توافق پژو-سیتروئن با سایپا برای تولید خودرو در کاشان

پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵ | 3 نظر

توافق پژو-سیتروئن با سایپا برای تولید خودرو در کاشان

 

به نقل از خبرگزاری رویترز ؛ گروه خودروسازی فرانسوی پژو- سیتروئن اعلام کرد به توافقی اصولی با شرکت خودروسازی ایرانی سایپا برای تولید و فروش خودروهایی با نشان تجاری سیتروئن در ایران دست یافته است.

این گروه خودروسازی که مقر آن در پاریس است در بیانیه ای اعلام کرد بر اساس توافقی که پیش بینی می شود تا پایان سال 2016 تکمیل شود، شرکت سیتروئن و شریک ایرانی آن مبلغ سیصد میلیون یورو (330 میلیون دلار) ظرف مدت پنج سال در عملیات ساخت، تحقیق و توسعه سرمایه گذاری خواهند کرد.
این بیانیه می افزاید، گروه خودروسازی فرانسوی قصد دارد تولید سه مدل جدید خودرو سیتروئن را در ایران آغاز کند که تولید نخستین مدل در سال 2018 آغاز خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار حوزه صتعت تجارت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم امضای قرارداد همکاری میان سایپا و سیتروئن فرانسه امروز در محل وزارت صنعت معدن و تجارت برگزار شد.

جمالی مدیرعامل شرکت سایپا در این مراسم تصریح کرد:حدود 50 سال پیش سایپا و سیتروئن در تولید ژیان همکاری داشتند و امروز هم قرارداد جدیدی بین دو شرکت امضا می شود که امیدواریم در این قرارداد، همکاری های مناسبی در جهت ارتقای صنعت خودروی کشور در سطح منطقه و جهانی  و توسعه صادرات انجام گیرد.

وی افزود: سرمایه گذاری در این قرارداد به صورت 50-50 است و و هیات مدیره این شرکت مشترک 3 نفر از سمت طرف ایرانی و 3 نفر از سمت شریک فرانسوی خواهد بود.

جمالی  ادامه داد: در این قرارداد زنجیره ارزش از قطعه سازی تا فروش مدنظر قرار گرفته شده و در آن توسعه صنعت قطعه سازی نیز پیش بینی شده است.

همچنین در این مراسم نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: امروز پیش نویس این قرارداد امضا شد و امیدواریم به زودی قرارداد اصلی به امضا برسد.

وی افزود:30 درصد محصولات این شرکت مشترک برای 5 سال اول با مسئولیت طرف فرانسوی صادر می شود و برای توسعه همکاری های فنی و ارتقای فناوری در کشور نیز برنامه زمان بندی شده ای وجود دارد.

نعمت زاده اظهار داشت: همچنین بحث ساخت موتور جدید یورو6 در این قرارداد دیده شده که در سال 2019 تولید می شود و در سال 2020 اکثر قطعات این موتور در ایران ساخته خواهد شد.

وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد:خط تولید این شرکت مشترک در سایپا کاشان است که در 5 سال آینده به مرور خودروهای فعلی  این خط تولید همچون پراید  از چرخه تولید خارج می شوند.


3 دیدگاه

  1. كامران | مرداد 1, 1395 | لینک نظر

    اگر خودرو سازي واقعا به بخش خصوصي واگزار شود ودولتي و شبه دولتي نباشد و عناصر دولتي در ان دخالتي نداشته باشند مطمنن شاهد پيشرفت خودرو سازي خواهيم بود در غير اينصورت هيچ گاه پيشرفتي حاصل نخواهد شد و همواره در همان سطح مونتاژ كار باقي خواهيم ماند و تا ابد بايد سوار بر پرايد پژو و ال نود وسمند خوشحال باشيم و خودروهايمان را با تمام خودروهاي روز دنيا مقايسه كنيم يا حسرت بخريم يا خودمان را به ناداني زده و خودرو خودمان را بهترين در دنيا بدانيم

  2. ali | مرداد 1, 1395 | لینک نظر

    به امید نابودی مونتاژ کاران داخلی
    tahrim_khodro_meli@

  3. مهدی | تیر 31, 1395 | لینک نظر

    عجب عکس ماندگاری !!!