یکه زارع: تنها یک نهم تیراژ ایران خودرو سهم پژو می شود

دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ | 4 نظر

یکه زارع: تنها یک نهم تیراژ ایران خودرو سهم پژو می شود
تازه ترین اظهارات مدیرعامل ایران خودرو در مورد برنامه های آینده این شرکت
4محصول ژاپنی در راه ایران خودرو
در قرار داد با پژو با سرمایه گذاری مشترک 50-50 شرکتی تاسیس میشود که هر دو سال مدیرعامل و ریاست هیات میره بین ایرانخودرو و پژو دست به دست میشود..طبق مفاد قرارداد از هر 100 دستگاه، 30 دستگاه صادر خواهد شد. در تیراژ تولید، ظرف چهار سال از 15 هزار دستگاه به 200 هزار دستگاه میرسیم.

به گزارش صنعت نویس، ساخت داخل هر محصول که تولیدش شروع میشود تا یک سال بعد باید به 40 درصد و ظرف سه سال بعد به 70 درصد برسد. چنانچه محل صادرات درآمد خواهیم داشت درحالی که ارز صرف شده برای تولید و صادرات،420 میلیون یورو خواهد بود و به این ترتیب 60 میلیون یورو تراز مثبت خواهیم داشت و تحقق این امر، اقدامی عملی در راستای اقتصاد مقاومتی است.

وی در خصوص نحوه همکاری با بنز ادامه داد: با بنز به توافق رسیده ایم که دو شرکت مشترک در بخش تجاری ایجاد شود. در شرکت مشترک حوزه فروش سهم ما 51درصد است و در شرکت مشترک خدمات پس از فروش سهم آنها 51  درصد خواهد بود. سرمایه گذاری مشترک برای تولید منطق های کامیونهای مرسدس بنز و قطعات قوای محرکه، تاسیس شرکت مشترک فروش کامیونهای مرسدس بنز و قطعات آنها در ایران و همچنین خرید بخشی از سهام شرکت محور خودرو در کنار ایدم ازسوی دایملر، از جمله موارد مورد توافق است.

یکه زارع در پاسخ به این که چرا در شرکت مشترک خدمات پس از فروش، سهم آلمانی ها 51 درصد خواهد بود؟ گفت: طبق مقررات بانکی آلمان، در صورتی بنز می تواند از تسهیلات بانکی آن کشور برای سرمایه گذاری در ایران بهره مند شود که سهمش در مشارکت بیشتر باشد. موافقتی بین بانک آلمانی، بانک پارسیان، لیزینگ ایران خودرو و بنز برای فروش خودروهای تجاری صورت گرفته است.

وی همچنین در خصوص مذاکرات با رنو با اشاره به این که فعلا با رنومذاکره نمی‌کنیم، تاکید کرد: فرصت داده ایم تا شرکتهای دیگر ایرانی، مذاکرات شان را تمام کنند تا بعد با رنو نهایی کنیم.

وی افزود: استراتژی ایران خودرو برای تولید محصولات جدید، استراتژی فول رنج است و قصد داریم از خودروهای کلاسA  و B تا لوکس را تولید کنیم.  نیمه دوم سال گذشته با هیات ایتالیایی مذاکرات جدی شد. مذاکرات ما با طرف ایتالیایی در جریان است. با آنها آرمانهای بالاتری را پیگیری می‌کنیم.  روش کاملتر از جوینت ونچر( سرمایه گذاری مشترک) در این مشارکت پیش بینی شده است. وی درباره توافقات با شرکای ژاپنی تصریح کرد: با آنها هم مذاکراتی شده است. روابط ما با سوزوکی در تولید گراند ویتارا توسعه می‌یابد. در سالهای گذشته با شركت سوزوكي فقط روي محصول ويتارا همكاري داشته ايم، اما قصد داريم توليد محصولات ديگري از اين خودروساز مانند سوئيفت، ويتاراي جديد و سياز را نيز به انجام برسانيم. اما با یک شرکت دیگر ژاپنی در زمینه تولید خودروهای کالس A مذاکراتی کرده ایم.

مدیرعامل ایران خودرو تاکید کرد: سهم ما از بازار اکنون 54 درصد است و تا سال 1404 که تولید کشور به سه میلیون دستگاه خواهد ر سید، باید به 60 درصد افزایش یابد یعنی یک میلیون و 800 هزار دستگاه. از این تیراژ تنها 200 هزار دستگاه را با پژو تولید می‌کنیم وباقی را باید با شرکای دیگرمان و برند ایران خودرو تولید کنیم.

وی یادآور شد: شرکای خارجی میتوانند همکاران خوبی باشند اگرچه آنها منافع خودشان را دنبال خواهند کرد. در این وضعیت باید به فکر رابطه برد- برد باشیم. باید مرکز تحقیقات ما قویتر شود. باید به کارگران خوش ذوق و با ایده، مهندسان و مدیران خوب مان تکیه کنیم. باید توانمان را زیاد کنیم.


4 دیدگاه

  1. سیاوش | اردیبهشت 3, 1395 | لینک نظر

    تا کی مونتاژ کاری و نوکری خودروسازهای درجه سه اروپایی!!!!

  2. آقای یکه زارع من به شما قول میدم ایران خودرو آینده ای نداره این رو مطمئن باش میدونی چرا ؟ چون آینده خیلی از مردم رو ازشون گرفت
    روزی ۵۰ نفر کشته و ۱۰۰ نفر معلول آیا کمه؟
    یعنی شرکتی که شما مدیر عاملشی روزی حداقل آینده ۱۵۰ نفر رو ازشون می گیره
    حالا یکه زارع عزیز برو خوش باش!!!!!!!!!!!!!!!!

  3. sunmartin | فروردین 30, 1395 | لینک نظر

    اینقدر نامفهوم و برهم صحبت میکنه که مشخص نمیشه واسه مخاطب کلا چه محصولاتی و در چه بازه ای قیمتی قراره مونتاژ بشه البته از پیش مشخص هست که تمام این حرف ها به مونتاژ چند خودروی چینی در نهایت ختم خواهد شد