قایق خودران نیروی دریایی بریتانیا به آب انداخته شد

پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۵

قایق خودران نیروی دریایی بریتانیا به آب انداخته شد

دنده 6 : آخرین مدل ربات دریانورد نیروی دریایی سلطنتی در حالی که توسط قایق گشتزنی اچ ام اس آرچر اسکورت می شد، در قلب لندن وارد امواج شد. این قایق سریع خودکار ماریتایم اتونومی سرفیس تستبد (MAST) بدون سرنشین 9.7  متر طول دارد و قرار است ترافیک روی رود تایمز لندن، بین پلهای تاور و وستمینستر را رتق و فتق کند. این پروژه بخشی از تمرینهای نیروی دریایی در زمینه جنگاوران بدون سرنشین است.

 

 

rn-mast-2

تمرین امروز معرفی کشتی روی آبی بدون سرنشین به عموم مردم می باشد. این ربات بر پایه کشتی  بلیدرانر می باشد که یک مرد ماجراجو ورقه ای بین تنه کشتیها قرار داده تا پایداری کشتیها را هنگام حرکت با سرعت بالا افزایش دهد. این پروژه توسط پروتچشتر بیسد ای اس وی ال تی دی توسعه داده شده به عنوان بستری برای تکنولوژیهای جدید و همچنین مطالعه تاکتیکهای جدید برای مهارت رباتها.

این ربات برای حمل اسلحه ساخته نشده و بیشتر نقش نظارت و شناسایی را به عهده دارد. در وضعیتهای مختلف از قبیل کنترل از راه دور یا کاملا خودکار می تواند فعالیت کند. تفاوتش با وسایل بدون سرنشین دیگر این است که می تواند بدون سرنشین با سرعت خیلی بالا حرکت کند. به علاوه الگوریتم هایی دارد که نه تنها به آن اجازه می دهد که ترافیک را های آبی را رتق و فتق کند بلکه می تواند خودش را با مقررات برخوردهای بین المللی انطباق دهد.

 

aut

 

اگرچه در مراسم افتتاحیه، یک ناوی بر روی MAST قرار دارد تا در موقع لزوم کنترل قایق را در راه آبی پرترافیک متروپولیتن در دست بگیرد.

MAST یکه از 40 ربات قایق است که در جنگاور بدون سرنشین 2016 شرکت خواهد کرد. این جنگاوران بنا به برنامه زمانبندی شده قرار است در ماههای پیش رو در سواحل ولز غربی، شمال اسکاتلند و ایسلس غربی شروع به کار کنند. تمام اینها به عنوان بخشی از تمرینات مشترک ناوگان جنگاوران است که بزرگترین در نوع خودبه شمار می رود و شامل جنگ ضد زیردریایی، اطلاعاتی، نظارت، ردیابی هدفها، شناسایی، فرماندهی و کنترل، هیروگرافیک و هوش جغرافیایی و اقدامات تقابل می باشد.

 

rn-mast-6

 

فرمانده ناوگان رباتها عنوان می دارد که این شانسی برای یک جهش بلند رو به جلو در سیستم های دریایی است. او ادامه می دهد این به معنی خارج کردن مردم از از دایره نیست بلکه برای ارتقا هرچیزی که آنها انجام می دهند، گسترش دامنه دسترسی، دید ما، مقیاس زمانی و بازدهی ما در استفاده از رباتهای قابل مدیریت و هوشمند در دریا می باشد.


بدون دیدگاه