نکات و ترفند های فوق العاده برای مسافرت حرفه ای

سه شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۵ | 3 نظر

نکات و ترفند های فوق العاده برای مسافرت حرفه ای

راهنمای کاربردی تکنیک های سفر

 

برای شما همرا هان عزیز “هاو کن یو” یا “چگونه می توانید” مجموعه ای از  ترفند های جذاب و کاربردی را آماده کردیه ایم تا چه در کمپ های چند ساعته، چه در مسافرت های نزدیک درون شهری و چه در مسافرت های دور تر و برون مرزی می توانید از این ترفند ها استفاده و نهایت بهره را ببرید. برای آشنایی با این ترفند ها با “چگونه می توانید” همراه باشید.ترفند ها و نکات مهم بسیاری برای داشتن یک سفر بدونه دردسر و لذت بخش وجود دارد که واقعا ذکر کردن همه این نکات در قالب یک مقاله وبسایت نمی گنجد، با این حال ما برای شما چندی از این ترفند های کاربردی و جالب را در “چگونه می توانید” آماده کرده ایم که امیدواریم این ترفند ها بتواند برای شما کاربران عزیز کاربردی باشد.

۱۰ ترفند سفر:

۱) چگونه می توانید در  کمترین فضا بیشترین وسایل و البسه را جا کنید:

مطمئنا یکی از دغدغه های مهم و البته مشکل ساز برای شما به همراه داشتن وسایل و البسه مورد نیاز است که شما به علت عدم توانایی در حمل کردن چندین چمدان یا کوله باید بیشترین وسایل را در حداقل فضای ممکن جا کنید اما چگونه ؟

a) به جای تا زدن لیاس ها آن ها را رول کنید. به خاطر داشته باشید که به جای تا زدن لباس ها اگر شما آن ها را رول کنید راحت نصف حجم قبلی را اشغال خواهید کرد.

b) حتی شما برای رول کردن می توانید چندین لباس را بر روی هم بگذارید و سپس اقدام به رول کردن کنید که به مراتب از قبل هم فضای اسغال شده کمتر می شود. یا از ترفند هایی که در کانال سایت برای شما برای تا زدن ارئه کرده ایم استفاده کنید.

مسافرت-2

۲) حتما با خود یک جای شامپو و …  به همراه داشته باشید:

کمتر پیش می آید که شما مسافرت کنید و در آنجا سر از مکان هایی که آب دارد سر در نیاورید. اما بسیار اتفاق می افتد که برای شنا و یا حتی تماشا به کنار آب و یا دریا بروید و ناخواسته وسایل الکترونیکی از قبیل گوشی و انواع گجت و ساعت ها، یا حتی بسیاری از وسایل دیگر  شما در آب بیفتد یا با آب تماس برقرار کند و دچار مشکل شود. راه کار مناسب در ای نشرایط استفاده از یک جای شامپو و یا … است که می توانید تمام وسایل خود را در آن بگذارید و درب آن را ببندید تا از گزند آب در امان باشند.

مسافرت-3

۳) از تلویزیون برای شارژ کردن گوشی یا تبلت خود استفاده کنید:

چه بسیار مواقعی که به مسافرت های چند روزه رفته اید و فراموش کرده اید شارژر گوشی یا تبلت را به همراه خود ببرید یا اصلا آن را گم کرده اید. اما اگر در یک هتل یا مسافر خانه به سر میبرید اصلا نگران نباشید چرا که امروزه اکثر هتل ها و مسافر خانه ها از تلویزیون های LCD و LED  استفاده میکنند و همگی از پورت USB بهره می برند که شما به راحتی می توانید یک کابل USb را به گوشی و درگاه یو اس بی تلویزیون متصل و گوشی یا تبلت خود را شارژ کنید.

مسافرت-4

۴) استفاده از گیره کاغذ برای محافظت از تیغ ها و ماشین های صورت تراشی:

این مورد هم ایده ی بسیار جالبیست که شما می توانید از یک گیره کاغذ برای محافظت از تیغ ها و ماشین های صورت تراشی برای عدم صدمه به سایر وسایل و لباس های داخل چمدان و یا کوله خود استفاده کنید.

مسافرت-5

۵) خودروی خود را روبه روی بانک پارک کنید:

اگر با خودروی خود مسافرت می کنید حتما یکی از مهم ترین دغدغه های شما به هنگام مسافرت مراقبت از خودرو است که بسیاری از مواقع مجبور هستید شب را دور از خودروی خود در محلی نامشخص و نا آشنا سپری کنید. اما “چگونه می توانید” ب ه شما توصیه می کند اگر در همچین شرایطی قرار گرفتید سعی کنید خودروی خود را در نزدیکی و یا روبه روی مراکز تجاری و دولتی، بانک ها و … پارک کنید  چراکه این مراکز و ساختمان ها مجهز به دوربین مخفی هستند ومعمولا درای روشنایی های مناسب هستند که این موارد کار را برای سارق بسیار سخت می کند.

مسافرت-6

۶) برای استفاده از رستوران های بین جاده ای به ماشین های سنگین دقت کنید:

اگر در مسافرت های طولانی میان جاده ای هستید بدونه شک استفاده از این رستوران ها یک گزینه حتمی است اما برای اینکه به بهترین آن ها دست بیابید به خودرو های سنگین نگاه کنید. اگر در جلوی رستورانی ماشین سنگین پارک کرده بود شما هم همانجا را انتخاب کنید، چراکه راننده های ماشین سنگین معمولا چندین بار هر ماه یا هر هفته از آن جاده ها عبور کرده و رستوران های خوب و با کیفیت را به خوبی می شناسند که شما هم می توانید از تجارب آن ها به راحتی استفاده کنید.

مسافرت-7

۷) چگونه می توانید پشت فرمان از حالت خواب آلودگی خارج شوید:

اگر در جاده هستید و  پشت فرمان مطمئنا خواب آلودگی برای راننده یک مورد بسیار خطرناک است. بهترین راه حل برای این مواقع استراحت است. اما ما دو راهکار دیگر هم پیشنهاد میکنیم که البته این موارد به هیچ عنوان نمی تواند برای استراحت جایگزین کاملی باشند. به هر حال شما برای اینکه خیلی سریع از حالت خواب آلودگی خارج شوید می توانید نفس خود را تا جایی که می توانید حبس و سپس سعی کنید به آرامی نفس بکشید با این حرکت ضربان قلب شما بالا می رود و کاملا از حالت خواب آلودگی خارج می شوید (این کار را زمانی که خودرو را متوقف کرده اید انجام دهید)  و یا اینکه از آدامس حین رانندگی استفاده کنید و یا صدای ضبط خودرو را کمی بیشتر کنید.

مسافرت-8

۸) چگونه می توانید در وسایل حمل و نقل عمومی از وسایل خود محافظت کنید:

بسیار پیش می آید  که به تنهایی سفر می کنید و برای سفر هم از وسایل حمل و نقل عمومی همچون اتوبوس و قطار استفاده می کنید. اگر که در این وسایل احساس کردید که احتیاج به استراحت دارید ولی نگران ساک یا کوله خود هستید که مبادا به سرقت رود کافیست پای خود را از یکی از حلقه ها و یا دسته های کوله و یا .. رد کنید. با این حرکت احتمال سرقت کیف یا کوله شما ۵۰ تا ۹۰ درصد کاهش میابد.

مسافرت-9

۹) چگونه می توانید جهت یابی کنید:

اگر مسافرت شما کمی مهیج تر است و به مناطق طبیعی و بکر سفر می کنید یکی از احتملاتی که باید در نظر بگیرید احتما گم شدن در این مناطق است. اما آیا بدونه وسایل جهت یابی  می دانید چگونه جهت یابی کنید؟ نگران نباشید. ما در “چگونه می توانید” ترفند و روش جهت یابی را هم به شما آموزش می دهیم.

برای این کار تمام چیزی که احتیاج دارید یک ساعت عقربه ای است و البته خورشید. جهت یابی بسیار ساده و به این صورت است که شما می بایست عقربه کوچک ساعت خود را به سمت خورشید بگیرید و حال وسط عقربه کوچک تر و عدد ۱۲ بر روی ساعت شما به شما جنوب را نشان می دهد. به همین راحتی.

مسافرت-10

۱۰) از جعیه عینک برای نگهداری از شارژر و هدفون گوشی استفاده کنید:

در نهایت هم “چگونه می توانید” به شما پیشنهاد می کند برای اینکه مانع از گم شدن شارژر و سیم های USB  و البته هدفون ها و ایرفون های خود شوید از یک عدد جعبه محافظ عینک استفاده کنید.

مسافرت-11

نکته پایانی:

ما برای این مقاله به همین ۱۰ ترفند افاقه کرده ایم هرچند می توانستیم این موارد را تا ۴۰ ۵۰ مورد ادامه دهیم. اما ما آشنایی بیشتر را بر عهده شما کاربران عزیز می گذاریم تا اگر به نظرتان ترفند و یا ایده ای جالب در رابطه با سفر دارید در بخش نظرات در زیر همین پست منتشر کنید تا دیگران با نام شما از آن ها بهره ببرند.

منبع : howcanu


3 دیدگاه

  1. linkoln6ft | فروردین 4, 1395 | لینک نظر

    مورد 11 ) نرفتن به استان های شمالی کشور ، 352 روز دیگه میشه رفت.

  2. saeed | فروردین 4, 1395 | لینک نظر

    هر روشی برای خارج شدن از حالت خواب آلودگی اشتباست
    پیشنهاد: توقف و اندکی چرت زدن است….

  3. ُSir Nic | فروردین 4, 1395 | لینک نظر

    بهتر بود این متن رو قبل از عید میفرستادید یا حداقل جمله “کم کم به ایام تعصیلات سال جدید نزدیک می شویم” ابتدای متن رو پاک میکردید.