما فرمودین اس 5 دو تا ایربگ داره که خدمتتون بگم که اتوماتش 4 تا داره.از صدای گیربکس تو دنده 1 و 2 گفتین که اون صدا مال اس 5 دنده ایه و نه اتومات!!!!! میخوای دروغ بگی اول برو یکم مطالعه کن

  11. Masoud | بهمن 13, 1394 | لینک نظر

    محمد جان
    اولا اون موتور 1.5لیتری که به علت کشش کم
    با 2لیتری توربو تغیر کرده میتونی بری توی سایت خود جک ببینی که1.5با توان171اسب
    دوم هنوز ما نمیتونیم بگیم که کروز کنترل داره
    یا نداره چون هنوز توی سایت کرمان موتور حرفی نشده
    بزرگی خودرو هیچ زمان باعث برتری خودرویی نمیشه از نظر ایمنی و و سیستم های ایمنی جک بهتره

    • در پاسخ به: Masoud

      میثم | بهمن 14, 1394 | لینک نظر

      کروز کنترل نداره که باید با حدود 1 تومن به عنوان آپشن نصب کنی هرچند بیرون نمایندگی ها یه کم ارزونترشم پیدا میشه.

  12. sunmartin | بهمن 13, 1394 | لینک نظر

    بااینکه از چینی ها متنفرم از غذاشون از اجناس تقلبی و بی کیفیتشون اما جک اس 5 واقعا در مقابل بی وای دی حکم روزلرویس و بنتلی و پورش داره این دیگه چه شبه خودروی مذخرفی هست که این تبلیغات دروغ بعنوان تست مقاله میشه بهتر بود میگفتن تیزر تبلیغاتی byd s6
    از لحاظ طراحی ناهماهنگی و بخصوص قسمت عقب خودرو تراژدی حماسی هست که برادران چینی رقم زدن موتور کم جان و ضعیف و قیمت سرسام آور ترین داخلی مشمئز کننده ..واقعا چرا داریم به سمت چنین بنجل هایی میریم حداقل همون جک اس 5 لااقل ظاهر و طراحی اصولی و چشم نوازی داشت الان دیگه طوری شده که هر 4 چرخه متحرکی خودرو نام گذاری میکنن ..

    • در پاسخ به: sunmartin

      ironman | بهمن 13, 1394 | لینک نظر

      منم کلا ازکارهای چینیها خوشم نمیاد چون دلیل اصلی اینهمه آلودگی کره زمین و گرم شدن کره زمین صنایع به شدت آلاینده چین به خصوص صنایع فولاد چینه. انگار برای این جماعت اصلا آلودگی و سرطان و اینکه صنایعشون داره چه بلایی سر کره زمین میاره هیچ معنی و مفهومی نداره.
      یه مستند دیدم که چین لوازم الکترونیکی کشورهای جهان اول رو میخرید و اونها رو با چه وضعیت نکبت باری مثلا فرآوری میکرد . توی یکی از داهاتای چین زن و بچه و پیر جوون توی خاک و خل نشسته بودن و قطعات الکترونیکی رو با حمام قلع جدا میکردن تا دوباره استفاده کنن و میکرپروسسورها رو مینداختن توی اسید جوشان تا چند دهم گرم طلای داخلشو دربیارن بعد همون اسید رو میریختن روی خاک
      آب اون روستا به شدت اسیدی و آلوده شده بود ولی اصلا براشون مهم نبود.
      همون قطعات الکترونیکی که درمی آوردن توی ساخت ECU ماشین و کلی لوازم دیگه دوباره استفاده میکردن.
      هیچوقت توی کت من نمیره که چین رو کشوری پیشرفته مثلا همتراز آمریکا یا ژاپن و کره بدونم.

      • در پاسخ به: ironman

        sunmartin | بهمن 14, 1394 | لینک نظر

        با نهایت شدت باهات موافقم ایرون من چین جهان نابود کرد پس از نابودی زمین احتمالا نوبت فضاست اما کارشون به اونجا نمیکشه و از گرسنگی میمرن الانم که قانون تک فرزندیشون برداشتن شده 2 فرزند به سگ و گربه و پیله پروانه هم رحم نمیکنن کلا ملت همه چی خواری هستن تمام صنایعشون فیک و تقل هست و کیفیت حلقه گمشده در تامیین قطعات کالای چینی هست حای به کاتالوگ ها و برندهاس ترکیه هم رحم نکردن و شرکت های ترک مجبورن هر 6 ماه یکبار نام برندشون بخاطر کمی کاری چین عوض کنن حتی از کله الاغ ویران خودرو هم بدور نموندن و یک خودرو درست کردن با همین برند

        • در پاسخ به: sunmartin

          ironman | بهمن 14, 1394 | لینک نظر

          جناب سان مارتین ای کاش اون مستند رو شما و بقیه دوستان هم میدیدند.
          یه شرکت آلمانی ساخت بردهای الکترونیکی قطارهای شهری توی چین تحت لایسنس خود شرکت آلمانی فعالیت میکرد و بردهای قطارهای برقی تولید میکرد جالب اینجا بود که فرانسه چندتا از این بردها رو از چین خریده بود و روی قطارهای سریع السیر برقی استفاده کرده بود که برد خود به خود منفجر شده بود و کارشناسهای آلمانی رفته بودن تحقیق کرده بودن و دیده بودن توی برد از قطعات دسته دوم و مستعمل استفاده شده و…
          حالا حسابش رو بکنید این تحت لایسنس خود شرکت آلمانی بوده که اینجوری از آب درومده!
          به نظر من وظیفه انسانی ما حکم میکنه که به خاطر آلایندگی بالای صنایع چین با نخریدن کالای چینی ازش حمایت نکنیم . ما فقط همین کره زمین رو برای زندگی داریم که چین با صنایع آلاینده داره بهش گند میزنه. زمین فقط برای ما نیست برای نسلهای آینده هم هست . ما فقط با نخریدن کالای چینی میتونیم با صنایع به شدت آلاینده چین مبارزه کنیم.
          یکی از دلایل بزرگ تغییر آب و هوا و گرم شدن زمین و شیوع سرطان و بیماریهای قلبی و ریوی همین چینه.

  13. Masoud | بهمن 13, 1394 | لینک نظر

    سلام
    اگر رقیب اس5هست پس بگم که..
    1زیبایی و ظاهر جک بسیار مدرن تر و بروز تر بود پس زیبایی جک بهتر از اینه
    2موتور جک قویتره و شتاب بهتری داره
    3امکانات ایمنی و رفاهی جک تقریبا مشابه هسته
    4مشکلات گیربکس جک در اوتوماتش برطرف شده پس به نظر من ارزش جک اتوماتیک کمی بالاتره اگه کیفیتش بهتر شده باشه

    • در پاسخ به: Masoud

      محمد | بهمن 13, 1394 | لینک نظر

      1- موتور جک قویتر هست وقتی توربو توی مدار باشه که در اون حالت مصرف سوخت به شدت بالا میره و استهلاک موتور هم به شدت بالا هست.
      2- گشتاور جک دنده ای 237 در دور موتور 2000 تا 4000 هست ولی گشتاور اس 6 234 در دور 4000 هست! خودتون تفاوت رو ببینید.
      3- اس 5 اتوماتیک اگر به گزارش تست رانندگیش که یکی دو هفته پیش منتشر شد مراجعه کنید شتاب و کشش خوبی نداره و این بخاطر ضعف گیربکس اتوماتیکش هست.
      4- کیفیت تودوزی داخل اس 6 به مراتب یک سرو گردن از جک بالاتر هست.
      5- و سایز اس 6 کاملا بزرگتر و بلندتر از اس 5 هست که برای خانواده های پر جمعیت ایران یک مزیت عمده محسوب میشه.
      7- امکانات رفاهی دو تا رو من میگم و بقیش رو خودتون مقایسه کنید، اس 6 دارای ایرکاندیشن 2 کاناله و همچنین گروز کنتل هست که اس 5 فاقد این دو مشخصه هست. آیا خودرو اتوماتیک بدون کروز بدرد میخوره؟

      • در پاسخ به: محمد

        امیرحسین | بهمن 13, 1394 | لینک نظر

        1-دوست عزیز هرچه بازه دستیابی به گشتاور وسیع تر و در دورهای پایین تر باشه کاربردی تره،شما برای دستیابی به حداکثر گشتاور در اس6 باید دور موتور رو بالا نگهدارید که متعاقبش مصرف سوخت و اصطحلاک بیشتر رو در پی داره.
        2-ااگر دقت کرده باشید اکثر کمپانی های مطرح دارن به توربو رو میارن چون با حجم کمتر و مصرف کمتر بازده بهتری نسبت به موتورهای اتمسفریک داره،دقت کردین؟مصرف کمتر!البته شرایط نگهداری خاص رو میطلبه که با توجه به کیفیت پایین سوخت کار نگهداری مشکل تره!
        3-فارغ از بزرگتر بودن سایز بدنه،افزایش ارتفاع برای یک کراس اور تک دیفرانسیل نه تنها مزیت نیست،بلکه سوار و پیاده شدن بهش سخته و پایداریش هم ضعیف تره.
        4-جدا از کروز کنترل که که از آپشن های بسیار خوب هست،تجربه بنده در مورد ایرکاندیشن دوال ثابت کرده که این آپشن به هیچ دردی نمیخوره

        • در پاسخ به: امیرحسین

          ironman | بهمن 13, 1394 | لینک نظر

          اون کمپانیهای معتبری که میگی با سیستم پاشش مستقیم GDI و CGI وTDI و TSI و توین شارژر و… هستن که مصرف رو با وجود توربو پایین میاره نه با موتورهای پاشش چند نقطه ای که ورداشتن روشون توربو گذاشتن

  14. حسین | بهمن 13, 1394 | لینک نظر

    بدبختی اینجاست که اگه این خودرو جواب نده یا نتونه رقابت کنه .با این بازار دست دوم افتضاهی که ماشین چینی داره اونوقته که 90 میلیون پول بی زبونت دود میشه میره هوا…
    باید بسوزی و بسازی…

  15. ironman | بهمن 13, 1394 | لینک نظر

    نسبت به بقیه چینی ها از نظر سواری و کیفیت تجهیزات الکتریکی و تزئینات داخل کابین و موتور و گیربکس و مخصوصا سیستم تعلیق عقب که به جای فنر لول از مجموعه میله های پیچشی استفاده شده یک سر و گردن بالاتره. شرکت کارمانیا یک شرکت دانش بنیان چینیه یعنی برخلاف بقیه شرکتهای چینی که کپی کاری و کم کردن کیفیت و قیمت و اضافه کردن به آپشنها و ظاهر در عین توخالی بودن رو هدف گرفتن شرکت کارمانیا خرید تکنولوژی و تجربه و تحقیقات و استفاده از کارشناسان خارجی رو سرلوحه قرار داده که همین امر باعث بالا رفتن کیفیت محصولاتش در برابر بقیه چینیها شده
    قسمت نا امید کننده در مورد این خودرو به قول نویسنده نداشتن سیستم ESP هست که بیشتر از تک دیفرانسیل بودن توی ذوق میزنه هرچند که با توجه به تفاوت سیستم تعلیق عقبش با بقیه چینی ها انتظار میره پایداری نسبتا بهتری در پیچها داشته باشه ولی کسی که 92 تومن پول میده حداقل انتظار داره ماشین شاسی بلندش ESP یا یک سیستم مشابه داشته باشه که متاسفانه این ماشین نداره .
    به هرحال من اگر پولش رو هم داشتم عمرا نمیخریدمش 🙂

  16. مهدی | بهمن 13, 1394 | لینک نظر

    چقدر زشته اونم پشتش.اینقدر چینی زیاد شده تو خیابون که میریم قاطی میکنیم.گفتیم تنوع نه اینقدر همه چینی .
    داریم از اونور پشت بوم میوفتیم

  17. پرهام | بهمن 13, 1394 | لینک نظر

    دنیای اتومبیل ما ایرانی ها دیگه داره تو ماشین های چینی خلاصه میشه . با کیفیتش باشه خوبه و در کنار برند های خوب رقابت کنه . انسان به امید زندس پس امیدوارم شرایط مردم بهتر شه و دیگه محصول بی کیفیت تو مملکتمون نه تولید شه و نه عرضه .

  18. فرهاد | بهمن 13, 1394 | لینک نظر

    کپی از لکسوس rx350 چند نسل قبل !!!!

  19. آرمین | بهمن 13, 1394 | لینک نظر

    با توجه به اینکه شرکت کارمانیا نمایندگی زیادی نداره، فروش خوبی نمیتونه داشته باشه، در ضمن پت و مت به اشتباه سیستم کنترل پایداری را ذکر کردن که اصلا همچنین سیستمی در اس 6 وجود نداره

    • در پاسخ به: آرمین

      محمد | بهمن 13, 1394 | لینک نظر

      بر خلاف نظر شما ظاهرا فروش خوبی داشته و اگر به سایشتون مراجعه کنید تحویل مرداد ماه رو بستن و تحویل شهریور دارن الان. دوستای من در نمایشگاه کرمان میگفتن که غرفه کارمانیا بسیار پربازدید بوده. همه نظرات اینجا رو خوندم من هیچکدوم یه نقد مهندسی و علمی نداشتن از این ماشین، یکی میگه پشتش زشته خوب این سلیقه شخصیه، به نظر من پشت لکسوس شاسی بلند جدید هم زشته ولی چیزی از اعتبار اون ماشین کم نمیکنه. خوبه که چشم بسته قضاوت نکنیم و همه رو به یک چوب نرونیم

    • در پاسخ به: آرمین

      ironman | بهمن 13, 1394 | لینک نظر

      به نظر ماشین نسبتا با کیفیتی میاد البته نمیشه روی کامنتهای مردم در سایتهای خارجی قضاوت کرد و باید بیاد و دوسه سالی مردم سوارش بشن و مزایا و معایبش معلوم بشه ولی در هر صورت دو کمپانی چینی کارمانیا و چانگان نسبت به بقیه خیلی به تحقیقات و دانش و فن آوری اهمیت میدن و مراکز تحقیقاتی دارن و کمپانی کارمانیا در آمریکا هم مرکز تحقیقاتی داره و مدل هیبریدی QIN از همین کمپانی توی بازار آمریکا اجازه فروش گرفته .

    • در پاسخ به: آرمین

      حسین دلاور | بهمن 13, 1394 | لینک نظر

      دکتر جان! گفتیم اگه سیستم پایداری الکتریکی وجود داشت هرزگردی و کم فرمانی بهبود پیدا کرد. جمله رو یه بار دیگه بخون