پیروزی مرسدس بنز در رقابت بارانی: گزارش DTM نوربرگ رینگ

سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲

پیروزی مرسدس بنز در رقابت بارانی: گزارش DTM نوربرگ رینگ

روز گذشته پیست مشهور نوربرگ رینگ در غرب آلمان میزبان هفتمین مرحله از سری رقابت های DTM بود.مسابقه ای هیجان انگیز در شرایطی بارانی و میدان مبارزه سه خودروساز به نام آلمانی، مرسدس بنز، آئودی و ب ام و…

DTM-Start Nürburgring

در حالی که رانندگان ب ام و در دور زمان گیری رده های نخست را از آن خود کرده بودند، رابرت ویکنر راننده کانادایی تیم مرسدس، در مسابقه ای که استراتژی حرف اول را در آن می زد، توانست با رانندگی بی نقص ، برای نخستین مرتبه در این رقابت ها به پیروزی دست یابد.او که مسابقه را از جایگاه هفتم آغاز می کرد، از همان ابتدا به فکر پیروزی بود و در استارتی که شاهد چندین برخورد به دلیل سوار بودن تایرهای صاف بر روی همه اتومبیل ها، رخ داد، یک رده بالا آمد.در استارت روکنفلر، مارتارا، اکستروم و هند کنترل اتومبیلشان را از دست داند و لیز خوردند.تمامی این رانندگان به جز، هند که وارد منطقه ماسه ای کنار پیست شده بود، توانستند مسابقه را ادامه دهند.

ویکنز با سبقت های پیاپی که گرفت، پس از دور بیستم خود را در مکان دوم، پشت سر روکنفلر قرار داد.او در این دور در حالی که فارفوس قصد سبقت گیری از تامبوی را داشت، با سبقت همزمانی که از هر دوی آنها گرفت خود را در این رده قرار داد.او در دور 41 ام هنگامی روکنفلر برای سومین بار به منظور تعویض تایر، وارد پیت شده بود، پیشتازی مسابقه را در دست و تا آخر آن را حفظ کرد تا در نهایت برای نخستین مرتبه در مسابقات DTM محبوب ترین رقابت های تورینگ دنیا به مقام پیروزی دست یابد.

7 Augusto Farfus (BR), BMW Team RBM, BMW M3 DTM

پشت سر او آگوستو فارفوس از تیم بی ام و با فاصله بیش از 2 ثانیه در رده دوم، همان رده ای که مسابقه را آغار می کرد، قرار گرفت.کریستین ویاتورس نیز که در رده هشتم و پشت سر ویکنز مسابقه را شروع می کرد در نهایت توانست با کسب مقام سوم، روی سکوی قهرمانی حضور یابد.

Motorsports / DTM: german touring cars championship 2013, 7. round at Nuerburgring, Germany

مایک روکنفلر با اختلاف بیش از 20 ثانیه نسبت به نفر اول در جایگاه چهارم و جلوتر از نزدیکترین رقیبانش مسابقه را به پایان برد تا با افزایش فاصله اش در جدول رده بندی یک گام دیگر به قهرمانی در حالی نزدیک تر شود که سه مسابقه بیشتر به پایان فصل باقی نمانده است.

روکنفلر پس از اسپینی که در استارت داشت، به رده هجدهم نزول پیدا کرد.او هنگامی که اتومبیل ایمنی در دورهای ابتدایی به دلیل برخورده های رخ داده، وارد پیست شده بود، توسط تیمش به منظور تعویض تایر و سوار کردن نوع بارانی آن بر روی اتومبیلش، به پیت فراخوانده شد.او در حالی که بقیه رانندگان روی تایرهای سلیک یا صاف بودند، پس از خروج اتومبیل ایمنی، به سرعت خود را به رده های بالایی نزدیک کرد و هنگامی که چندین دور بعد، بقیه رانندگان نیز به همین منظور وارد پیت شدند، پیشتازی مسابقه را در دست گرفت.

او که دارای استراتژی متفاوتی نسبت به بقیه بود و برعکس راننده های جلویی، یک توقف بیشتر انجام می داد، پس از سومین توقفش در دور 41، در مکان چهارم قرار و مسابقه را به پایان برد.
بازنده های اصلی این مسابقه، گری پفت و برنو اسپنگلر، در حالی که می توانستند با قرار گرفتن جلو تر از روکنفلر، فاصله شان را با او کم کنند، در نهایت با کسب رده های 17 و 14، مسابقه را بدون دریافت امتیاز به پایان بردند تا نتیجه معکوس آن را بگیرند.

گری پفت که در دورهای ابتدایی قصد داشت زودتر از بقیه در حالی که پیست هنوز به طور کامل خشک نشده بود، بار دیگر با تایرهای سلیک، رانندگی کند، ، زمان زیادی را از دست داد و پس از آن دیگر نتوانست خود را بالا بکشد.

در آخر، رابرت ویکنز با این پیروزی، خود را ازجایگاه ششم به جایگام دوم در جدول رده بندی رساندبرنو اسپلنگر (ب ام و) و گری پافت (مرسدس بنز) نیز که تا پیش از این مسابقه، رقبای اصلی راکنفلر (آئودی) محسوب می شدند با پذیرش این شکست تا رده های پنجم و ششم جدول انفرادی سقوط کردند.

جدول خودروسازان:

رتبه

نام

امتیاز

1

ب ام و

251

2

مرسدس بنز

229

3

آئودی

202

منبع : تهران الف با تصرف و تلخیص


بدون دیدگاه