فروش بنز در استرالیا از فورد پیشی گرفت

پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵

فروش بنز در استرالیا از فورد پیشی گرفت

افزایش بی سابقه فروش خودروهای لوکس در استرالیا

 

دنده 6- مهتاب جهاندار:خرید و فروش در استرالیا به پایین ترین سطح خود نسبت به 60 سال گذشته رسیده و این کشور تنها شاهد خرید و فروشی زیر 100 هزار دستگاه بوده که در سال 1953 نیز برای اولین بار چنین اتفاقی روی داده است.

البته این کاهش فروش تاثیری روی غول تولیدکننده اتومبیل آلمانی یعنی مرسدس نداشته و کمپانی موفق بوده در استرالیا فروشی بیش از فورد داشته باشد. البته فورد از سال 1960 به تولید مدل فالکون در استرالیا پرداخته و چنین کاهش فروشی نسبت به مرسدس یک افول بزرگ محسوب می شود.

براساس آمار منتشر شده از VFACTS، فورد سال 2015 تنها 19817 دستگاه اتومبیل به فروش رساند و این در حالی بوده که مرسدس به فروشی 22817 دستگاهی دست یافت.

فورد فالکون سال 1960 روانه بازار استرالیا شد و توانست تنها در سال نخست عرضه به فروشی 26 هزار دستگاهی دست یابد. فالکون یکی از محبوبترین خودروهای استرالیا بوده و چندین بار برنده جوایزی شد. اما سال گذشته فورد تنها توانست 5968 دستگاه فالکون به فروش برساند که کمتر از یک چهارم سال نخست است.

البته فروش بالایی شاسی بلندها موجب شکستی برای فورد نیز شد. با وجود آن که خودروهای استرالیایی قیمت ارزان تری نسبت به اروپاییهای گران قیمت داشته اما مرسدس بنز به عنوان یک برند اروپایی توانست در سری C کلاس به فروشی 9300 دستگاهی دست یابد.

مدیرعامل مرسدس بنز استرالیا، Horst Von Sanden بیان داشت که با مشاهده چنین آمار فوق العاده ای می توان به کیفیت بالای محصولات پی برد.

وی افزود:                                        

“یک دهه قبل اگر در زمینه فروش به مقایسه سی کلاس و فالکون می پرداختیم، سخت بود مرسدس بتواند فالکون را شکست دهد.”

او بیان کرد:

“عوامل متعددی برای موفقیت وجود دارد تا بازار را تحت تسلط درآورد. نخست آن که بازار به دنبال خودروهای لوکس است و اتومبیل های لوکس و مجلل عملکرد بسیار قوی تری خواهند داشت. دوم این که مصرف کنندگان استرالیایی بسیار علاقه داشته تا سوار بر اتومبیل هایی با اعتبار بالا شوند.”

Sanden اظهار داشت:

“آخرین موردی که باید به آن پرداخت، اتومبیل هایی استرالیاییست. برخی از مصرف کنندگان عدم خرید اتومبیل های غیراسترالیایی را مناسب نمی دانند و این می تواند برای برندهای دیگر نگران کننده باشد.”

 

 

australia_sales

استرالیایی ها در سال 2015 بیش از 519 دستگاه مازراتی خریداری کردند که نسبت به سال 2014 با 401 دستگاه، افزایش داشته است. میزان فروش لامبورگینی نیز از 27 دستگاه به 84 دستگاه رسیده است.

Herbert Appleroth مدیرعامل فراری استرالیا بیان داشت که کسب و کار بالا و نرخ بهره پایین موجب ترغیب خریداران شده و می توان شاهد افزایش 60 درصدی برای نخستین بار بود.

او گفته است:

” این افزایش نشان از رونق فوق العاده در اقتصاد است.”

شاخص اقتصاد استرالیا رو به افزایش است و از این رو مردم تمایل بیشتری برای خرید اتومبیل های لوکس دارند. در سال 2005 میزان فروش اتومبیل های استرالیایی بیش از 248 هزار دستگاه بود اما سال گذشته این تعداد به 97 هزار دستگاه رسیده که نشان از افت فروش محصولات استرالیایی دارد.

در سال 1953 میزان فروش اتومبیل این کشور بیش از 100 هزار دستگاه بود که 99 هزار دستگاه را اتومبیل ها ساخت استرالیا تشکیل می دادند.

 

منبع:Sydney Morning Herald


بدون دیدگاه