کلیپ/ کامیون خودران ولوو را در یک معدن تاریک ببینید

شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ | 1 نظر

کلیپ/ کامیون خودران ولوو را در یک معدن تاریک  ببینید

دنده6- مهتاب جهاندار:در اوایل سال جاری شرکت ولوو کامیون خودرانی را معرفی کرد که با هدف تست در معادن زیرزمینی به تولید آن پرداخت. در حقیقت ولوو این کامیون را یک انقلابی در صنعت معدن معرفی نمود. حال به تازگی شرکت سوئدی کامیون خودران خود را در معدنی مورد تست قرار داده و از آن ویدئویی نیز تهیه کرده است.

ولوو  FMX  بخشی از یک پروژه تحقیقاتی با هدف بهبود ایمنی و بهره وری در مکان هایی چون معادن، بنادر و دیگر محیط های محدود با رانندگی تکراری است.

این تست در معدن Boliden واقع شده در Kristineberg کشور سوئد انجام گرفت. به گفته ولوو، FMX نخستین کامیون مستقل بوده که در معادن مورد تست قرار می گیرد. معدن مورد اشاره طولی 7 کیلومتری داشته و در عمق 1320 متری قرار گرفته است.

 

volvo-fmx-autonomous-truck-testing-boliden-mine-kristineberg-sweden-1

 

ولوو بیش از شش سنسور همچون GPS، رادار و LiDAR را به کامیون نصب کرده تا بر محیط نظارت کامل داشته باشد. این سیستم نقشه ای مجازی از محیط معدن ایجاد کرده تا کامیون با توجه به نقشه از مسیر تنگ معدن عبور کند. هر نظارت کامیون به این وسیله نقلیه اجازه می دهد تا وضعیت خود را متناسب آن موقعیت تغییر دهد.

 

 

 

از تعداد سنسورهای به کار گرفته شده حداقل یک تا دو سنسور هر نقطه محیط را نظارت می کنند. در صورتی که مانعی تشخیص داده شود، کامیون متوقف خواهد شد. ولوو حتی ویدئویی از نحوه حرکت کامیون منتشر کرده که تماشای آن خالی از لطف نخواهد بود.

 

volvo-fmx-autonomous-truck-testing-boliden-mine-kristineberg-sweden-7

Holmström یکی از مدیران ولوو بیان داشت:

” مهم نیست چه نوع وسیله نقلیه ای را تولید می کنیم، هدف ما همیشه ایمنی بوده و در اتومبیل خودران نیز این سطح از ایمنی به شکل فزاینده ای افزایش یافته است.”

وی افزود که کامیون به شکل دقیقی در معدن حرکت خواهد کرد و کمترین اشتباهی در آن راه نخواهد داشت. به گفته ولوو تکنولوژی به کار گرفته شده در FMX موجب بهینه سازی تدارکات معدن می شود. چنین کامیونی می تواند در فضای محدودی عملکرد خوبی از خود نشان دهد و کار را سریعتر پیش برد. همچنین کامیون در صورت بروز مشکل یا خطری موجب خسارت جانی نخواهد شد و تنها وسیله نقلیه نابود می شود. 

تست بزودی در Boliden آغاز خواهد شد و در سال سه کامیون FMX مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. 


1 دیدگاه

  1. هادی | شهریور 20, 1395 | لینک نظر

    عالی بود