چرا فراخوان ایربگ های تاکاتا به ایران نرسید؟

یکشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۵ | 5 نظر

چرا فراخوان ایربگ های تاکاتا به ایران نرسید؟

بحران جهانی کیسه‌های هوای تاکاتا در حالی مدت‌ها است گریبان خودروسازان بزرگ دنیا را گرفته و آنها را به انجام فراخوان‌هایی بزرگ وا داشته که در ایران خبری از این «فراخوان» نیست. داستان از این قرار است که ایربگ‌های ساخت شرکت تاکاتای ژاپن، به‌دلیل نقص فنی، تاکنون سبب کشته و مجروح شدن چندین نفر شده‌ است. بر این اساس، ایربگ‌های متعلق به این شرکت، هنگام باز شدن، قطعاتی فلزی را به سمت سرنشینان خودرو پرتاب می‌کنند که به‌شدت خطرناک است. از همین رو، خودروسازانی که این ایربگ‌ها را مورد استفاده قرار داده‌اند، میلیون‌ها دستگاه از محصولات خود را فراخوان کرده‌اند تا از خسارات جانی و مالی بیشتر جلوگیری کنند.

هرچند خودروهای مجهز به ایربگ‌های تاکاتا، وارد بازار ایران نیز شده‌اند، اما تا به امروز حتی یک مورد نیز از سوی نمایندگی‌های واردکننده خودروسازان خارجی، فراخوانی انجام نشده است.خودروهایی مانند تویوتا، هوندا و مزدا، همچنان در سراسر جهان به‌دلیل نقص احتمالی در ایربگ، فراخوان می‌شوند، با این حال هنوز موج این ماجرا به ایران نرسیده و در نتیجه خطر بالقوه برای سرنشینان این مدل خودروها در کشور، وجود دارد. در این شرایط این پرسش پیش آمده که اگر نمایندگی‌های واردکننده خودرو، دارای مجوز رسمی از شرکت‌های مادر هستند، پس چرا نسبت به انجام فراخوان بابت برطرف کردن نقص فنی احتمالی ایربگ‌ها، اقدام نمی‌کنند؟ هرچند کارشناسان تاکید می‌کنند احتمال خطر در ایربگ‌های تاکاتا پایین است، اما صفر نبوده و ممکن از مشتریان خودروهای وارداتی را نیز دچار خسارات جانی و مالی کند؛ بنابراین انجام فراخوان در بازار ایران نیز ضروری به‌نظر می‌رسد.

دنیای اقتصاد


5 دیدگاه

  1. سپهر | تیر 13, 1395 | لینک نظر

    واقعا باید تاسف خورد که با هر بلایی که سر مردم ایران میارن بازم ساکت میشینن که هیچ برای خرید سرودست میشکنن و صف میکشن.خلایق هر چه لایق.اگر این شرکتای درپیت غیر رسمی رو یک ماه تحریم میکردن دیگه جرات نمیکردن یه همچین توهینی رو به مردم کشور بکنن کسایی که فقط به فکر منافع خودشون و پر کردن جیبهایی هستن که هیچ وقت پر نمیشن

  2. کیانوش 38 | تیر 13, 1395 | لینک نظر

    مگه جون مردم برای اینا ذره ای ارزش داره؟ اینا بالاخره 2.5 برابر قیمت جهانی پول ماشینای وارداتیشون رو گرفتن و الان چه فرقی براشون داره که خریداراش زنده باشن یا بمیرن؟ کسایی که حتی ماشین دو ایربگ رو به اسم فول شش ایربگ قالب میکنن یه لحظه به ارزش جان افراد فکر میکنن؟ سیاست گزارای صنعت خودرو هم فقط براشون مهمه یه لحظه آرامش از گلوی این ملت پایین نره و الکی چرا بخوان پیگیر این ماجرا بشن که چرا فراخوان بین المللی توی کشور اجرا نمیشه؟ مگه یک درصد براشون اهمیتی داره وقتی انقدر پرایدای اسباب بازی میره زیر پای ملت؟

  3. حالا… | تیر 13, 1395 | لینک نظر

    عاقا

    اینا همه دلال هستند نه نمایندگی
    بخدا اگر تویوتا و هوندا روحش خبر داشته باشه اینا اینجان
    خدا به سر شاهده اگر میدونستن برای جمع اوری ایربگ اقدام که میکردن هیچ برای جمع اوری ابرویی که اینا دارن از سالها تلاششون برای تثیبت برندشون انجام دادن هم اقدام میکردن

    شاید هم تا میفهمیدن اینجا میشه ماشیناشون را 5 برابر قیمت خودشون فروخت کلا کوچ میکردن اینجا

    والا با این نوناشون

  4. reza | تیر 13, 1395 | لینک نظر

    ایرتویا، برترین در رضایت‌مندی مشتریان از خدمات پس از فروش !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  5. غمگسار | تیر 13, 1395 | لینک نظر

    نمایندگی ؟ مجوز رسمی ؟ !!!!!!!!

    چرا دارین سر خودتونو کلاه میذارین؟ یا نکنه دارین کلاه مارو بر میدارین ؟

    ما نفرین شدیم !