چرا قطعات معیوب در صنعت خودرو مرجوع نمی‌شود؟  

پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ | 5 نظر

چرا قطعات معیوب در صنعت خودرو مرجوع نمی‌شود؟   

در شرایطی که خودروسازان معتقدند دلیل اصلی کیفیت پایین برخی محصولات آنها، مرغوب نبودن قطعات داخلی است، رئیس انجمن قطعه‌سازان روایتی دیگر از این ماجرا داشته و تاکید می‌کند آنها (شرکت‌های خودروساز) تاکنون هیچ قطعه معیوبی را مرجوع نکرده‌اند.

محمدباقر رجال که در نشست خبری چهارمین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو صحبت می‌کرد، گفت: تا به امروز هیچ قطعه‌ای از سوی خودروسازان کشور به قطعه‌سازان برگشت داده نشده و آنها حتی نگفته‌اند که عیب قطعات ساخت داخل چیست.

وی افزود: چند سال است که از خودروسازان می‌خواهیم قطعات معیوب را به ما برگشت بدهند تا ایرادات احتمالی را رفع کنیم، با این حال، هنوز این اتفاق رخ نداده و آنها حتی یک قطعه معیوب را نیز مرجوع نکرده‌اند.

رجال با بیان اینکه قطعات عرضه شده در بازار، باید به تایید ساپکو و سازه‌گستر برسد، تاکید کرد: با این وجود، ما هم نمی‌دانیم چرا در نهایت خودرویی که به دست مشتریان می‌رسد، معیوب است؛ در واقع برای ما هم سوال است که چرا خودروسازان با وجود خرید قطعات با کیفیت از قطعه‌سازها، محصولاتی بی‌کیفیت را روانه بازار می‌کنند.

رئیس انجمن قطعه‌سازان اما این را هم گفت که در حال حاضر برخی قطعات معیوب، بازسازی و دوباره وارد بازار فروش قطعات یدکی می‌شوند و این کار بسیار خطرناک است.

به گفته وی، کارشناسان اروپایی تاکید کرده‌اند که 50 درصد قطعات ایرانی دارای کیفیت استاندارد (در سطح اروپا) هستند، با این حال، هم‌اکنون شاهد این هستیم که قطعات چینی در قالب ساخت داخل، وارد کشور می‌شود.

در ادامه این نشست اما علی‌اکبر بخشی، رئیس اتحادیه قطعات خودروی تهران نیز با اشاره به برگزاری چهارمین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو، خدمات خودرو و ماشین‌آلات راه‌سازی از 4 تا 7 خرداد ماه در مصلای تهران، گفت: در این نمایشگاه، قطعات و لوازم یدکی خودرو با حضور قطعه‌سازان داخلی به نمایش در می‌آید.

دنیای اقتصاد


5 دیدگاه

  1. ش.ا | اردیبهشت 3, 1395 | لینک نظر

    سلام.بنده سال قبل یک 206 اس دی صفر خریداری کردم .طی یک سال به مشکلات زیر برخوردم:
    1-ای سی یو ماشین کهنه و مستهلک بودو دور موتور را در حالت ساکن روی سه هزار نگه می داشت که با کلی رفت و آمد با یک نو تعویض شد.
    2-استارت ماشین صدای اضافی داشت که بعد از دوبار تعویض معلوم شد که محل سوار شدن پیچها مشکل دارد که بعد از یک روز کار در نمایندگی با واشر بندی مشکل حل شد.
    3-گیر بکس در دنده 3 مشکل داشت که بعد از دوماه تلاش وقبول نمایندگی برای تعویض آن معلوم شد گیربکس کهنه که قبلا چندین هزار کیلومتر کار کرده روی ماشین نصب شده.این گیر بکس حتی نام و شماره سریال ساخت هم نداشت که برای نمایندگی هم تعجب آور بود.

  2. حسین | اردیبهشت 3, 1395 | لینک نظر

    وقتی پشتشون گرم باشه دیگه ترسی از آشغال فروختن به مردم بیچاره رو ندارن اشکالی نداره یه روزی دست این حروم خورا رو میشه برای همه

  3. علی | اردیبهشت 3, 1395 | لینک نظر

    دزدی از مردم
    من تو یک هفته پنج بار سنسور میله سوپاپ عوض کردم اونم با گارانتی شرم اوره

  4. محسن | اردیبهشت 2, 1395 | لینک نظر

    دلیلش روشنه: بی وجدانی، بی شرفی و حروم خوری !!!
    وقتی سالیانه 100 و خورده ای هزار نفر توی محصولات نا امن اینها کشته میشن و هیچ مسئولیتی رو قبول نمیکنن، چه توقعی هست که برای یک قطعه مسئولیت پذیر باشن و مرجوعش کنن؟