اخباراخبار خارجی

ممنوعیت خودروهای بنزینی دیزلی تا سال 2040 در بریتانیا

حزب لیبرال دموکرات بریتانیا با رهبری نیک کلگ، پیشنهاد ممنوع کردن تردد خودروهای سواری دیزلی و بنزینی در جاده های انگلیس تا سال 2040 را مطرح کرده است اگر این پیشنهاد به قانون مبدل شود تنها خودروهای الکتریکی و هیبرید الکتریکی می توانند در آن زمان مورد استفاده قرار گیرند.

البته قرار است این قانون فقط برای وسایل نقلیه شخصی اعمال شود. آنها امیدوارند با پیشرفت تکنولوژی بتوانند تاریخ نزدیک تری را برای این امر انتخاب کنند.

تغییر جاده های انگلستان نیز بخشی از برنامه zero carbon Britain است. آنها در این فکر هستند که سیستم مالیات جاده ای پیچیده تری را در مناطق متراکم معرفی کنند. در این سیستم نرخ بر اساس تعداد سفر، مسافت طی شده و میزان تولید گازهای گلخانه ای خودرو محاسبه میشود. با اجرایی شدن این سیستم مالیات غیر مستقیم خودرو لغو خواهد شد.

Nissan-Leaf-625x394

سخنگوی اتحادیه خودرو بریتانیا به نشریات گفت: “طرح ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی و بنزینی نارس است و باید از زمانی اجرا شود که خودروهای Zero-CO2 ، Low-CO2 رشد قابل توجهی کرده باشند. و تنظیم تاریخ با داده های کم کنونی ریسک خواهد بود. ما بر این باوریم که تعداد خودروهای الکتریکی و هیبریدی افزایش می یابد ولی نه تا سال 2040″ وی ادامه داد: “اگر این سیاست به زودی قانون شود تعداد زیادی از خودروهای خوب و تمیز امروزی راهی قبرستان خودروها خواهند شد که این امر نیز اشتباه خواهد بود.”

Hyundai-ix35-Fuel-Cell-625x346

این پیشنهاد در کنفرانس حزب لیبرال دموکرات که در 14 الی 18 سپتامبر برگزار میشود به رای گذاشته خواهد شد.

کشورهای پیشرفته با وضع چنین قوانین بلند مدتی ، مسیر رشد صنعت را مشخص می کنند و بدین ترتیب زمینه برای بهبود شرایط به صورت تدریجی فراهم می شود، اما برعکس این شرایط را می توانید در کشورمان مشاهده نمایید که تمامی قوانین محیط زیست و دستورات پلیس (برای شماره گذاری خودروها) به صورت ناگهانی و بدون شرایط خودروسازان تعیین شده و بارها نیز به تاخیر می افتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا