اخباراخبار خارجیاسلایدردسته‌بندی نشدهکره ای

هیوندای i30 مدل 2017

دنده 6 – جواد اسدی:هیوندایی در جریان برگزاری نمایشگاه خودرویی پاریس در فرانسه از نسل جدید i30 پرده برداشت. این خودرو که در دسته بندی خودرو های هاچ بک سایز گلف قرار می گیرد ، مانند دیگر محصول هیوندایی یعنی النترا جی تی در آمریکا برای فروش قرار خواهد گرفت و طراحی آن در اروپا انجام شده است. این نسل از i30 طبق زبان جدید طراحی هیوندایی که شامل یک فرم مشبک شش ضلعی به همراه یک تریم کرومی غلیظ می شود و حالا به لطف فاصله محوری بیشتر ، فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می دهد.
2017hyundaii302-1

 

اما اگر بخواهیم به طراحی داخلی آن بپردازیم ، باید گفت که هیوندایی در این بحث پرشی بزرگ و جاه طلبانه داشته و طراحی داخلی بیش از پیش مدرن و فضایی به نظر می آید. در وسط این کابین پر از تکنولوژی و دقت ، یک صفحه نمایش هشت اینچی تعبیه شده که در صورت نیاز از داشبورد بالا آمده و مورد استفاده قرار می گردد و البته توسط دو سیستم عامل محبوب این روز ها ، یعنی اپل کارپلی و اندروید Auto پشتیبانی می شود.

 

 

 

I30 در اروپا با طیف بزرگی از موتور های بنزینی و گازوئیلی پیشنهاد می شود که موتور های بنزینی آن شامل یک موتور تنفس طبیعی 100 و دو موتور توربو 120 و 140 اسب بخار می شود و موتور های گازوئیلی نیز در سه نوع 95 ، 110 و 136 اسب بخار قابل خریداری هستند.

 

hyundai_i30_2017

 

همه موتور هایی که در بالا توضیح داده شدند به یک دیفرانسیل در جلوی خودرو متصل می شوند و به واسطه یک جعبه دنده شش سرعته دستی این دو به هم متصل می شوند. اما در این میان یک جعبه دنده خودکار هفت سرعته نیز قابل سفارش است که تنها می توان آن را در نسخه 140 اسب بخار بنزینی سفارش داد و مزیت آن دو کلاچه بودن و در نتیجه افزایش شتاب و سرعت تعویض دنده است و مطمئنا جواب بازار اروپا رای مثبت به همین جعبه دنده خودکار است.
2017hyundaii308-1

هیوندای در اینده تولید یک نسخه اسپرت تر و سریع تر با  نام i30 N را در برنامه خود جای داده که این نسخه در دسته hot hatch ها یا همان هاچ بک های اسپرت قرار می گیرد و با یک موتور 2 لیتری توربوشارژ شده می تواند 255 اسب بخار تولید و توسط همان جعبه دنده شش سرعته دستی به چرخ ها منتقل کند و این نشان می دهد که هیوندایی نمی خواهد لذت سواری یک هاچ بک کم مصرف و سریع را با جعبه دنده های خودکار از بین ببرد.

 

2017hyundaii307-1

 

البته باید خاطر نشان کرد که نسخه N تا یک سال دیگر رونمایی نخواهد شد و فعلا باید منتظر موفقیت نسخه عادی و شهری آن در بازار های مختلف ماند.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا