احتمال بازگشت تولید هیوندای به ایران

چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ | 5 نظر

احتمال بازگشت تولید هیوندای به ایران

اخیرا زمزمه های تولید دوباره هیوندای در ایران توسط یکی از خودروسازان به گوش می رسد ،در این بین احتمال تولید محصول کوچک هیوندای یعنی i10 بیش از دیگر محصولات این خودروساز است،اما هیوندای i10 برای بازار ایران چه ویژگی هایی دارد؟ در این مطلب به بررسی این خودرو می پردازیم.

دنده6 – جواد اسدی: بازار خودرو های سایز کوچک در ایران تعریفی ندارد. نمونه بارز این خودرو ها در بازار ایران ، تویوتا یاریس نسل قدیم بود که البته در نسل جدید کمی بر اندازه های آن اضافه شد و دیگر مانند قبل خیلی کوچک به نظر نمی رسید. این خودرو با این وجود که نشان تویوتا را بر پیشانی خود یدک می کشید ، به هیچ عنوان قیمتی منطقی برای توانایی ها و امکانات خود نداشت و همین باعث شد که از علاقه مندان آن کاسته شود. اما چندی است که در گوشه و کناره های خبر های خودرویی ، نجوا هایی از ورود دوباره این دسته از خودرو های کوچک شهری به گوش می رسد و این بار انتخاب جدید برای بازار ایران نه یک خودروی ژاپنی ، بلکه یک کره ای محبوب با نام هیوندایی i10 است که آوازه ای خوب در میان مشتریانش دارد.

 

hyundai_i10-2

 

اما به هیچ وجه به دید یک خودروی کوچک به آن نگاه نکنید! این خودرویی کوچک با قابلیت ها و حس سواری یک خودروی سایز متوسط و یا بزرگ است و در حین راندن آن به هیچ عنوان سر و صدای باد را نمی شنوید و صدای موتور نیز تا حد زیادی گرفته می شود و باید با صدای تایر ها و البته سیستم صوتی به صورت پایه با متصل کننده بلوتوث ارائه می شود. کابین نیز هرچند با چرمی پوشیده شده که هنوز در آن حس واقعیت وجود دارد ، اما در بازار اروپا رقیبان ارزان تری نیز دارد که توانایی تقابل مستقیم را با کره ای محبوب دارند. خودرو هایی مانند اشکودا سیتی گو یا فیات پاندا که مورد آخر در مبحث کیفیت ، حرف آخر را می زند و تمام دنیا ایتالیایی با کلاس را می شناسند.

 

hyundai_i10-7

 

اگر شما اهل سرعت های بالا نیستید و از یک خودرو تنها انتظار جا به جایی دارید ، می توانید از این خودرو حداکثر استفاده را از i10 ببرید و چهار بزرگسال به راحتی در آن جای می گیرند. در نظر بگیرید ، ما i10 را برای سفر های جاده ای و خارج شهری پیشنهاد نمی دهیم.

 

hyundai-i10-44722f1b-1024x768

 

برای i10 دو موتور 1 و 1.2 لیتری قابل سفارش است که موتور کم حجم تر جدید است و نسخه دوم را قبلا در نسل قبلی دیده ایم. این موتور 3 سیلندر 1 لیتری ، حجمی مشابه با فیات 500 دارد ، اما فیات با استفاده از تکنولوژی کاربردی با نام Twin air می تواند به مرز 100 اسب بخار نزدیک شود و از این حیث تفاوتی در حدود 35 اسب بخار را با رقیب کره ای به وجود می آورد.

 

hyundai_i10-5

 

البته اگر بتوان فیات کوپه را با هیوندایی چهار در مقایسه کرد! اما باز هم تاکید می کنیم که i10 در حد یک کتابخانه ساکت است و ارزش سواری آن از نظر راحتی حتی برابر با خودرو های بزرگ تر است و این به ذهن خریدار می رسد که کاش این خودرو را می توانست با موتور V8 سفارش دهد.

hyundai_i10-1

 

هنوز این قرارداد به صورت رسمی شکل نگرفته است ، اما با توجه به ارزش خرید بالای این خودرو ، متولی واردات و ساخت آن باید قیمتی بسیار رقابتی برای آن در نظر بگیرد و در غیر این صورت این هیوندایی کوچک نیز قربانی قیمت گذاری ناصحیح می شود. مدل پایه i10 از 8940 یورو آغاز و تا 10720 یورو ادامه پیدا می کند که در صورت تولید در ایران در حدود قیمت 60 میلیون تومان برای آن قابل پیش بینی خواهد بود.

 

hyundai_i10-3


5 دیدگاه

  1. مجتبی | شهریور 25, 1395 | لینک نظر

    چرا عکسها برای نسل قبله ؟
    این نسل اگه قرار به واردات باشه چندان ماشین دلچسبی نیس و با یه هزینه بیشتر پیکانتو بهتره

    ای 10 هم نسل جدیدش به مراتب از این قشنگ تره

  2. حسین | شهریور 25, 1395 | لینک نظر

    رقیبش پیکانتو هس
    ایشاا… بقیه محصولات هیوندای هم مونتاژشه تا رقابت بیشتر شه!

  3. Hmk | شهریور 25, 1395 | لینک نظر

    شصت‌تومن اصلا منطقی نیست و تو این رنج قیمت به زودی پژو ۲۰۸ رو خواهیم داشت که ارزش خرید خیلی بیشتری داره از هر لحاظ. البته برند هیوندای از پژو خیلی مطرح‌تره ولی نه به خاطر این خودرو. اینم باید با قیمت ۳۰تومن عرضه بشه به عنوان رقیب کوئید که دیر یا زود میاد.

  4. تیگو ران | شهریور 24, 1395 | لینک نظر

    در مقابل چری فالویین توو و چری ایکس فیفتی نیو شانسی ندارد

    • در پاسخ به: تیگو ران

      سامان | شهریور 25, 1395 | لینک نظر

      تنها نمونه داخلی این کلاس ام وی ام 110نیو است اصولا کلاس اینها Aهست در حالی که فالوین و …کلاسBیاcهستند.