اولین اطلاعات از جایگزین مکلارن F1

پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵ | 2 نظر

اولین اطلاعات از جایگزین مکلارن F1

جانشین مک لارن F1 در راه است؛ سوپر اسپرتی سه نفره با بیش از 700 اسب بخار قدرت

دنده 6 – بهنام اصغریان، اخبار رسیده حاکی از آن است که فقط 64 عدد مدل خیابانی از این سوپر اسپرت ساخته خواهد شد، یعنی دقیقا همانند مک لارن F1.

تا پیش از این جانشین مدل نمادین مک لارن یعنی F1 که در دهه 90 تولید شد، مک لارن P1 محسوب میشد که تمام 375 دستگاه ساخته شده از آن به فروش رفته است. اما این کمپانی انگلیسی مشغول طراحی و ساخت یک سوپر اسپرت سه نفره است که جانشین F1 به حساب می آید.

ب ام و مکلارن جدید

طبق اخبار منتشر شده توسط نشریه AutoCar، بخش عملیات ویژه مک لارن مسئول انجام امور مهندسی این سوپر اسپرت جدید است و تا سال 2018 این پروژه به پایان می رسد. این سوپر اسپرت که معروف به Hyper-GT است با قیمت نجومی 2 میلیون پوند به فروش خواهد رسید.

قلب تپنده Hyper-GT نسخه ارتقا یافته موتور 8 سیلندر 3.8 لیتری معروف مک لارن است که از دو توربو شارژر بهره میبرد و بیش از 700 اسب بخار نیرو تولید خواهد کرد. بر خلاف مدل P1 که به پیشرانه هیبریدی (برقی – بنزینی) مجهز است، در نسخه جدید موتور برقی در کار نیست و تمام نیروی موتور توسط موتور بنزینی تولید میشود.

مکلارن F1 مستر بین

در ادامه نشریه AutoCar اینطور بیان میکند که جانشین مک لارن F1 در مقایسه با مدل 650S نسبت نیرو به وزن بهتری خواهد داشت و حداکثر سرعت آن از 322 کیلومتر بر ساعت تجاوز خواهد کرد. با وجود اینکه قدرت مدل جدید مک لارن بیشتر از مدل 675LT خواهد بود، اما توان شکستن رکورد شتاب صفر تا صد کیلومتر 2.9 ثانیه ای 675 را نخواهد داشت.

مکلارن-مستر بین-2

برای قرار دادن سه صندلی در کابین این سوپر اسپرت، بخش عملیات ویژه مک لارن در حال اعمال تغییراتی روی شاسی یکپارچه فیبر کربنی آن است که صندلی راننده وسط بوده و با دو صندلی برای سرنشینان احاطه خواهد شد، دقیقا همانند F1. این نشریه انگلیسی در ادامه میگوید این سوپر اسپرت سه نفره “بهترین مدل مک لارن خواهد بود که تا به حال ساخته شده” و طراحی فضای داخلی آن “بیشتر شبیه به یک اثر هنریست تا کابین یک خودرو”.

فعلا جزئیات دقیقی درباره نام رسمی این سوپر اسپرت در دسترس نیست، اما ظاهرا با کد “BP23” شناخته میشود که مخففBespoke Project 2 (به معنی پروژه سفارشی 2) و عدد 3 (به دلیل طراحی سه نفره کابین) است. همانند مدل خیابانی مک لارن F1، فقط 64 دستگاه از این سوپر اسپرت جدید ساخته خواهد شد.

منبع: نشریه اتوکار


2 دیدگاه

  1. pony car | تیر 31, 1395 | لینک نظر

    به خاطر کمپانی همانند مک لارن است که من انگلیس را در رده سوم جهان بعد از المان و امریکا و بالا تر از ایتالیا قرار میدهم

  2. pony car | تیر 31, 1395 | لینک نظر

    کمپانی مک لارن کمپانی معظمی هست وباید به ان ارج نهاد یادمان نرود که دهه نود این مک لارن بود که رکورد دار بود این کمپانی انقدر معتبر است که کمپانی بزرگ و امپراتوری به نام مرسیدس بنز برای ساخت یک سوپر اسپرت دست به دامان مک لارن میشود نام مک لارن تاریخی کوتاه اما پر مخاطره به همراه دارد بروس مک لارن نام مهندسی نیوزلندی است مهندس و طراح و راننده خودروهای مسابقه ای بود او هیچ گاه تصور نمی کرد که نامش به واسطه 20 قهرمانی تیم مک لارن .پر افتخار ترین تیم فرمولا وان چنین جاودانه شود تیم مکلارن در طی سالهای 1960و1970 افتخارات فراوانی در عرصه مسابقات فرمول وان و 24 ساعته لمان بدست اورد بعدها تیمی که بروس شالوده ان را پیچیده بود دست به کار بزرگی زدند و به رهبری ران دنیس مک لارن گروپ را تاسیس کردند که از سال 1989 موظف به تولید خودروهای فوق العاده شهری گردید این شرکت هم اکنون چیزی در حدود 1500 نفر پرسنل دارد اما سخن کوتاه کنم اولین حصور مک لارن درخودروسازی بی شک مک لارن F1, بزرگترین خودروی تاریخ بزرگ است خودرویی تک سرنشین که با ظهور خود در سال 1994 رکورد سریعترین خودرو را از ان خود کرد جالب است بدانید این خودرو با سرعت 386 کیلومتر بر ساعت هنوز هم سریع ترین خودروی تنفس طبیعی دنیا است و از این خودرو فقط 100 دستگاه ساخته شد و خوشا به حال کسانی که این اسطوره را دارند و هنوز هم هر دستگاه از این خودرو میلیون ها دلار به فروش می رسد