رضایت مندی مشتریان از فرایند فروش: کرمان موتور در صدر

دوشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۵ | 9 نظر

رضایت مندی مشتریان از فرایند فروش: کرمان موتور در صدر

بر اساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، شرکت کرمان‌خودرو که 2.1 بازار خودرو کشور را در دست دارد، توانسته در صدر جدول رضایتمندی مشتریان از فرآیند فروش قرار گیرد و با فاصله چشمگیری از قبای داخلی‌اش این رتبه را به اختیار خود درآورد.
این گزارش حاکی از آن است که پس از کرمان‌موتور، دو شرکت آسان موتور و مدیران‌خودرو که اولی محصولات هیوندایی را وارد می‌کند و دومی به مونتاژ دسته‌ای از محصولات چری چین در ایران می‌پردازد، در رده های بعدی رضایتمندی مشتریان از فروش خودرو طی سال 94 قرار گرفته‌اند.

11kea
بر اساس این گزارش ایران خودرو با در دست داشتن سهم 46 درصدی از بازار خودرو در رده پنجم و سایپا با سهمی بالغ بر 34.3 درصد از بازار در رده یازدهم جدول رضایتمندی مشتریان از فروش شرکت‌های 17 گانه تولیدکننده و واردکننده خودرو در ایران قرار گرفته است.
رتبه شرکت‌های مختلف در این زمینه را در اینفوگرافیک زیر ببینید/اقتصاد نیوز


9 دیدگاه

  1. محمد | مرداد 27, 1395 | لینک نظر

    در مورد دوستاني كه مشكل تحويل خودرو داشتن از جمله اس ٥
    من شخصا در بهمن ٩٣ ثبت نام كردم خودرو تحويل شهريور ٩٥ اعلام شد در تاريخ ٦ شهريور ٩٥ خودرو را تحويل گرفتم
    در طي اين يك سال كاملا از ماشين نسبت به پولش رضايت كانل دارم
    اينكه در انتخاب اشتباه نوع نمايندگي مشكل داشتين حاكي از بد بودن خودرو نميباشد

  2. احمد | تیر 29, 1395 | لینک نظر

    نکته فاجعه بارش اینه که حدود 87 درصد بازار دست ایران خودرو و سایپاست (با احتساب پارس خودرو) و فروش ماشینهای خارجی غیر چینی مثل تویوتا و رنو و کیا و هیوندایی و … فقط 2 درصده نهایتا با محصولات غیر چینی مونتاژی مثل مزدا و سراتو و … شاید بشه 5 درصد!

    یه جورایی نشون دهنده فاصله طبقاتی جامعست…

  3. محسن | تیر 28, 1395 | لینک نظر

    وقتی شرکتی مثل کرمان موتور در صدر لیست رضایت مندی قرار میگیره دیگه وای به حال بقیه. یه سر به سایت های همسایه بزنید تا عمق فاجعه رضایت مشتری از این شرکت رو متوجه بشید.
    من فقط چند نمونه از اونها رو اینجا مینویسم تا متوجه قضیه بشید:

    – امروز هم که ۲۶ روز از تیر گذشت خبری از دعوت نامه تیر ماه نشد بنظر شما چه باید کرد شرکت که فقط وعده میده
    // در جواب گفته شده: به نظر من فعلا صبر کنی بهتره چون اگه بخوای پولت رو پس بگیری حداقل یه ماه کمتر که بهت بر نمی گردونن هر جا هم بخوای دوباره ثبت نام کنی همین آشه و همین کاسه و حد اقل دو ماه باز علاف می شی.
    // جواب 2: – من گفتم انصراف میدم نخواستیم ….میگه بعد از ۳ ماه پولتو بدون سود اون ۳ ماه تحویل میدیم یعنی اینقدر دستشون بازه.

    – سلام دوستان من ماشین اس 5 دنده ای تحویل تیر ثبت نام کرده بودم امروز تماس گرفتن که بیاین برای تبدیل به اتومات با تحویل ابان یا تبدیل به لیفان 820 منم گفتم اگه من اتومات می خواستم همون موقع ثبت نام تحویل اتومات برای مرداد وجود داشت دوستان کس دیگه تحویل دنده ای برای تیر وجود داره ؟
    // جواب: با سلام من هم اس5 دنده ای تحویل تیر ثبت نام کرده بودم مثل شما با من هم تماس گرفتن برای تبدیل به اتومات یا لیفان820 ولی من قبول نکردم واقعا ما رو چی فرض کردن اصلا اشتباه کردیم که با این شرکت قرارداد نوشتیم.
    // جواب: منم تحویل تیر هستم _هنوز خبری نیست _واقعا شورشو در آورده کرمان موتور خب بی عرضه ها اگه نميتونین سر موعد تحویل بدین چرا مردمو مسخره میکنی.

    – پولتون رو این همه مدت اگه گذاشته بودید بانک الان انقد اعصاب خوردی نداشتید.
    سودشم میزاشتید روش یه ماشین درست و حسابی میخریدید به جای S5.

    – سلام . امروز با امور مشتریان تماس گرفتم و پرسیدم ماشین اتوماتیک من را چه زمانی می دهند . خانم پاسخگو بعد از وارد نمودن شماره مشتری من در سیستم گفت ای ،شما که در تاریخ 30 خرداد تکمیل وجه کرده ای و با حالتی طلبکارانه واز موضع بالا گفت که حداقل باید 1 ماه صبر کنی . دیدم سکوت جایز نیست لذا گفتم خانم محترم مثل اینکه بدهکار هم شده ایم پس باید یادآوری نمایم که موعد تحویل ماشین در قرارداد ما خرداد ماه بوده است ضمن اینکه شما در 30 خرداد برای من دعوتنامه صادر کرده اید و اگر قصوری بوده مسئولیتش متوجه شما می باشد . با این حرفم طرف ساکت شد و پس از مکثی کوتاه عنوان نمود که خودروی شما در مرحله حمل از کرمان به تهران است و خودروها تولید شده و … یعنی همان حرف های تکراری.

    – مطمئناً و یقینا آخرین باری بود که از کرمان خودرو این شرکت بی مسئولیت بی در و پیکر و ناشایست خرید کردم و صد بار میگم که اشتباه کردم وگرنه یک سال پیش ماشینی که میخواستم رو خریده بودم هیچ جوابی نمیدند اصلا معلوم نیست خط تولید راه افتاده یا نه.

    • در پاسخ به: محسن

      احمدمولا | تیر 29, 1395 | لینک نظر

      مقصر خود ماییم که فکر میکنیم با دزد باید با ادب و متانت رفتار کرد
      بنده سال91 یعنی سال شروع بحران خودرو یه پژوی نقدی از ایران خودرو تحویل 20روزه خریدم با قول و تعهد نمایندگی که مطمءنا بیشتر از20 روز نمیشه
      بعد از گذشت پنجاه روز در کمال پررویی گفتند که تولید خوابیده و ماشین نداریم و شاید تا چهار ماه ماشین نیاد وبرگشت پول هم غیر ممکن
      هر چه شکایت به دفتر مرکزی و سایت کردم هیچ نتیجه ای نداشت تا بالاخره مجبور شدم شخصیت و ادب رو ببوسم و طوفان به پا کنم
      دوستان راهش این بود که دوروز پشت سرهم با موتور سیکلت 125وارد سالن دفتر مرکزی شدم و گاز موتورو تا ته پیچوندم و داد زدم یالا یا پول یا ماشین
      بار بفرمایید 3روز بعد ماشین تحویل شد
      با دزد شرم و حیا و ادب حماقت محضه

      • در پاسخ به: احمدمولا

        linkoln6ft | تیر 29, 1395 | لینک نظر

        با 125
        ??????
        روش خیلی باحالی بود
        با موتور گازی میرفتی یه روز بعد فول آپشن تحویلت میدادن?.
        البته دستمال یزدی ، زنجیر و . . . هم کارسازه.

    • در پاسخ به: محسن

      mohammad daei | مهر 13, 1395 | لینک نظر

      سلام
      داش چيزي هم گيرت مياد اينقد پشت سر اس٥ و كرمان موتور بد ميگي…!!!!
      اخه تو اپارات و اين سايت و خيلي از سايتا ديگه در مورد اين ماشين كامنت منفي گذاشته بودي گفتم بپرسم ببينم چيزي گيرت مياد…؟؟اينقدرم انرژي ميزاري مينويسي و تلاش و …به هر حال موفق باشي!!
      در ضمن من خودم از كرمان موتور اصفهان نماييندگي بشتام اس ٥ ثبت نام كردم ١١/٩٣ تحويلش برج شيش ٩٤ بود كه ٦/٦خودرو تحويل داده شد…خدمات پس از فروششم عاليه
      در ضمن من در قبال پولي كه دادم از ماشيني كه گرفتم راضيم
      تكرار ميكنم در مقابل پولي كه دادم…قابل مقايسه نيست با پورش و …كه شما ميگي واي بحال بقيه!!

      • در پاسخ به: mohammad daei

        shayanT | مهر 13, 1395 | لینک نظر

        تو چی گیرت میاد ک داری از این ماشین خوب میگی ؟؟
        فقط ی ادم بیکار میتونه بره همه سایتارو نگاه کنه ک ی وقت کسی از این ماشین بد ننوشته باشه داداش ماشینو خریدی از نظر خودت خوب بوده نمیتونی ک همه رو مجبور کنی ک بگن این ماشین عالیه شاید طرف با این ماشین ی تجربه بد داشته باشه بخواد نظرشو بنویسه
        کلا اکثر کسایی ک ماشین چینی میخرن ی تعصب خاصی رو ماشینشون دارند شاید ب خاطر این ک این ماشین ب نسبت پولی ک دادن ارزش خیلی کمتری داشته
        شما تا میری ی ماشین چینی میخری 2 ماه بعدش مث ایران خودرو ی فیس لیفت میاد بازار مثلا چراغاش خوشگل تر شده اونوقت موقع فروشش علاوه بر افت قیمت زیاد ماشین های چینی ی انگی هم میزنن رو ماشینت ک ماشینت old face هست در صورتی ک ی تغییر جزیی داشته
        حالا از لحاظ فنی بماند ک واسه همه مشخصه ک ماشینای چینی عمرشون کمه
        درباره خدمات پس از فروششون هم 2 سال دیگه صبر کن بت میگم ک وقتی این ماشین تولیدش ب صفر رسید چ بلایی سرت میاد…

  4. عباس | تیر 28, 1395 | لینک نظر

    گرچه همین شرکتهای وارد کننده خودروی خصوصی هم فر سنگها با مشتری مداری روز دنیا فاصله دارند اما باز خدا پدرشان را بیامرزد که اگر نبودند این شرکتها ، ویرانخودرو و سایپا چه بلایی به سر این مردم می آوردند
    (که البته همین الآن هم کم نمی آورند: مثلا فروش خودرو بدون قیمت تمام شده،فروش بدون حتی ورود محصول به کشور مانند کپچر یا بدون شروع کردن عملیات تولید مانند 207، ویا حتی عدم توافق نهایی برای واردات یا مونتاژ و شاهکار بی نظیر این روزهای ویرانخودرو یعنی فروش یه چیزی که بعدا معلوم میشه چیه!!!!!!!!(اولین محصول فروش اینترنتی را ببینید نوشته محصولات قابل ارائه!!!!!!!)
    )

  5. شاهین | تیر 28, 1395 | لینک نظر

    خدمات پس از‌فروش‌ چی؟?