همکاری ایران و آلمان برای تولید موتور

پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ | 7 نظر

همکاری ایران و آلمان برای تولید موتور

صنعت خودرو جهان به سمت استفاده از موتورهای سه سیلندر توروبو شارژ با قدرت بیشتر همزمان با مصرف سوخت و میزان آلایندگی کمتر حرکت کرده است. با این رویکرد گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت ماهله آلمان قرارداد طراحی و تولید خانواده‌ای از موتورهای سه سیلندر را امضا کردند.

‌ موتورهایی که براساس این قرارداد ۵۰۰۰ میلیارد ریالی، طراحی و تولید خواهند شد، ۱۲۰ تا ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن بر متر گشتاورتولید و از نظر آلایندگی نیز دست‌کم استانداردهای یورو ۶ را خواهد داشت. همچنین مصرف سوخت ۴/ ۷ لیتر در یکصد کیلومتر در واحد محصول و در سبد تولید محصولات به ۴ لیتر در یکصد کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم امضای این قرارداد با بیان اینکه طراحی و تولید این موتور فاصله تکنولوژیکی صنعت خودرو کشور با خودروسازان برتر جهانی را پوشش خواهد داد، افزود: در این پروژه مشترک خانواده‌ای از موتورها با ۴ موتور تولید خواهد شد که در حد بالایی از تولیدات آینده گروه صنعتی ایران خودرو را پوشش خواهد داد. هاشم یکه‌زارع گفت: این موتورها با تکنولوژی و فناوری‌های برتر جهانی تولید خواهند شد و قرارداد به گونه‌ای اجرا خواهد شد که انتقال فناوری و تکنولوژی به‌صورت کامل انجام شود و طراحی موتورهای دوم تا چهارم توسط مهندسان و متخصصان گروه صنعتی ایران خودرو صورت می‌گیرد. وی ادامه داد: فرآیند طراحی و تولید این خودرو۳۰ تا ۳۳ماه پیش‌بینی شده و پس از پایان مرحله طراحی و تولید آزمایشی، تولید انبوه با تیراژ ۳۵۰هزار موتور در سال آغاز خواهد شد. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو کاهش زمان توسعه محصول از ۴۶ ماه به ۳۰ ماه را از جمله ویژگی این قرارداد همکاری ذکر کرد و گفت: ۵۷ میلیون یورو از رقم کل پروژه، توسط مهندسان و کارشناسان ایران خودرو انجام خواهد شد.

یکه‌زارع گفت: مشخصات عملکردی موتور پیشنهاد شده با نیازهای گروه صنعتی ایران خودرو در نقشه راه کاملا مطابقت دارد، ضمن اینکه برخی از مشخصات عملکردی این موتور مثل توان، گشتاور و مصرف سوخت در مقایسه با موتورهای مورد استفاده رقبا بسیار پیش‌تر و مطلوب‌تر است/ایکوپرس


7 دیدگاه

  1. رضا7 | مرداد 16, 1395 | لینک نظر

    چهارتا مهندس ایرانی رو میفرستادن آموزش ببینن تکنولوژی رو بیارن بهتر نبود؟ این که من میبینم سفارش ساخت دادن..
    اینم میشه عینه کاری که سایپا برای تیبا انجام داد .. دادن ی گروه دانشجوی (!) آلمانی موتور پراید رو افزایش حجم دادن گذاشتن رو تیبا و ساینا..
    انصافا! حالم از صنعت خودرو سازیمون(!) بهم می خوره.

  2. علی شقاقی | مرداد 15, 1395 | لینک نظر

    من با این پول دو تا کارخونه راه اندازی میکنم با چند تا ماشین و چند تا موتور جدید یه چندتایی هم بیشتر تولید میکنم میخوابونم تو انبار

    • در پاسخ به: علی شقاقی

      امیر | مرداد 15, 1395 | لینک نظر

      شما که این حرف میزنید نمیدونید که هزینه تولید موتور چقدر هزینه داره چون دس تو کار تولید ندارید و فک میکنید با 500 تومن میتونید همه کاری بکنید.
      هزینه طراحی خودرو و موتور تو کل دنیا رقم بالایی داره و این موضوع مال ایران نیس فقط

  3. Sam | مرداد 14, 1395 | لینک نظر

    بنطر من گروهی که دارن دفاع میکنن اتفاقا در جریان خیلی مسائل نیستن.
    داداش گلم بنده حقیر هم تو قسمت کوچکی از این نظامم و درجریان خیلی از واقعیت هایی که حتی شاید شما هم ندونید هستم. خیلی از قرارداد ها با واسطه خارجی و یا داخلی انجام میشد و هنوزم میشه.
    بیاییم منطقی باشیم و افتضاحات لابی بازی، رانت و فسادهای مالی رو با کلمه “تحریم”توجیه نکنیم.

  4. محمد | مرداد 14, 1395 | لینک نظر

    عزیزم کشور از سال ۸۴ تاکنون در تحریم بوده
    اگر قصدشم بوده که بعید بدونم از دولت قبل، نمیتونسته هیچ قراردادی رو امضا کنه.
    گروهی که فقط بلدن فحش بدن به صنعت خودرو سازی، هیچی از واقعیت های سیاسی کشور نمیدونن.

    • در پاسخ به: محمد

      احمد مولا | مرداد 15, 1395 | لینک نظر

      دوست عزیز عامل این تحریما من و ما که نبودیم علتش سیاستهای غلط خود آقایون بوده
      خودروسازی چه آسیبی دید ؟
      اگه دچار تحریم شد ماشینشو سه برابر قیمت با یک دهم کیفیت خراب قبلی فروخت
      چرا روزی که جیک جیگ مستون آقایون بود درامد خودروسازیو تو پروژه های درپیت خارجی به فنا دادن
      یادم نرفته که یکی از آقایون مسوول گفت اخم کنیم پژو ورشکست میشه
      تحریم خودروسازیو نابود نکرد به قول قدیمیا دست دزدی ریششو سوزوند

  5. Sam | مرداد 14, 1395 | لینک نظر

    ینی تا الان تو مملکت ما 500 میلیارد نبوده بدن 4تا موتور درست حسابی طراحی کنن؟ قاعدتا درصدی از سود سالانه رو اگر برا تحقیق و توسعه کنار میذاشتن الان بجای سمند و سورن و دنا و این مدل فیس لیفت ها هم طراحی بروز داشتن هم موتوری با راندمان بالا.

    ولی واقعا با 500 میلیارد میشه 4تا موتور طراحی کرد؟ ینی با پول ده هزارتا ماشین. یک تا دو درصد تولید?