نسل آینده سری یک ، اولین ب ام و دیفرانسیل جلو تاریخ

جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۲

نسل آینده سری یک ، اولین ب ام و دیفرانسیل جلو تاریخ

بنا به گزارشات BMW در حال برنامه ریزی برای تولید نسل بعدی سری 1 است. خودروهای این نسل دیفرانسیل جلو، و مقرون به صرفه خواهند بود. این خودروها هیبریدی هستند و یک موتور 3 سیلندری بنزینی یا دیزلی خواهند داشت.

در نتیجه گازهای گلخانه ای کمتری تولید خواهد کرد. (حدود 50 گرم کربن دی اکسید به ازای هر کیلومتر پیمایش)

bmw-planning-next-gen-front-wheel-drive-1-serie

علاوه بر این، BMW بر روی مدل های معمولی با underbody cladding، آیرودینامیک بهینه، لاستیک ها و چرخ های باریک تر و تنظیم سیستم تعلیق پایین تر کار میکند. به احتمال زیاد نصب گیربکس اتوماتیک بر روی مدل های سری 1 میتواند باعث صرفه جویی در مصرف سوخت شود.

نسل آینده سری 1 بر روی پلت فرم متفاوت از مدل های فعلی و مشترک با مینی کوپر ساخته خواهد شد.از همین رو پیش بینی می شود این مدل از ب ام و برای نخستین بار در تاریخ این کمپانی به صورت دیفرانسیل جلو عرضه شود.

یکی از دلایل ساخت مدلهای اقتصادی سری 1 توسط BMW، جبران گازهای گلخانه ای است که مدل های بزرگتر تولید می کنند. براساس قانون اتحادیه اروپا باید تا سال 2020 میانگین CO2 تولید شده توسط خودروهای ساخت یک خودروساز واحد باید کمتر از 95 گرم در کیلومتر باشد.

گفتنی این که وضع چنین قانونی با اعتراض خودروسازانی نظیر فراری همراه بوده است که به دلیل عدم عرضه مدل های سبز، کوچک و درون شهری، نمی توانند به راحتی میانگین 95 گرم در کیلومتر را به دست آورند.


بدون دیدگاه