تشدید ترافیک؛ نتیجه هوشمندسازی وسیع خودروها

چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۵

تشدید ترافیک؛ نتیجه هوشمندسازی وسیع خودروها

شرکت هیر (HERE) به عنوان یک موسسه تهیه کننده نقشه و شرکت مشاوره صنعتی SBD در تحقیق مشترکی به این نتیجه رسیده اند که خودروسازها از چرخیدن دور خود دست برداشته و به جای آن به همکاری در خصوص تولید اتومبیل های خودران مبادرت ورزند.

این امر مستلزم همکاری بیشتر بین تولیدکنندگان اتومبیل های خودران، در زمینه ایجاد وسیله نقلیه و شبکه جاده ای با یکدیگر، و تبادل اطلاعات در رابطه با زیرساخت های حمل و نقل با ارگان های محلی، ایالتی و ملی است.

به عقیده این گزارش دو عامل در میزان اثرگذاری اتومبیل های خودران بر ترافیک نقش دارند : سطح اتوماسیون و میزان دخالت کاربر. در ادامه استدلال میشود که سطوح اولیه خودرانی تاثیر اندک اما مثبتی بر میزان تراکم جاده ها دارد اما اگر این میزان افزایش یافته و دخالت کاربر انسانی کم شود منجر به تاثیرات منفی خواهد شد. در اینجا همکاری بین تولیدکنندگان کلید تسهیل حضور بیشتر اتومبیل های خودران در جاده ها است.

به نقل از اخبار خودرو، کری کاکس، محقق این پژوهش و مدیر ارشد بازاریابی در شرکت هیر عنوان میکند : « ترکیب قدرت وسیله نقلیه و حسگرهای اطلاعات جاده ای در اتومبیل های خودران با شرایط پیچیده فضای واقعی میتواند در نهایت منجر به افزایش ترافیک شود. زمان و نحوه رسیدن به مقصد اهمیت زیادی دارد و در این خصوص باید زیرساخت های دیجیتالی در مقیاس وسیع ایجاد شود. این امر همه ما را به همکاری در صنعت خودرو فرا میخواند. در این همکاری بزرگتر باید اطمینان حاصل شود که رانندگان و زیرساخت های جاده ای به طور یکپارچه بتوانند وارد عصر اتومبیل های خودران شوند. »

موسسه SBD میگوید در حال حاضر یازده میلیون دستگاه اتومبیل با سطوح مختلف خودرانی در اروپا، آمریکا و چین در حال تردد هستند. تا سال ۲۰۲۰ خودروسازها اتومبیل های بیشتری با سطوح ۴ و ۵ خودرانی تولید میکنند که به رانندگان اجازه میدهد بیش از پیش هدایت خودرو را واگذار کنند.

منبع : autocar


بدون دیدگاه