درخشش تویوتا پریوس 2016 در سخت ترین تست تصادف جهان

دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ | 10 نظر

درخشش تویوتا پریوس 2016 در سخت ترین تست تصادف جهان

برای اولین بار امسال انستیتوی تضمین امنیت در بزرگراه های امریکا یا IIHS اقدام به رتبه بندی امنیت هدلایتهای خودرو کرد که در این آزمایش تنها یک خودرو موفق به دریافت رتبه خوب (Good) در این تست شد!

این آژانس مستقل با بررسی 31 خودروی در کلاس متوسط، تنها امنیت نسل پنجم تویوتا پریوس را تایید کرد.

بعد از آن 11 خودرو که هوندا سیویک و آئودی A3 جزء آنها هستند حائز رتبه قابل قبول یا Acceptable شدند، 9 خودرو نشان نسبتا ضعیف یا Marginal دریافت کردن که شامل خودروهای محبوبی همچون بی ام دابلیو سری سه و تویوتا کمری هستند و در نهایت ده خودرو شامل کادیلاک ATS، شورولت مالیبو، و کلاس سی بنز رتبه ضعیف یا Poor را دریافت کردند، توجه داشته باشید که این رتبه بندی براساس بهترین سیستم روشنایی موجود برای هر مدل انجام شده است. لیست کامل ارائه شده موئسسه IIHS  به گزارش سبقت آزاد را در ذیل مشاهده بفرمایید:

خوب یا Good:

  Toyota Prius v

 قابل قبول یا Acceptable:

 Audi A3, Honda Accord 4-door, Infiniti Q50, Lexus ES, Lexus IS, Mazda6, Nissan Maxima, Subaru Outback (built after Nov. 2015), Volkswagen CC, Volkswagen Jetta, Volvo S60

نسبتا ضعیف یا Marginal:

 Acura TLX, Audi A4, BMW 2 Series, BMW 3 Series, Chrysler 200, Ford Fusion, Lincoln MKZ, Subaru Legacy, Toyota Camry

ضعیف یا Poor:

 Buick Verano, Cadillac ATS, Chevrolet Malibu, Chevrolet Malibu Limited (fleet model), Hyundai Sonata, Kia Optima, Mercedes-Benz C-Class, Mercedes-Benz CLA, Nissan Altima, Volkswagen Passat

 تویوتا پریوس ایمنی-5

در این تست، IIHS سیستم روشنایی اصلی (نور بالا) و عادی (نور پایین) خودروها را در زوایا و شرایط مختلف مورد آزمایش و بررسی قرار داد که از جمله آن پیچهای شدید به سمت راست و چپ ، پیچهای ممتد به راست و چپ ، همینطور برد کلی این سیستم در مسیر مستقیم و میزان زننده بودن نور برای راننده گیرنده نورهای خودرو. اما به دلیل استفاده بیشتر رانندگان از نور پایین تمرکز تست بر روی عملکرد این بخش بود. و برای استفاده از سیستم هوشمند تغییر وضعیت نور پایین و بالا امتیاز اضافی در نظر گرفته شد.

به گفته معاونت این موئسسه دیوید زوبی: اگر هنگام رانندگی در شب دید مناسبی ندارید، خودتان را سرزنش نکنید زیرا دلیل اصلی آن سیستم روشنایی خودروی شماست، نه ضعف بینایی شما!

همچنین طبق این لیست لازمه داشتن سیستم روشنایی بهتر گرفتن خودروی گرانتر نیست، برای مثال لامپهای هالوژن بی ام دابلیو سری 3 ضعیف تر از تویوتا پریوس هیبرید با استفاده از ال ای دی و سیستم تنظیم خودکار نور بالا عمل میکند و درمورد سری 3 طبق گفته این موئسسه معتبر برای توقف در زمان مناسب جهت مانع ناگهایی در شب سرعت شما نباید از 60 کیلومتر بر ساعت تجاوز کند!

تویوتا پریوس ایمنی-3

پریوس ۲۰۱۶ همچنین توانست برنده جایزه ایمنی Pick + از موسسه ایمنی و امنیت بزرگ‌راه‌ها یا IIHS شود. این خودرو توانست پس از کسب امتیاز مناسب (Good) در تمامی ۵ تست مربوط به تصادفات؛ تصادف ساده از جلو، ضربه متوسط از جلو و کناره‌ها، استقامت سقف، مقاومت پشت سری‌های صندلی و نهایتا دریافت امتیاز حداکثری در بهره‌گیری از فناوری پیشگیری از برخورد جلو به دریافت نشان Pick+ نائل گردد.

تویوتا پریوس ایمنی-2

در آزمون IIHS تویوتا پریوس ۲۰۱۶ که به پکیج‌های فوق پیشرفته اختیاری شامل سیستم تشخیص و جلوگیری پیش از برخورد با عابر پیاده و فناوری هشدار خروج از با کمک فرمان در کنار دیگر فناوری‌های امنیتی مجهز است، توانست در دو سرعت میانگین ۱۹ کیلومتر بر ساعت و ۴۰ کیلومتر بر ساعت از برخورد جلوگیری کند. این نتیجه در قیاس با نتیجه سال گذشته به مراتب بهتر بوده و نشان می‌دهد که تویوتا در زمینه‌های جلوگیری از تصادف خودرو با عابر پیاده و ایجاد جراحت بسیار موفق‌تر عمل کرده است.

تویوتا پریوس ایمنی-4

این خودرو همچنین از فناوری هشدار برخورد از جلو نیز بهره مند است که کاملا مطابق با ضوابط ایمنی و امنیتی سازمان ملی ایمنی بزرگراه‌ها یعنی NHTSA است. در واقع یکی از اصلی ترین دلایل دریافت رتبه ایمنی Pick+ توسط تویوتا پریوس همین فناوری ویژه است.

 


10 دیدگاه

  1. حسین | اردیبهشت 10, 1395 | لینک نظر

    یادمه تو برنامه تخت گاز بی بی سی یک تویوتا کار کرده کهنه رو به درخت کوبیدن بعد به دریا انداختن و از ساحلی دیگه پیداش کردن بعد یک ون بزرگ رو با جرثقیل روش انداختن بعد تو یک ساختمان بلند گذاشتن وبا دینامیت منفجر کردن وسر آخر ماشین مچاله شده بیچاره روشن شد و موتورش شروع به غرش کرد و همشون شاخ درآوردن

  2. حسین | اردیبهشت 10, 1395 | لینک نظر

    اینکه تویوتا پریوس تنها ماشین دنیاست که از سخت ترین آزمون ایمنی جهان IIHS نمره خوب در هر ۵ ستاره رو گرفته با توجه به برندهای گرون قیمتی مثل بنز و بی ام و و لکسوس عجیبه !!! ولی از این تویوتا ی چغر هر چی بگین بر میاد

  3. sunmartin | اردیبهشت 9, 1395 | لینک نظر

    پریوس خودروی قابل و درواقع خودروی آینده است هرچند که شرکت تسلا که از سال 2009 استارت خورده پیشرفت قابل توجهی کرده
    ضمنا در کنار کیا اپتیما و سوناتا بنز نیسان فورد فولکس و …غیره که از بزرگان جهان هستند حضور دارند مهم اینه که کیا و هیوندا اینقدز قابل بودن که یک موسسه به این اعتبار اونها را تست کنه تو فکر اینم که اگه خودروهای چینی تست میشدند اصلا در این سگمنت ها قرار میگرفتند یا خیر؟

  4. حسین | اردیبهشت 8, 1395 | لینک نظر

    تویوتا پریوس هیبرید در تمام مسائل فنی درخشان و باورنکردنیه !!! خودروی دوستارمحیط زیست.. کم مصرف ترین …پربازده ترین … ایمن ترین با ۵ ستاره اروپایی .. شتاب و سرعت نهایی باورنکردنی ولی کاش رو طراحیش بیشتر کار میکردن !!! هرچند عقل که به چشم نیست داخل اتاق این ماشین گنجینه ای از تکنولوژی های روز دنیاست

  5. گرفتار | فروردین 17, 1395 | لینک نظر

    البته تست این شرکت مردوده چون اتومبیل سلطنتی پراید لحاظ نشده

  6. گرفتار | فروردین 17, 1395 | لینک نظر

    من توی این فکرم اگه توی این تست خودروی چینی وجود داشت تو چه طبقه ای قرار میگرفت !!!؟ شما چه فکری میکنید

    • در پاسخ به: گرفتار

      حسین | اردیبهشت 28, 1395 | لینک نظر

      خودروی چینی فقط در ایران یافت میشود در خود چین بسیاری از این خودروها وجود ندارند چه برسه در بقیه دنیا …. اصلا ارزش بررسی ندارند که در لیست باشند

  7. سعید | فروردین 16, 1395 | لینک نظر

    جالبه کیا اپتیما وهیوندای سوناتا در طبقه اخر هستند یعنی ضعیف.پاکش کنید تا سانمارتین ندیده.الانه که خودزنی کنه…