تویوتا نام سوپرا را احیا می کند

جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ | 1 نظر

تویوتا نام سوپرا را احیا می کند

دنده 6 – مهتاب جهاندار : مهندسان ارشد تویوتا قصد دارند به احیای نام سوپرا پرداخته و خودروی اسپرتی در آینده توسعه دهند. Tetsuya Tada مهندس ارشد کمپانی بیان داشت:

“این نام برای تویوتا بسیار مهم است. ما می خواهیم سوپرا را به عنوان نام خودروی اسپرت آینده خود به کار گیریم. این اتومبیل با همکاری بی ام و تحت توسعه قرار دارد.”

باتوجه به تمایل مهندسان ارشد تویوتا، انتظار می رود این نام نمادین باری دیگر مورد استفاده قرار گیرد. تویوتا در سال 2014 به ثبت نام سوپرا در ایالات متحده پرداخت و باری دیگر در سال جاری این نام در اروپا به ثبت رسید.

 

2014-494703-toyota-ft-1-concept-with-graphite-paint1

Tada درباره همکاری با بی ام و بیان داشت که به خوبی پیش می رود. او همچنین گفته های Ian Robertson یکی از مدیران بی ام و درباره هویت های مستقل یک اتومبیل را تایید کرد. براساس گزارشات بی ام و Z4 یک جانشین جدیدی خواهد داشت که خالص تر از مدل قبلیست. در مقابل تویوتا اتومبیل اسپرتی خواهد ساخت که پرچمدار قدرتمندی خط تولید خود است.

 

2014-494713-toyota-ft-1-concept-with-graphite-paint1

گفته می شود سوپرا جدید برگرفته از خودروی مفهومی FT-1 خواهد بود و وزنی کمتر از 1400 گرم خواهد داشت. برخی منابع می گوید موتور توربوشارژ آن توسط بی ام و توسعه می یابد. با این حال گزارشات خبر از موتور 2.0 لیتری توربو چهار سیلندر با یک موتور هیبریدی توربو شارژ جدید می دهند. انتظار می رود در سال 2018 شرکت تویوتا به معرفی مدل جدید سوپرا بپردازد، خودرویی که می توان انتظارات بسیاری از آن داشت.


1 دیدگاه

  1. امین | مرداد 16, 1395 | لینک نظر

    الان تو عکس اولتون اون بالا بیشتر هدفتون نشون دادن ماشین بوده یا در و دروار ساختمون بقلی؟!!! نه جاااان من!!!!