برلیانس دیازی یک کپی بی نقص از آکورا MDX

دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ | 3 نظر

برلیانس دیازی یک کپی بی نقص از آکورا MDX

چینی ها همچنان کپی می کنند

 

دنده6 – علیرضا غقاری : خودرویی که در تصویر مشاهده میکنید Jinbei Diazi نام دارد که در گذشته با کد MS3 شناخته میشد. نام جدید این خودرو تلفظ سختی دارد و معنی خاصی را نمیتوان برای آن در نظر گرفت . همچنین Diazi  را باید  همزادی برای آکورا MDX دانست که حتی در رنگ بدنه نیز شباهت دارند .

 

jinbei-suv-1-660x411

برلیانس حتی رنگ معرفی اولیه خودرو را عینا از آکورا کپی نموده

 

در تصویر فوق نمایی از آکورا MDX را مشاهده میکنید . به حجم پردازی ها ، خطوط تشکیل دهنده ی شیشه های جانبی و سقف ، ریل های سقفی ، درب موتور ، چراغ ها و جلو پنجره دقت کنید . تنها تفاوت این دو خودرو را میتوان در جزییات سپر هایشان دید .همچنین ابعاد (1700*1850*4800) Diazi و (1715*1960*4935) MDX نیز به شباهت این دو خودرو دامن میزند .

Diazi با دو موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری توربو و 1.8 لیتری تنفس طبیعی، قابل سفارش است و یک گیربکس شش سرعته دستی وظیفه تنظیم گشتاور و قدرت را در هردو مدل بر عهده دارد . کمپانی Jinbei هنوز اعداد و ارقام مربوط به راندمان دو موتور فوق را منتشر نکرده است ؛ اما میتوان بازده 150 تا 160 اسب بخاری را برای مدل های فوق در نظر گرفت .

برای مالکیت Diazi  مبلغی بین 15000  تا 20000 دلار را باید بپردازید که در مقابل بر چسب قیمت 120000 دلاری آکورا MDX منطقی به نظر میرسد اما در صورتی که از بین این دو Diazi را انتخاب کنید باید قید موتور 3.5 لیتری و گیربکس شش سرعته MDX  را بزنید .

شباهت در نماهای کناری این دو خودرو در حدی است که انگار Jinbi  آینه های جانبی و دستگیره ها و اسپویلر عقب را از MDX به عاریت گرفته است .

 

jinbei-diazi4

Jinbei از زیر مجموعه های گروه خودرو سازی برلیانس است و بیشتر تولیدات آن را ون ها  و خودرو های تجاری کوچک  تشکیل میدهند  به طوریکه  Diazi را میتوان بزرگترین و گران ترین خودروی Jinbei دانست . همچنین لازم به ذکر است که برلیانس همکاری وسیعی با BMW  دارد .

 

jinbei-diazi3

 

jinbei-suv-3a-660x424

 

تصویر بالا کابین برلیانس و تصویر پایین کابین آکورا

کابین Diazi  به شدت ارزان جلوه میکند و در مقایسه با سایر خودرو های ساخت چین کیفیت پایین تری دارد .همچنین استفاده از پلاستیک های رنگ و رو رفته و ایرادات مونتاژی فراوان ،کابین Diazi را به یک کپی ناموفق از طراحی داخلی آکورا MDX  تبدیل کرده است

دریچه هوای سمت راست ، حجم پرداری داشبورد و نحوه اتصال آن به کنسول میانی و جالیوانی ها از MDX  کپی شده اند .

 

 

jinbei-suv-4

 

ابعاد کوچک نمایشگر روی داشبورد آنرا به ابزاری ناکارآمد تبدیل کرده است

 

jinbei-suv-5

 

دکمه استارت طراحی خوبی دارد و رنگ های سبز و آبی به جذاب شدن ان کمک زیادی میکنند به طوری که میل به فشردن آن را در ما القا میکند .

 

jinbei-suv-6

 

در دسترس و نمایان بودن فندک در کابین Diazi  نشان میدهد که صنایع خودرو سازی و دخانیات چین ، چه همکاری استراتژیکی دارند .

 

jinbei-suv-7

 

روکش سیاه صندلی ها و کفپوش های خاکستری در مقابل تریم نارنجی در ها

 

jinbei-suv-7a

با نگاه دوباره به بالچه های عقب ، طراحی سقف ، در عقب ، چراغ های پشتی و نوار کرومی بین آن ها و حجم پردازی سپر میتوان دریافت که تفاوت نمای عقب این دو خودرو در تیغه های برف پاکن  و چراغ های مه شکن تعبیه شده در سپر آنهاست.


3 دیدگاه

  1. افشین | مرداد 11, 1395 | لینک نظر

    تصیور مربوط به خود برلیانس جینبی دیاز هستش.

    لوگوی وسط فرمان JINBIE نوشته شده

  2. محمد امین | مرداد 11, 1395 | لینک نظر

    هم دسته دنده ی هاواله هم مارکه هاوال روشه

  3. محمد امین | مرداد 11, 1395 | لینک نظر

    اون که داخله هاواله نه این ماشین لطفن رسیدگی شود