پاژن، فوتون و وانت ایسوزو شماره گذاری نمی شوند

سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ | 5 نظر

پاژن، فوتون و وانت ایسوزو شماره گذاری نمی شوند
معاون پلیس راهور ناجا:
پرشین خودرو: معاون فنی مهندسی و خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اعلام آمارهایی از شماره گذاری خودروها در 11 ماهه امسال از ممنوعیت شماره گذاری سه نوع وسیله نقلیه خبر داد.

به گزارش «پرشین خودرو»، سرهنگ احمد رستمی درباره فعالیت مراکز تعویض پلاک اظهار کرد: به طور کلی روزانه بین 15 تا 17 هزار خدمات مربوط به تعویض و نقل و انتقال پلاک در مراکز تعویض پلاک سراسر کشور انجام می‌شود و همانطور که قبل تر نیز اطلاع رسانی شد ساعات کار مراکز تعویض پلاک در اسفند ماه طی سه مرحله افزایش یافته و در دهه آخر اسفند ماه از ساعت 7 صبح فعالیت‌های این مراکز آغاز شده و تا ساعت 16 درهای مراکز تعویض پلاک در سراسر کشور باز خواهد بود و تا ساعت 18:30 نیز به افراد حاضر درمراکز خدمت رسانی خواهد شد.

شماره‌گذاری 900 هزار خودروی صفر و ‌51 هزار و 500 خودروی وارداتی در سال 94

رستمی به تشریح آمارهایی از خودروهای شماره گذاری شده در 11 ماهه امسال خبر داد و گفت: حدود 900 هزار خودروی صفر طی این مدت شماره‌گذاری شده‌اند. دو میلیون و 770 هزار مورد نقل و انتقال خودرو نیز طی این مدت داشته‌ایم.

هم اکنون بیش از 17 میلیون خودروی سواری و بیش از 10 میلیون و 700 هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور شماره گذاری شده است.

معاون فنی مهندسی و خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه در همین مدت 350 موتورسیکلت نیز شماره‌گذاری شده‌اند، گفت: ‌51 هزار و 500 دستگاه خودروی وارداتی نیز شماره گذاری شده و از این بین 169 هزار خودروی فرسوده نیز اسقاط شده‌اند.

وانت فوتون

رستمی افزود: آمارهای ما نشان می‌دهد در سال جاری شماره گذاری و همچنین اسقاط کلیه خودروهای سواری و موتورسیکلت نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است به طوری که در شماره‌گذاری خودروهای نوشماره 20.8 درصد، خودروهای وارداتی 38.7 درصد، موتورسیکلت 23.3 درصد و در اسقاط خودرو نیز 22.4 درصد کاهش را نسبت به 11 ماهه سال گذشته داریم.

رستمی اضافه کرد: هم اکنون بیش از 17 میلیون خودروی سواری و بیش از 10 میلیون و 700 هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور شماره گذاری شده است.

ممنوعیت شماره گذاری 3 خودرو

وی با بیان اینکه شماره گذاری خودروها با توجه به مصوبه دولت انجام شده و می‌بایست خودروها مورد تایید سازمان استاندارد و همچنین از نظر آلایندگی نیز مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست باشند، گفت: در حال حاضر خودروهای “وانت پاژن”، “وانت ایسوزو” و “وانت فوتون” شماره گذاری نمی‌شوند.

وانت ایسوزو-1

معاون فنی مهندسی و خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تاکید کرد: اگر خودرویی فاقد ایربگ و سیستم ترمز ضدقفل باشد برابر قانون پلیس آن را شماره گذاری نخواهد کرد.

منبع: ایسنا


5 دیدگاه

  1. sunmartin | اسفند 6, 1394 | لینک نظر

    احسنت بر شما و نظر شما

  2. ب.اسمعیلی | اسفند 6, 1394 | لینک نظر

    ابراز خشنودی می کنم از عدم شماره گذاری فوتون-باید جلوی شماره گذاری خودروهای 405-پــراید-پارس-برلیانس H 230 و محصولات قدیمی دیگر هم گرفته شود.

  3. پدارم | اسفند 5, 1394 | لینک نظر

    الان یعنی وانت نیسان کاملا استاندارده؟؟؟

  4. ironman | اسفند 5, 1394 | لینک نظر

    ولی وانت پیکان و وانت نیسان شماره گذاری میشوند چون اصلا ناایمن و آلوده کننده نیستند به خدا نیستن به جون شما نیستن این تن بمیره نیستن دیگه آقا باور کن
    بعد از گرفتن حق حساب شماره گذاری خواهند شد .
    خخخخخخخخ:)))))))))))

  5. محمد رضا | اسفند 4, 1394 | لینک نظر

    اگه منظور جناب پلیس از پاژن همون پاژن V6 باشه که اون تولیدش سال 90 متوقف شده و اگه منظورش از پاژن هرور دیزلیه که اون هم با وجود نداشتن ایربگ پلاک شده و حتی نمونه های پلاک شده اش هم تو سایت باما قابل مشاهده است