امید به مشارکت بخش خصوصی در تامین واگن مترو تهران

یکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴

امید به مشارکت بخش خصوصی در تامین واگن مترو تهران

شهردار تهران از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بخش خصوصی درخواست کرد که برای ساخت مترو تهران وارد شوند.

محمدباقر قالیباف صبح امروز یکشنبه در مراسم بهره‌برداری از 57 دستگاه واگن مترو تهران ضمن تشکر از حضور باشکوه ملت در هفتم اسفندماه با بیان اینکه مردم افتخار بزرگی را رقم زده‌اند، گفت: مردم فهیم کشورمان در مواقع حساس بهترین عمل را انجام داده و انجام وظیفه می‌کنند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه به همه عزیزانی که این توفیق انجام وظیفه به مردم را پیدا کرده‌اند تبریک می‌گویم، اظهار کرد: امیدوارم بتوانند توفیق پاسخگویی به ملت و مردم را داشته باشند و ما نیز به عنوان مدیر، از آنها حمایت خواهیم کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه امیدواریم نمایندگان مجلس آتی در حل مشکلات مردم به خصوص مشکلات اقتصادی و معیشتی توفیق انجام وظیفه پیدا کنند، گفت: هر ساله در دو نوبت مهرماه و اسفندماه شهرداری تهران اقدام به ورود واگن‌های جدید می‌کند تا بتواند سهم بیشتری در جابه‌جایی مسافران داشته باشد.

قالیباف با بیان اینکه امروز این توفیق نصیب‌مان شده که 57 دستگاه واگن جدید وارد ناوگان مترو شود، ادامه داد: امروز با ورود این 57 واگن ظرفیت مترو به 200 هزار نفر مسافر ارتقاء می‌یابد.

وی با بیان اینکه کمبود واگن یکی از غصه‌های مدیریت شهری است، گفت: هر روز مردمانی را می‌بینم که متراکم ایستاده و منتظر مترو هستند و این در حالی است که ما مشکل واگن داریم، اما واقعا با این زیرساخت‌های فعلی و تنها با افزایش تعداد واگن‌ها، می‌توان ظرفیت جابه‌جایی مسافر را به سه برابر رساند.

شهردار تهران با بیان اینکه کمبود اعتبارات برای شهرداری تهران محدودیت ایجاد کرده است، اظهارکرد: امیدواریم قول دولت برای خرید واگن با توجه به گشایش‌هایی که در حوزه مالی صورت گرفته عملی شود و خرید 1000 دستگاه واگن در دستور کار قرار گیرد؛ چرا که با تزریق این 1000 واگن ظرفیت جابه‌جایی مسافران دو برابر افزایش می‌یابد و ما شرمنده مردم در ایستگاه‌ها نمی‌شویم.

قالیباف با بیان اینکه خبر خوبی برای سرمایه‌گذاران داریم، گفت: بنا به پیشنهاد شهرداری، در بودجه 95 شورای شهر با ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران موافقت کرده است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد روشن ما این است که بخشی از خطوط با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با اتکا به رویکرد اقتصاد مقاومتی ساخته شود، گفت: اولویت اول ما سرمایه‌گذاری داخلی است، یعنی پولی که در اختیار شرکت‌های ایرانی به سمت حمل و نقل عمومی رفته و عمدتا در این بخش سرمایه‌گذاری کنند و شهرداری تهران نیز کارکرد بخش خصوصی در حوزه ساخت مترو را تضمین می‌کند.

مترو تهران=3

شهردار تهران افزود: با ورود بخش خصوصی که مصوبه شورای شهر تهران را دارد، بخش زیادی از مشکلات در این حوزه مرتفع و به کار متروسازی سرعت بیشتری داده خواهد شد.

قالیباف افزود: به جای آنکه شهرداری تهران در حوزه مترو سرمایه‌گذاری و تولید خدمات کند، بخش خصوصی می‌تواند خدمات را تولید و شهرداری تهران نیز نسبت به خرید آن اقدام کند که این اتفاق بزرگی است و ما از همه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از جمله بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری داخلی دعوت خواهیم کرد، هرچند که اگر ظرفیت بخش داخلی به متروسازی اقبالی نداشته باشد، ما نسبت به جذب سرمایه خارجی اقدام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه علاوه بر حوزه حمل و نقل، شورای شهر تهران نسبت به سرمایه‌گذاری در حوزه آی‌تی‌اس شهری نیز اجازه ورود بخش خصوصی را داده است، گفت: سرعت و شتاب تکنولوژی به قدری زیاد است که بخش زیادی از تجهیزات قبل از آنکه نیاز به تعمیرات پیدا کنند، منقرض می‌شوند و این نشان‌دهنده سرعت بالای تکنولوژی است و امیدواریم بخش خصوصی در این حوزه نیز توجه ویژه داشته باشد.

شهردار تهران با بیان اینکه وقتی مدیران بخش دولتی اقدام به تولید تکنولوژی یا خدمات می‌کنند، قیمت تمام شده بالا است، گفت: با ورود بخش خصوصی می‌توان با قیمت کمتری خدمات را تولید کرد.


بدون دیدگاه