هیوندای تا 2030، 12 نکته برای آینده

سه شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ | 1 نظر

هیوندای تا 2030، 12 نکته برای آینده

 

دنده 6 -سیاوش سهروردی:  هیوندای، امسال را سال شروع پروژه آیونیک اعلام کرد. این پروژه تلاش می کند تا نشان دهد سال 2030 چگونه خواهد بود. البته پروژه آیونیک از این اطلاعات استفاده می کند تا مشخص کند صنعت حمل و نقل چگونه متحول خواهد شد. پروژه، همنام جدیدترین مدل خودرو دوستدار طبیعت هیوندای است.

اولین قسمت از پروژه به همراه آزمایشگاه آیونیک در راه است. این آزمایشگاه توسط دکتر سون جونگ لی، پروفسور دانشگاه ملی سئول اداره می شود. پروفسور لی همچنین مسئول انستیتیو تحقیق و طراحی آینده است. ده محقق و ده مشاور نخبه او را در این پروژه همراهی می کنند.

ثمره فاز اول پروژه که هیوندای آن را” 12 مگاترندز” می نامد، نشان می دهد جهان در سال 2030 چه تغییراتی می کند. همچنین روشن می کند که مردم دنبال چه چیزی هستند، صنعت حمل و نقل و جابجایی چه تغییراتی می کند و احتمالا هیوندای بر روی چه تکنولوژیها و قسمتهایی سرمایه گذاری خواهد کرد.

 

 

hyundai-concept-7

12 مگا ترندز عبارتند از:

1 – جامعه فوق العاده ارتباط یافته

2 – جامعه فوق العاده مسن

3 – بوم گرایی

4 –  خمیر چندلایه

5 – فرد سازی بر پایه مفهوم آگاهی

6 – جامعه بلند فکر

7 – عدم تمرکز نیرو

8 – اضطراب و آشوب

9 – جامعه اطلاعات اشتراکی

10 – تکامل همکاری

11 – حومه سازی بسیار گسترده

12 – کاشفان جدید

تیم هیوندای همه این مگاترندها را که بسیار جالب نیز هستند با جزییات توضیح داده اند. اما اینجا ما می خواهیم مجموعه همه مگاترندها را برای شما جمع بندی کنیم.

روی هم رفته دنیای پیش روی ما دنیاییست که بیشتر انسانها پیر هستند و بخش بزرگی از آنها در نواحی اطراف شهرها زندگی میکنند. البته همه مردم در حومه شهرها نیستند. تعدادی از آنها با توجه به پیشرفت تکنولوژی در زمینه مهندسی هوافضا و آب، فرصتهای جدیدی برای زندگی بدست خواهند آورد. دنیای بسیار متضادی خواهد بود با ارتباطات گسترده تر و به اشتراک گذاری بیشتر و بیشتر اطلاعات. به ما این امکان را می دهد تا بفهمیم مردم چه چیزی را به اشتراک می گذارند و چه چیزی بسیار مورد توجه قرار می گیرد. جامعه نیز شروع به اشتراک گذاری همه چیز می کند.

کمپانیها برای فعالیت در حیطه گسترده تری از تجارت به دنبال ترکیب تکنولوژیها و همکاری بیشتر خواهند بود. مشکلات حفظ محیط زیست بهمراه جرایم فضای مجازی و تروریسم همچنان باقی خواهند ماند. همچنین شاهد توسعه و پیشرفت رباتهایی با قابلیتهای زیاد و هوش مصنوعی پیچیده تر خواهیم بود. این پیشرفتها به ما اجازه می دهد تا ابزاری تولید کنیم که بتواند در لحظه با توجه به شرایط فیزیکی و احساسی ما به نیازهای ما پاسخ بدهند. همه اینها موجب رقابت در بخش نیروی کار می شود، که این باعث می شود انسانها برای برنده شدن در این رقابت بیشتر از مهارتهای خلاقانه و زیبایی شناسانه استفاده کنند. این مهارتها در آینده بسیار ارزشمند و مورد توجه خواهند بود.

هیچکدام از این موارد خیلی خلاقانه نیست. اما اگر این پیش بینی ها اتفاق بیافتد، شاهد دنیای جالبی خواهیم بود. نگاه به آینده که موجب عقب نماندن کمپانی می شود، حرکت عاقلانه ای است تا جایی که پیش بینی ها تا اندازه ای دقیق باشند. ما فقط امیدواریم در آینده جایی هم  برای علاقمندان به ماشینها وجود داشته باشد. چه کسی می داند ولوستر در سال 2030 چگونه خواهد بود؟


1 دیدگاه

  1. Mehr | مرداد 5, 1395 | لینک نظر

    برا من که فعلا غیرممکنه ایران رو به صورتی که خارجیا از دنیای 2030 و 40 و 50 وعده می دن تصور کنم. ذره ای حتی، 20 30 سال بعدش حتی. امیدوارم به اندازه ای زنده باشم که تفاوت و پیشرفتی شگرف رو به چشم ببینم، روزی که همه چیز سر جای خودش باشه.