آیا با اجرای LEZ طرح زوج و فرد لغو می‌شود؟

چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ | 2 نظر

آیا با اجرای LEZ طرح زوج و فرد لغو می‌شود؟

سرانجام پس از کش‌وقوس‌ها و تغییرات فراوان اجرای طرح LEZ نهایی شد و اگر تا ساعات باقی‌مانده مشکلی در اجرای آن پیش‌نیاید، LEZ برای تهرانی‌ها از اول مهرماه اجرا خواهد شد، طرحی که همچنان اجرایش برای برخی از شهروندان ابهاماتی دارد که رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به آن پاسخ داده است.

سردارتقی مهری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اجرای طرح LEZ در پایتخت اظهارکرد:‌ خوشبختانه زیرساخت‌ها و شرایط اجرای این طرح برای پلیس ایجاد شده و از هر زمانی که تصمیم به اجرای آن گرفته شود آن را اجرایی خواهیم کرد. در مرحله نخست این طرح خودروهای فاقد معاینه فنی اجازه ورود به محدوده طرح زوج و فرد را نخواهند داشت و در صورت ورود توسط دوربین‌های کنترل محدوده زوج و فرد جریمه خواهند شد.
مهری درباره اینکه گفته می‌شود با اجرای طرح LEZ، طرح زوج و فرد برداشته خواهد شد، گفت: چنین اتفاقی نخواهد افتاد و طرح ترافیک و طرح زوج و فرد همچنان اجرا خواهد شد، اما با اجرای LEZ دیگر خودروهای فاقد معاینه فنی یا خودروهای دارای برگه معاینه فنی نامعتبر نمی‌توانند وارد محدوده زوج و فرد شوند.
رییس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: به عنوان مثال اگر خودرویی دارای پلاک زوج باشد و در روز زوج بخواهد وارد محدوده زوج یا فرد شود در صورتی که فاقد برگه معاینه فنی باشد، اجازه ورود به این محدوده را نخواهد داشت و در صورت ورود جریمه خواهد شد. البته اگر خودرویی هم دارای برگه معاینه فنی معتبر باشد اما رقم سمت راست پلاکش با روز مورد نظر تطبیق نداشته باشد همچنان اجازه ورود به محدوده زوج و فرد را در روز مذکور نخواهد داشت.
به گفته مهری، طرح ترافیک نیز به قوت خود باقی است و با اجرای LEZ تغییری در آن ایجاد نخواهد شد.
سردار سید تیمور حسینی، رییس پلیس راهور تهران بزرگ نیز درباره اجرای LEZ در پایتخت به ایسنا گفت:‌از شهریور ماه جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی در محدوده طرح زوج و فرد به وسیله دوربین‌ها آغاز شد اما این روند به شکل ارشادی بوده و نیازی به پرداخت مبلغ جریمه از سوی رانندگان وجود نداشت.

حسینی افزود:‌اما برابر تصمیمات اتخاذ شده از مهرماه خودروهای فاقد معاینه فنی به وسیله دوربین‌های کنترل محدوده زوج و فرد جریمه شده و مبلغ جریمه نیز باید پرداخت شود و دیگر حالت ارشادی ندارد، بر همین اساس افراد متخلف می‌بایست مبلغ 500 هزار ریال جریمه را پرداخت کنند.


2 دیدگاه

  1. محمد | مهر 1, 1395 | لینک نظر

    اگر طرح لز رو نصفه اجرا میکنید پس تبعیض در پلاک های زوج و فرد رو اصلاح کنید.

  2. سینا | شهریور 31, 1395 | لینک نظر

    بخدا بیچاره شدیم ما جرات نداریم ماشین از خانه بیاریم بیرون …همه سال مالیات و عوارض و بیمه را بده بعد نصف سال استفاده کن …می‌خوایم بریم خانمون اجازه نداریم …هیچ تسهیلاتی برای کسی که خانش تو طرح قایل نمی شوند فقط مردم ازار بدهند همین …ایشالله به زمین گرم بخورند